kees1991 Geplaatst: 25 mei 2006 Rapport Geplaatst: 25 mei 2006 bekijk dit maar eens http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=28133 tuurlijk kan het ook nog anders maar ik doe het altijd zo Reageren
nick11123 Geplaatst: 25 mei 2006 Rapport Geplaatst: 25 mei 2006 bedankt maar dat filmpje doet het niet bij mij ik weet hoe ik het moet uploaden enz maar dat filmpje doet het niet kun je het als je wil gewoon uitleggen met een screen ofzo want ik wil graag gebouwen maken Reageren
Wazuup Geplaatst: 25 mei 2006 Rapport Geplaatst: 25 mei 2006 Het is eigenlijk best makkelijk, als je deze stappen volgt: - Maak je box, en druk dan op ''M'' - In het popup schermpje zie je nu een soort horizontale tabbladen, open ''maps'' - Klik bij '''diffuse colour'' op ''none'' en dan op ''bitmap'' - Kies een texture uit - Selecteer nu de polygons die je wilt texturen - Druk nu eerst op de knop met de rode stip en dan op de knop met de gele stip (zie plaatje) - Klik nu het schermpje weg en ga naar ''modify'' (het regenboogje) en ga naar de ''modifier list''. - Scrol helemaal naar onder naar de ''uvw map''. - Speel wat met de instellingen zodat de textuur op de goede manier erop staat. - Klik ten slotte met je rechtermuisknop op je model en kies ''convert to'' dan dan ''editable poly''. Veel succes, Greetz Wazuup Reageren
nick11123 Geplaatst: 26 mei 2006 Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 (bewerkt) oke bedankt!! maar ik heb nu die toturial van Bradley H en daar ben ik mee aan het leren want het is een goede toturial goede uitleg enzo.. en oefening baart kunst Bewerkt: 26 mei 2006 door nick11123 Reageren
EXIT Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 wil iemand deze eens inporteren en dan weer exporteren als .3ds o je kent iemand iets op vanuit gmax naar .3ds te exporteren cs_landbit_22.rar lalalala.rar Reageren
kees1991 Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 waar ik 3ds kan ik sien hoeveel polys mijn model heeft ? Reageren
Wazuup Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 Je kan in 3ds naar utilities gaan (het hamertje), dan klik je op ''more''. Je krijgt nu een lijstje met opties. Ergens onderin staat ''polygon counter''. Open die en je krijgt nu een schermpje. Standaard staat telt hij Triangels, dus je moet even het checkboxje bij count polygons aantikken. Mvg, Wazuup Reageren
noedel Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 Ik weet niet of het al gevraagd geweest is, maar er is me gezegd dat je een 'jump' kan maken door een gewone box te veranderen. Hoe doe je dit dan? Greetzzz Reageren
Schno009 Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 (bewerkt) als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean. klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder dit is voor 3ds max Bewerkt: 13 juni 2006 door schno009 Reageren
Big-Bear Geplaatst: 13 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean.klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder dit is voor 3ds max Ik zelf vind Boolean eigenlijk best wel irritant, naarmate je beter word, krijg je er veel meer last van, het beste is gewoon, om in de box door middel van Cut, de lijnen neerzetten, je selecteert al de Polygons die je weg wilt hebben, delete ze, dan select je de Edges, en Cap ze. Reageren
DaBeast Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 Er is een veel makkelijke manier: Maak een box, die rechtsklik>convert to editable poly. In het selection vakje kies je vertex (puntjes) selection. Scrol naar beneden, kies target weld. Klik op de bovenste vertex (in de hoek) klik dan op de onderste. Doe het zelfde met die ernaast. Zie bijgevoegde afbeelding. Greetz Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 (bewerkt) Ik heb een vraag; sinds ik 3ds max opnieuw geinstalleerd heb krijg ik steeds dit schermpje hij zet dan de bitmap(.bmp) over naar image file(.ifl) weet iemand hoe ik dit afzet? Edit: Probleem opgelost! Bewerkt: 20 juni 2006 door wizkid4590 Reageren
SMAXer3D Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Is het écht zo moeilijk om doorzichtige ramen te maken? Zie mijn eerdere vraag op het forum. Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 juni 2006 Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 ik had een vraag: met Gmax kan je daar hetzelfde mee modden dan met 3D max ik weet dat het minder functies heb, maar kan je ook gewoon goeie models maken zoals met 3D max en ook ingame zetten. Reageren
Wazuup Geplaatst: 22 juni 2006 Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 Ja in feite wel, het is zelfs van het zelfde bedrijf als 3dsmax een heeft veel overeenkomsten. Je kan ook naar mijn mening beter met Gmax werken dan met sketchup of Zmodeler. Er zijn inderdaad wat minder functies dan bij 3dsmax, maar je komt toch een heel eind. En het scheelt je toch weer zo'n 3500 muntjes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.