Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:

daar staat die niet tussen

Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen.

Mvg, Wazuup

nee daar staat geen uninstaler.

kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ?

Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden.

@Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen.

Mvg, Wazuup

ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

daar staat die niet tussen

Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen.

Mvg, Wazuup

nee daar staat geen uninstaler.

kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ?

Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden.

@Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen.

Mvg, Wazuup

ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg

Ik had dat ook een keer met de bovenste balk maar ik wist niet hoe ik dat weer terug kon krijgen :N

ik raad het je aan om hem opnieuw te installeren dan is die menu weer terug geld ook wel voor dat

zij menutje denk ik :Y

dus 3ds Max verwijderen en dan weer opnieuw installeren :)

succes :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Verwijderen zou ik als laatste optie overhouden. Je kan beter proberen te resetten. Dat doe je door in 3ds

naar file, reset te gaan. Als het goed is gaat alles weer naar ''default settings''.

ik heb weer een vraag :hoeveel poly,s kan san andreas precies aan ?

Je dff kan er heel erg veel aan, maar je collision file niet zo veel, die zou ik zo rond de 1000 poly's houden.

Je kan een low-poly col maken door gewoon wat boxes op de plekken te zetten die jij tastbaar wilt hebben,

en vervolgens attach je die en export je het naar col.

Mvg, Wazuup

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:

daar staat die niet tussen

Staat er niet gewoon in de map van Gmax een uninstall? Zoja, gewoon die runnen en de stappen volgen.

Mvg, Wazuup

nee daar staat geen uninstaler.

kan ik dan niet gewoon de hele map verwijderen ?

Ja dat kan ook, maar het is beter als je een uninstaller vind zodat ook dll bestandjes enzo verwijderd worden.

@Crappy-Apple: Wat ben je precies kwijt dan? Misschien kan je bij ''views'' het een en ander goed krijgen.

Mvg, Wazuup

ik heb al alles geprobeerd maar ik had iets verkerd aangeklikt en het was weg

Ik had dat ook een keer met de bovenste balk maar ik wist niet hoe ik dat weer terug kon krijgen :N

ik raad het je aan om hem opnieuw te installeren dan is die menu weer terug geld ook wel voor dat

zij menutje denk ik :Y

dus 3ds Max verwijderen en dan weer opnieuw installeren :)

succes :cya:

heb ik al gedaan maar het blijf gwn. zo :-(

Geplaatst:

hoe maak je mooie bochten in 3ds ?

en wat moet je doen om te verkomen dat de texture uitrekt ? over de lengte

Geplaatst:
hoe maak je mooie bochten in 3ds ?

en wat moet je doen om te verkomen dat de texture uitrekt ? over de lengte

Een mooie bocht maak je door een recht stuk te buigen met de bend functie, die staat in de modifier list:

bend2mg.jpg

Dat uitrekken voorkom je door de uvwmap te gebruiken, die ook in de modifier list staat ergens onderaan.

Mvg, Wazuup

Geplaatst:

ik heb weer een vraag :hoeveel poly,s kan san andreas precies aan ?

Je dff kan er heel erg veel aan, maar je collision file niet zo veel, die zou ik zo rond de 1000 poly's houden.

Je kan een low-poly col maken door gewoon wat boxes op de plekken te zetten die jij tastbaar wilt hebben,

en vervolgens attach je die en export je het naar col.

Mvg, Wazuup

Kleine toevoeging: Ik heb cols van iets boven de 1400 in sa gekregen, natuurlijk os een col van 200 poly´s altijd beter. Ik heb trouwens nog nooit een crash gehad met cols van 1400 poly´s.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb zo,n 2000 poly ,s

en wat betekend :

dff

collison file

en col. ?

want ik ben nog maar beginner in dat soort dingen

en hoe maak je tunnels ?

Bewerkt: door peter99
Geplaatst: (bewerkt)
ik heb zo,n 2000 poly ,s

en wat betekend :

dff

collison file

en col. ?

want ik ben nog maar beginner in dat soort dingen

en hoe maak je tunnels ?

Poly's zijn het aantal hoeken in je model ofzo :puh: je moet het iig zo laag mogelijk houden, onder de 1000 het liefst.

(tenzij je ervaring hebt met low poly cols maken)

DFF is het bestand dat je model zichtbaar maakt in het spel.

COL is het bestand dat het model voelbaar maakt in het spel.

Door ervaring op te doen. :)

Bewerkt: door kaaspizza
Geplaatst:

ik heb een vraag: :Y

hoe maak je zegmaar een doorzichtbare raam met 3ds max

dus glas waar je doorheen kan kijken :engel:

alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
en hoe werkt de uvwmap om te voorkomen dat textures uitrekken ?

Je moet de cijfertjes veranderen totdat je textuur op je model staat zoals jij het wilt:

uvw2va.jpg

ik heb een vraag: :Y

hoe maak je zegmaar een doorzichtbare raam met 3ds max

dus glas waar je doorheen kan kijken :engel:

alvast bedankt :cya:

Je kan naar material editor gaan (m), en dan klik je op ''standard''. Nu kies je uit het rijtje ''architectural''.

Onder het kopje ''templates'' staat een drop-down menu'tje. Kies hieruit ''glass clear''. Zet nu het material

op je model en je hebt glas. Dit werkt volgens mij niet voor GTA, maar wel op je 3dsmax render.

Mvg, Wazuup :bier:

Geplaatst: (bewerkt)

is wel lastig :bonk:

en als je je eiland hebt moet je gewoon de wegen en alles derop leggen ?

Bewerkt: door peter99
Geplaatst: (bewerkt)
Je kan naar material editor gaan (m), en dan klik je op ''standard''. Nu kies je uit het rijtje ''architectural''.

Onder het kopje ''templates'' staat een drop-down menu'tje. Kies hieruit ''glass clear''. Zet nu het material

op je model en je hebt glas. Dit werkt volgens mij niet voor GTA, maar wel op je 3dsmax render.

Mvg, Wazuup :bier:

Bedankt Wazuup weet ik dat ook weer :engel:

maar welke moet ik eigenlijk gebruiken voor Gta want je zei dat deze niet werkte :Y

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst: (bewerkt)
Bedankt Wazuup weet ik dat ook weer :engel:

maar welke moet ik eigenlijk gebruiken voor Gta want je zei dat deze niet werkte :Y

Als je op 'm' klikt in 3ds max. om je textuur toe te voegen klik je normaal altijd op 'Diffuse color'

Om nu een alpha te krijgen meot je,

eerst je normale textuur laden via 'diffuse color'.

Dan weer via het zelfde bolletje naar dat lijstje gaan en dan op 'Opacity' klikken en je alpha textuur laden.

Als je dan je render maakt in 3ds max zie je dat het werkt.

En dan geeft ie in txd workshop dacht ik ook weer dat er een alpha gebruikt is.

(Een alpha kan je het beste dezelfde naam geven als de textuur maar dan met een 'a' erachter.)

zodus7yy.png

Zo moet het er dus uitzien.

Bewerkt: door kaaspizza

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...