Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

bedankt maar dat filmpje doet het niet bij mij ik weet hoe ik het moet uploaden enz

maar dat filmpje doet het niet :duh:

kun je het als je wil gewoon uitleggen met een screen ofzo :)

want ik wil graag gebouwen maken

Geplaatst:

Het is eigenlijk best makkelijk, als je deze stappen volgt:

- Maak je box, en druk dan op ''M''

- In het popup schermpje zie je nu een soort horizontale tabbladen, open ''maps''

- Klik bij '''diffuse colour'' op ''none'' en dan op ''bitmap''

- Kies een texture uit

- Selecteer nu de polygons die je wilt texturen

- Druk nu eerst op de knop met de rode stip en dan op de knop met de gele stip (zie plaatje)

knoppen3ds6vc.png

- Klik nu het schermpje weg en ga naar ''modify'' (het regenboogje) en ga naar de ''modifier list''.

- Scrol helemaal naar onder naar de ''uvw map''.

- Speel wat met de instellingen zodat de textuur op de goede manier erop staat.

- Klik ten slotte met je rechtermuisknop op je model en kies ''convert to'' dan dan ''editable poly''.

Veel succes, Greetz Wazuup :bier:

Geplaatst: (bewerkt)

oke bedankt!! 8)

maar ik heb nu die toturial van Bradley H

en daar ben ik mee aan het leren :Y

want het is een goede toturial goede uitleg enzo..

en oefening baart kunst :bier:

Bewerkt: door nick11123
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Je kan in 3ds naar utilities gaan (het hamertje), dan klik je op ''more''.

Je krijgt nu een lijstje met opties. Ergens onderin staat ''polygon counter''. Open die en je krijgt nu

een schermpje. Standaard staat telt hij Triangels, dus je moet even het checkboxje bij count polygons aantikken.

Mvg, Wazuup :bier:

Geplaatst:

Ik weet niet of het al gevraagd geweest is, maar er is me gezegd dat je een 'jump' kan maken door een gewone box te veranderen.

Hoe doe je dit dan?

Greetzzz

Geplaatst: (bewerkt)

als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean.

klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar

voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder

dit is voor 3ds max

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:
als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean.

klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar

voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder

dit is voor 3ds max

Ik zelf vind Boolean eigenlijk best wel irritant, naarmate je beter word, krijg je er veel meer last van, het beste is gewoon, om in de box door middel van Cut, de lijnen neerzetten, je selecteert al de Polygons die je weg wilt hebben, delete ze, dan select je de Edges, en Cap ze.

Geplaatst:

Er is een veel makkelijke manier:

Maak een box, die rechtsklik>convert to editable poly.

In het selection vakje kies je vertex (puntjes) selection.

Scrol naar beneden, kies target weld.

Klik op de bovenste vertex (in de hoek) klik dan op de onderste.

Doe het zelfde met die ernaast.

Zie bijgevoegde afbeelding.

minitut8fo.th.jpg

Greetz :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een vraag; sinds ik 3ds max opnieuw geinstalleerd heb krijg ik steeds dit schermpje hij zet dan de bitmap(.bmp) over naar image file(.ifl) weet iemand hoe ik dit afzet? :?

Edit: Probleem opgelost! :D

Bewerkt: door wizkid4590
Geplaatst:

ik had een vraag: :)

met Gmax kan je daar hetzelfde mee modden dan met 3D max

ik weet dat het minder functies heb, maar kan je ook gewoon goeie models

maken zoals met 3D max en ook ingame zetten. :*D

Geplaatst:

Ja in feite wel, het is zelfs van het zelfde bedrijf als 3dsmax een heeft veel overeenkomsten.

Je kan ook naar mijn mening beter met Gmax werken dan met sketchup of Zmodeler.

Er zijn inderdaad wat minder functies dan bij 3dsmax, maar je komt toch een heel eind. En het scheelt je toch

weer zo'n 3500 muntjes :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...