Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst:
je maaket gewoon een bort in 3ds. dan maak je in photoshop (of paint maakt niet uit) een platje waar je text op staat en die gebruik je gewoon als texture in 3ds.

ik heb ook nog een vraag:

ik heb een eiland egmaakt maar die heeft heel erg veel poly's. maar ik wil hem tog ingame hebben dus ik moet hem in stukken maaken. maar hoe doe je dat??

Je gaat naar edit poly > Polygon (selecteer soort) en dan selecteer je gedeeltes dat je zeg maar wilt "uithakken" en dan scrol je naar beneden in je edit poly optie lijst en klik je op detach, dan word het los gemaakt van je model en heb je twee objecten en dit kan je dan doen bij zoveel delen als je wil.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Neem een Plane van 50 Width en 50 Height, en 20 Segments bij 20 Segments.

Je neemt 2 rijen segments, door de poly's te selecteren, die scale een beetje naar de zijkant toe, zodat je een stoep krijgt, en de wegen, de 2 geselecteerde, Extrude je -0.15, hierdoor krijg je de weg, aan het eind moet je wel even de Poly's verwijderen, nu moet je gewoon texturen, door de rijen met segments te selecteren en te texturen.

Daarna ga je de onderkant aan het strand, een beetje verbuigen, neem stuk voor stuk een rij Segments, en rotate ze een beetje. Je zal zijn dat de rest van de segments aan de Linker kant omhoog gaat, daar selecteer je de 1e beste rij Segments, en moved die naar beneden, die herhaal je steeds, en je hebt een deel.

Je cloned deze, bend hem bijvoorbeeld, scaled, en plak alles aan elkaar, dan moet je de binnenste Vertexes selecteren (Edges kan ook) en die collapse je een paar keer, totdat het dicht is, dat deel moet je dan even opnieuw texturen.

hoe bedoel je scale die een beetje naar de zijkant toe ?

en voor andere wegen , gewoon die box met 0,1 heigth enzow ?

Geplaatst:

Ik denk dat Big Bear dit bedoel

je maakt een plane en dan selecteer je een stukje die moeten 2 segments breed zijn en

50 lang dat is dan de weg en dan klik je op ''extrude'' en dan typ je in: -0,15

en dan klik je op ok nu krijg je zegmaar een stoeprand en met scale bedoelt hij vast dat je

hem een beetje naar beneden moet doen :Y

hier nog een screen voor de duidelijk heid :Y

zo moet het eruit zien hoe Big-Bear het bedoelt dacht ik :*D

screencustomkj8.png

succes nog verderss :cya:

Geplaatst:
moet je die andere wegen gewoon er op leggen ?

als box ?

nee die moet je aanvinken je je maakt een Plane en dan klik je op rechter muisknop

dan klik je op Convert to Edith Poly en dan klik je in dat menu de rode aan wat ook op de foto boven je staat

dat ik in de post uitlegde en dan klik je zegmaar een paar blokken aan en dan klik je op Extrude,

en dan kan je hem naar beneden doen dus geen nieuwe box maken.

je kan ook die Tut van Bradley.H. Make an island daar staat het ook allemaal in

succes nog :cya:

Geplaatst:

ik heb nu vray voor 3ds en volgens mij doe die het ook wel enzo maar ik begrijp er niks van.

zijn er daar miscien tuts voor of kan iemand het uitlegen ??

Geplaatst:
waarom kan je ze er gewoon niet opleggen ???

dat kan ook :Y maar als je een brug gaat maken kan je ze erop leggen

anders hoeft het niet je kan het beter gewoon in de plane verwerken :*D

ik heb nog een vraag hoe moet ik een plantje maken ik heb er wel een paar gemaakt

en ik had ze op alpha gezet maar die planten zijn dan een beetje doorzichtbaar :-(

hoe kan het anders. :*D

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
ik heb nu vray voor 3ds en volgens mij doe die het ook wel enzo maar ik begrijp er niks van.

zijn er daar miscien tuts voor of kan iemand het uitlegen ??

Het is een kwestie van uitproberen. Enkele goede uitgelegde tuts vind je hier:

http://wauzie.xoti.net/tutorials.php

dus het kan wel ? zo van gwoon een box maken en dan op het eiland leggen en tadaa je hebt een weg ?

Tuurlijk kan het.

Geplaatst:

Nou mijn vraag gaat over het volgende,

Normaal zie je als je iets verplaats 3pijlen naar boven naar voren en op zij, weet iemand hoe ik deze weer terug kan krijgen? :clown:

Geplaatst:
Nou mijn vraag gaat over het volgende,

Normaal zie je als je iets verplaats 3pijlen naar boven naar voren en op zij, weet iemand hoe ik deze weer terug kan krijgen? :clown:

Bovenaan max naar Customize > Customize User Interface... > Bij alle 5 de tabbladen Reset doen.

Ook kun je in max naar File en Reset doen.

:cya:

Geplaatst:

ik heb nog een vraag: :Y

hoe kan ik zegmaar een boompje maken of blader.?

en hoe kan ik een hekje maken van een textuur want ik zet hem dan op alpha en dan is hij

te doorzichtig :-(

alvast bedankt :*D

Geplaatst:

Boompje maken is eigenlijk gewoon vanuit een box werken. Bij een hekje moet je een alpha map gebruiken, een zwart wit plaatje waarin alles wat je moet zien wit is en waarin alles wat zwart is niet te zien is, oftewel wat in de render of game doorzichtig is.

Geplaatst:

bedankt maar met een boompje bedoel ik eigenlijk de bladeren :Y

zoals dit: palmbladfe7.png

maar ik zet hem dan op diffuse color en op opacity

maar hij is te doorzichtig of hoort dat zo ?

dat is ook hetzeflde met een hek.

alvast bedankt :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...