Crappy-Apple Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 daar staat die niet tussen Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen. Mvg, Wazuup nee daar staat geen uninstaler. kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ? Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden. @Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen. Mvg, Wazuup ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg Reageren
nick11123 Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 daar staat die niet tussen Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen. Mvg, Wazuup nee daar staat geen uninstaler. kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ? Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden. @Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen. Mvg, Wazuup ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg Ik had dat ook een keer met de bovenste balk maar ik wist niet hoe ik dat weer terug kon krijgen ik raad het je aan om hem opnieuw te installeren dan is die menu weer terug geld ook wel voor dat zij menutje denk ik dus 3ds Max verwijderen en dan weer opnieuw installeren succes Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 (bewerkt) Verwijderen zou ik als laatste optie overhouden. Je kan beter proberen te resetten. Dat doe je door in 3ds naar file, reset te gaan. Als het goed is gaat alles weer naar ''default settings''. ik heb weer een vraag :hoeveel poly,s kan san andreas precies aan ? Je dff kan er heel erg veel aan, maar je collision file niet zo veel, die zou ik zo rond de 1000 poly's houden. Je kan een low-poly col maken door gewoon wat boxes op de plekken te zetten die jij tastbaar wilt hebben, en vervolgens attach je die en export je het naar col. Mvg, Wazuup Bewerkt: 11 juli 2006 door Wazuup Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 daar staat die niet tussen Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen. Mvg, Wazuup nee daar staat geen uninstaler. kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ? Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden. @Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen. Mvg, Wazuup ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg Ik had dat ook een keer met de bovenste balk maar ik wist niet hoe ik dat weer terug kon krijgen ik raad het je aan om hem opnieuw te installeren dan is die menu weer terug geld ook wel voor dat zij menutje denk ik dus 3ds Max verwijderen en dan weer opnieuw installeren succes heb ik al gedaan maar het blijf gwn. zo Reageren
peter99 Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 hoe maak je mooie bochten in 3ds ? en wat moet je doen om te verkomen dat de texture uitrekt ? over de lengte Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 hoe maak je mooie bochten in 3ds ?en wat moet je doen om te verkomen dat de texture uitrekt ? over de lengte Een mooie bocht maak je door een recht stuk te buigen met de bend functie, die staat in de modifier list: Dat uitrekken voorkom je door de uvwmap te gebruiken, die ook in de modifier list staat ergens onderaan. Mvg, Wazuup Reageren
Blastov Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 ik heb weer een vraag :hoeveel poly,s kan san andreas precies aan ? Je dff kan er heel erg veel aan, maar je collision file niet zo veel, die zou ik zo rond de 1000 poly's houden. Je kan een low-poly col maken door gewoon wat boxes op de plekken te zetten die jij tastbaar wilt hebben, en vervolgens attach je die en export je het naar col. Mvg, Wazuup Kleine toevoeging: Ik heb cols van iets boven de 1400 in sa gekregen, natuurlijk os een col van 200 poly´s altijd beter. Ik heb trouwens nog nooit een crash gehad met cols van 1400 poly´s. Reageren
peter99 Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 (bewerkt) ik heb zo,n 2000 poly ,s en wat betekend : dff collison file en col. ? want ik ben nog maar beginner in dat soort dingen en hoe maak je tunnels ? Bewerkt: 12 juli 2006 door peter99 Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 (bewerkt) ik heb zo,n 2000 poly ,sen wat betekend : dff collison file en col. ? want ik ben nog maar beginner in dat soort dingen en hoe maak je tunnels ? Poly's zijn het aantal hoeken in je model ofzo je moet het iig zo laag mogelijk houden, onder de 1000 het liefst. (tenzij je ervaring hebt met low poly cols maken) DFF is het bestand dat je model zichtbaar maakt in het spel. COL is het bestand dat het model voelbaar maakt in het spel. Door ervaring op te doen. Bewerkt: 12 juli 2006 door kaaspizza Reageren
peter99 Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 en hoe werkt de uvwmap om te voorkomen dat textures uitrekken ? Reageren
nick11123 Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 ik heb een vraag: hoe maak je zegmaar een doorzichtbare raam met 3ds max dus glas waar je doorheen kan kijken alvast bedankt Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 en hoe werkt de uvwmap om te voorkomen dat textures uitrekken ? Je moet de cijfertjes veranderen totdat je textuur op je model staat zoals jij het wilt: ik heb een vraag: hoe maak je zegmaar een doorzichtbare raam met 3ds max dus glas waar je doorheen kan kijken alvast bedankt Je kan naar material editor gaan (m), en dan klik je op ''standard''. Nu kies je uit het rijtje ''architectural''. Onder het kopje ''templates'' staat een drop-down menu'tje. Kies hieruit ''glass clear''. Zet nu het material op je model en je hebt glas. Dit werkt volgens mij niet voor GTA, maar wel op je 3dsmax render. Mvg, Wazuup Reageren
peter99 Geplaatst: 12 juli 2006 Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 (bewerkt) is wel lastig en als je je eiland hebt moet je gewoon de wegen en alles derop leggen ? Bewerkt: 12 juli 2006 door peter99 Reageren
nick11123 Geplaatst: 13 juli 2006 Rapport Geplaatst: 13 juli 2006 (bewerkt) Je kan naar material editor gaan (m), en dan klik je op ''standard''. Nu kies je uit het rijtje ''architectural''.Onder het kopje ''templates'' staat een drop-down menu'tje. Kies hieruit ''glass clear''. Zet nu het material op je model en je hebt glas. Dit werkt volgens mij niet voor GTA, maar wel op je 3dsmax render. Mvg, Wazuup Bedankt Wazuup weet ik dat ook weer maar welke moet ik eigenlijk gebruiken voor Gta want je zei dat deze niet werkte Bewerkt: 13 juli 2006 door nick11123 Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 13 juli 2006 Rapport Geplaatst: 13 juli 2006 (bewerkt) Bedankt Wazuup weet ik dat ook weer maar welke moet ik eigenlijk gebruiken voor Gta want je zei dat deze niet werkte Als je op 'm' klikt in 3ds max. om je textuur toe te voegen klik je normaal altijd op 'Diffuse color' Om nu een alpha te krijgen meot je, eerst je normale textuur laden via 'diffuse color'. Dan weer via het zelfde bolletje naar dat lijstje gaan en dan op 'Opacity' klikken en je alpha textuur laden. Als je dan je render maakt in 3ds max zie je dat het werkt. En dan geeft ie in txd workshop dacht ik ook weer dat er een alpha gebruikt is. (Een alpha kan je het beste dezelfde naam geven als de textuur maar dan met een 'a' erachter.) Zo moet het er dus uitzien. Bewerkt: 13 juli 2006 door kaaspizza Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.