Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

weet iemand een manier om de textures (in mijn geval blueprints) scherp krijgt in de viewports?

ik ben met een gedetailleerde blueprint bezig, maar ik zie alleen maar wat blokkies

Geplaatst:

Ik weet niet of het veel scheelt, maar je kan ''texture correction'' kiezen als je linkboven op dat woordje (bijvoorbeeld ''top'') klikt.

Greetz Wazuup

Geplaatst: (bewerkt)

Klik ff op de tumbnail voor een screen waar je het kan vinden.

3dsmaxscreen4js.th.jpg

Greetz Wazuup

@schno009 Hieronder

Dat is vaag :bonk: Dan weet ik het ook niet.

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst: (bewerkt)

ik ben een loots aan het maaken maar hier moet een raam in ik heb het kosijn al gemaakt (met de boolean tool) maar nu moet ik mijn raam texturen en als ik dit wil doen wort mijn hele loots getextuurt dit moet niet

ik wil aleen dit

raamhelp5eg.gif

hoe moet dit

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst: (bewerkt)

@schno009:

Misschien kan je je 3dsmax restarten, dat de knop dan wel werkt misschien.

Dat doe je door in je menu balk naar file te gaan en daarna naar reset.

@kees1991:

Klik met je rechtermuisknop op je gehele model, aan de rechterkant zie je 5 tekentjes naast elkaar staan.

Selecteer het vierkante rode vakje. Dat is de polygon selectie. Als je nu op een vakje klikt van je model word hij rood. Selecteer je raam.

Er staat nu rechts in je scherm een knop met de naam Detach.

Klik erop.

Nu is je raam een ander model. klik nu nog een keer op het rode vierkantje om uit de polygon selectie te komen. Nu kan je je raam aanklikken en texturen. De rest wordt niet meer meegetextuurd.

Bewerkt: door Twenty Eyes
Geplaatst:
dit:

hetprobleem4uq.th.png

Dit is normaal.

Niet alle blueprints zijn even scherp als je zover inzoomt.

Ik denk dat je er niet veel aan kan doen.

Geplaatst:

als je eem mat file heb voor 3d max en die textures dan op je model heb en dan je model in gta wil stopen dan moet ik die textures ook heben maar hoe krijg ik die textures uit de mat file ?? zodat ik er een tex bestand van kan maken ??

Geplaatst:

Dat kan niet.

Voor GTA kan je alleen maar textures gebruiken.

Geen materials, dus je zult een texture moeten gebruiken wil je het in GTA kunnen doen. ;)

Geplaatst:

oke dank u

maar als ik een texture oopen dan komt die niet op een rontje maar wort die vierkant en dan kan ik hem niet op mijn model doen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...