Wazuup Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 Bedoel je dat de achterkant van een plane onzichtbaar is? Reageren
T_N_T Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 haha, ja dat zou ook nog kunnen kerel..... toppie opmerking, zo had ik nog niet gedacht Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 wtf heb jij het over? dit is de setup die ik gebruik bij het maken van me auto's tip: als je de materials in de viewports wilt zien moet je bij het material op het blauw met witte kubusje klikken, dan rendert max em in alle viewports (de textures op het model) verder snap ik egt niet wat je bedoelt hoor Hey ik heb een vraagje. Ik zag net dit plaatje van TNT. En daar lijkt het of die hulp lijntjes weg zijn. Mijn vraag: Kan dat? Zoja hoe? Want dat vind ik erg iritant meestal. Mvg, GizmO Reageren
T_N_T Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 je bedoelt het grid? rechtermuis op perspective (linkboven in de hoek van je view) dan krijg je een heel lijstje waarvan handig: grid: zet grid aan/uit edged faces: wireframe over je geshade model heen <--superhandig je kan verder de view veranderen, andere rendering methodes kiezen (wireframe, smooth, facets etc.) maar de grid zet je dus hier uit Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 (bewerkt) Ik ben nu niet thuis maar als ik thuis kom gaik het meteen proberen. Ty. [EDIT] Ty het werkt. Bewerkt: 20 februari 2006 door ~> GizmO <~ Reageren
Bronko Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 Hep 3ds max net opnieuw geinstalleerd en nu doet ie et wel Thnx Reageren
Flame^ Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe je een kruispunt in 3DS Max maakt voor GTA? Ik kan wel wegen maken, maar zou niet weten hoe je een kruispunt zou moeten maken . Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Maak eerst een getextuurde weg met met een stoep rand (1 kant van de weg) zorg dat het stuk genoeg segs heeft om een bocht te kunnen maken. maak de bocht en kopieer die 3x. zet de bochten met de snap functie tegenover elkaar dat je een soort van kruispunt krijgt. attach de 4 bochten aan elkaar. en maak via collapse de poly's in het midden aan elkaar dat het gat in het midden dicht is. ga nog wat rommelen met de textuurtjes en de UVW-map tot dat je textuurtjes goed op elkaar overlopen. Reageren
Blastov Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Mijn manier: plane: 10x10, segs: 1x1 zet die op Z: 0.05 Cylinder: straal: 3, hoogte: 0.2, sides: 20, editable poly > poly, cut zodat je een + krijgt, verwijder driekwart van de poly's = een stoeprand. Kopieer die 3x en plaats het op elke hoek van de kruispunt. Attach, als je onnodige poly's verwijdert kom je in tortaal op 43 poly's uit per kruispunt Reageren
Bronko Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 Als ik een auto maak en ik me plane wil uitrekken word gedeelte wat ik uitrek onzichtbaar, hoe komt dat? Ik wil de plane zo hebben: Reageren
Jorge_F Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 Als ik een auto maak en ik me plane wil uitrekken word gedeelte wat ik uitrek onzichtbaar,hoe komt dat? Ik wil de plane zo hebben: Selecteer eens beide poly's aan het eind dat je wilt uitrekken. Volgens mij selecteer jij er namelijk maar een, ik zie namelijk niks raars . Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 Als ik een auto maak en ik me plane wil uitrekken word gedeelte wat ik uitrek onzichtbaar,hoe komt dat? Ik wil de plane zo hebben: Ik weet welke tutorial jij gebruikt. Als je je geluid wat harder zet dan hoor je precies welke knoppen je moet indrukken enzo. Anders kan je hem ook nog 3 keer terug spoelen. Antwoord op je vraag: volgensmij komt dat omdat je je muisknop nog neit hebt losgelaten, het kan ook komen omdat je inplaats van edges poly's verplaats. En de laatste oplossing, je moet vanaf de randen rekken en niet steeds vanaf 1 edge. Reageren
Bronko Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 thnx ik verplaatste i.p.v. de edges de poly's Maar nog een vraagje als ik em dan uitrek krijg ik niet al die lijntje ( hieronder 1 omcirkeld), hoe/waar kun je dat instellen? Reageren
T_N_T Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 als je meer edges erin wil moet je de cut tool gebruiken Reageren
Bronko Geplaatst: 21 februari 2006 Rapport Geplaatst: 21 februari 2006 (bewerkt) Als ik de cut-tool gebruik zie ik em alleen als ik em op vertex heb staan, dan komen er wat van die vertex stippies bij maar als ik em op edge heb staan zie ik geen streep En als ik iets select, move of rotate heb ik niet meer bij bijv. rotate zo'n grote bol maar gwn drie stomme pijltjes die ik ook telkes bij select en move krijg. Hoe kan ik ze weer gwn krijgen? In onderstaande foto staat dat driehoek ding wat ik overal bij krijg en ik had de cut tool gebruikt maar er komt dus geen streep EDIT: Ok thnx , maar weet er iemand hoe het met dat driehoek ding zit? das echt zo rottig Bewerkt: 21 februari 2006 door just killing Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.