Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
wtf heb jij het over?

screen.jpg

dit is de setup die ik gebruik bij het maken van me auto's

tip: als je de materials in de viewports wilt zien moet je bij het material op het blauw met witte kubusje klikken, dan rendert max em in alle viewports (de textures op het model)

verder snap ik egt niet wat je bedoelt hoor

Hey ik heb een vraagje.

Ik zag net dit plaatje van TNT.

En daar lijkt het of die hulp lijntjes weg zijn.

Mijn vraag:

Kan dat?

Zoja hoe?

Want dat vind ik erg iritant meestal.

Mvg,

GizmO

Geplaatst:

je bedoelt het grid?

rechtermuis op perspective (linkboven in de hoek van je view)

dan krijg je een heel lijstje waarvan handig:

grid: zet grid aan/uit

edged faces: wireframe over je geshade model heen <--superhandig

je kan verder de view veranderen, andere rendering methodes kiezen (wireframe, smooth, facets etc.)

maar de grid zet je dus hier uit :)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben nu niet thuis maar als ik thuis kom gaik het meteen proberen. ;)

Ty.

[EDIT]

Ty het werkt. :D

:tu:

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Geplaatst:

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe je een kruispunt in 3DS Max maakt voor GTA? Ik kan wel wegen maken, maar zou niet weten hoe je een kruispunt zou moeten maken :engel: .

Geplaatst:

Maak eerst een getextuurde weg met met een stoep rand (1 kant van de weg)

zorg dat het stuk genoeg segs heeft om een bocht te kunnen maken.

maak de bocht en kopieer die 3x.

zet de bochten met de snap functie tegenover elkaar dat je een soort van kruispunt krijgt.

attach de 4 bochten aan elkaar.

en maak via collapse de poly's in het midden aan elkaar dat het gat in het midden dicht is.

ga nog wat rommelen met de textuurtjes en de UVW-map tot dat je textuurtjes goed op elkaar overlopen.

Geplaatst:

Mijn manier: plane: 10x10, segs: 1x1 zet die op Z: 0.05

Cylinder: straal: 3, hoogte: 0.2, sides: 20, editable poly > poly, cut zodat je een + krijgt, verwijder driekwart van de poly's = een stoeprand. Kopieer die 3x en plaats het op elke hoek van de kruispunt. Attach, als je onnodige poly's verwijdert kom je in tortaal op 43 poly's uit per kruispunt

Geplaatst:

Als ik een auto maak en ik me plane wil uitrekken word gedeelte wat ik uitrek onzichtbaar,

hoe komt dat?

Ik wil de plane zo hebben:

plane15cf.th.png

plane20xp.th.jpg

Geplaatst:
Als ik een auto maak en ik me plane wil uitrekken word gedeelte wat ik uitrek onzichtbaar,

hoe komt dat?

plane15cf.th.png

plane20xp.th.jpg

Selecteer eens beide poly's aan het eind dat je wilt uitrekken.

Volgens mij selecteer jij er namelijk maar een, ik zie namelijk niks raars :?.

Geplaatst:

hoe komt dat?

plane15cf.th.png

plane20xp.th.jpg

Ik weet welke tutorial jij gebruikt. Als je je geluid wat harder zet dan hoor je precies welke knoppen je moet indrukken enzo. Anders kan je hem ook nog 3 keer terug spoelen.

Antwoord op je vraag: volgensmij komt dat omdat je je muisknop nog neit hebt losgelaten, het kan ook komen omdat je inplaats van edges poly's verplaats. En de laatste oplossing, je moet vanaf de randen rekken en niet steeds vanaf 1 edge.

Geplaatst:

thnx :sigaar: ik verplaatste i.p.v. de edges de poly's

Maar nog een vraagje als ik em dan uitrek krijg ik niet al die lijntje ( hieronder 1 omcirkeld),

hoe/waar kun je dat instellen? :?

planecopy5bi.th.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik de cut-tool gebruik zie ik em alleen als ik em op vertex heb staan, dan komen er wat van die vertex stippies bij maar als ik em op edge heb staan zie ik geen streep :?

En als ik iets select, move of rotate heb ik niet meer bij bijv. rotate zo'n grote bol maar gwn drie stomme pijltjes die ik ook telkes bij select en move krijg. Hoe kan ik ze weer gwn krijgen?

In onderstaande foto staat dat driehoek ding wat ik overal bij krijg en ik had de cut tool gebruikt maar er komt dus geen streep :bonk:

driehoekcut1eu.th.png

EDIT: Ok thnx :D, maar weet er iemand hoe het met dat driehoek ding zit? das echt zo rottig :cab:

Bewerkt: door just killing

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...