Jorge_F Geplaatst: 22 juni 2006 Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 ik had een vraag: met Gmax kan je daar hetzelfde mee modden dan met 3D max ik weet dat het minder functies heb, maar kan je ook gewoon goeie models maken zoals met 3D max en ook ingame zetten. Ik heb zelf geen ervaring met Gmax maar ik heb van horen zeggen dat het ook goed kan functioneren voor het modden van GTA. Je kan er zelfs KAM's scripts op draaien . Alleen als je echt heel proffioneel met het modden bezig gaat dan zul je toch echt aan 3ds max moeten denken . Reageren
maurits107 Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 Ik heb twee vragen over gmax (ongeveer het zelfde, toch?). - Hoe moet je iets scalen om in gta te zetten? - Hoe maak je mooie renders van models? Reageren
Wazuup Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 Scalen kan met de scale tool. Je moet dan een object (bijvoorbeeld player.dff) importeren en dan moet je de verhoudingen gelijk maken zodat jij er tevreden over bent. Verder weet ik niet of Gmax de zelfde belichtings effecten heeft, maar je moet even kijken of je een icoontje met een lampje kan vinden. Dan kies je Omni of een ander licht. Verder staat bij het ''render'' menu misschien ook wel environment. Daar kan je een achtergrond plaatje instellen (als dat aanwezig is in Gmax). Mvg, Wazuup Reageren
maurits107 Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 Waar kan ik die player.dff vinden? Ik heb em geprobeerd te zoeken met 'zoeken' in windows, maar die vond alleen de textures van 'player'. Reageren
Wazuup Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 In de bijlage zit een rar bestand met daarin twee bestanden. De eerste is player.3ds. Deze moet je in Gmax importeren via bestand, import. De andere is supergt.dff en deze moet je importeren met KAM's DFF IO script. Deze scripts moet je hebben om naar dff te exporteren. Je kan ze vinden op jorgef.xoit.net Je moet dan SA_DFF_IO.ms openen via max script, Run script. Vervolgens kies je voor import dff. Ik hoop je geholpen te hebben, Wazuup scalen.rar Reageren
nick11123 Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 oke Bedankt Wazuup en Jorge F weet ik dat ook weer want mijn trial versie van 3D max is verlopen en nu kan ik gewoon verder oefenen met Gmax maar met Proffesioneel modden bedoel je zeker modden zoals Grand Tani Island en die andere mods Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 ik heb een vraag ... hoe kan ik een object texturen zonder dat je hetn moet renderen om de textures te zien (dus bitplaat ) ? Reageren
Jorge_F Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 Door op het kubusje te klikken in de Material Editor (zie screen) Reageren
nick11123 Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 ik heb nog een vraag: hoe kan je met Gmax een model kopieren bij 3D max moet je op rechter muisklik klikken en dan op clone klikken maar bij Gmax kan ik die knop niet vinden alvast bedankt !!! Reageren
Schno009 Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 shift indrukken en dan de kopie verslepen (ingedrukt houden) Reageren
nick11123 Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 Bedankt !!! het is gelukt was niet zo moeilijk alleen hoe kan je een render maken met Gmax of gaat dat niet want ik zie nergens bovenin render enzo Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 als ik een object wil verzetten of draaien dan komt er normaal een x,z,y balf te staan maar die is ineens weg hoe krijg ik heb terug ? Reageren
Janjo Geplaatst: 26 juni 2006 Rapport Geplaatst: 26 juni 2006 Ik had ff een vraag, ik heb de oldgarage model aangepast, en wil hem gaan exporteren. Als ik hem exporteer, maakt hij dan automatisch een col, of moet ik hem apart als een col exporteren en met een programma in de dff zetten? Reageren
Schno009 Geplaatst: 26 juni 2006 Rapport Geplaatst: 26 juni 2006 Ik had ff een vraag, ik heb de oldgarage model aangepast, en wil hem gaan exporteren. Als ik hem exporteer, maakt hij dan automatisch een col, of moet ik hem apart als een col exporteren en met een programma in de dff zetten? Voor auto's je moet hem eerst als col exporteren (col1 voor 3 en VC en col3 voor SA) en dan samenvoegen met de dff Voor gebouwen: apart, en de col moet toegevoegd worden in de .col van de ipl. (dus niet in de .dff, en nog steeds de col1/col3 regel) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.