peter99 Geplaatst: 22 juli 2006 Rapport Geplaatst: 22 juli 2006 (bewerkt) hoe maak je eigenlijk die tunnel ? want als ik bolean is het doorzichtig daarbinnen [EDIT] het is al opgelost [EDIT 2] Als je een hoge berg hebt en die vakje zijn veel groter als de nodige hoogte voor de tunnel , dan komt er zo,n gaapend gat in , veel te groot , hoe maak je die vakjes kleiner ? Bewerkt: 23 juli 2006 door peter99 Reageren
Blastov Geplaatst: 23 juli 2006 Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 hoe maak je eigenlijk die tunnel ?want als ik bolean is het doorzichtig daarbinnen [EDIT] het is al opgelost [EDIT 2] Als je een hoge berg hebt en die vakje zijn veel groter als de nodige hoogte voor de tunnel , dan komt er zo,n gaapend gat in , veel te groot , hoe maak je die vakjes kleiner ? Ik snap het niet helemaal maar probeer is vertex'en te verschuiven. Reageren
kees1991 Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 (bewerkt) ik heb 2 vragen. de eerste: hoe maak je een texture een betje doorsigtig ?? en de 2e (die heb ik volgens mij al eens gevraagt): hoe moet je een betje renderen het liefts met vray. ik heb al een betje gexperimenteert maar ik snap er geen bal van o ik bedenk mij nu nog 1 vraag: hoe maak je een andere achtergront bij een rennder ?? Bewerkt: 24 juli 2006 door kees1991 Reageren
Jorge_F Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 ik heb 2 vragen.de eerste: hoe maak je een texture een betje doorsigtig ?? en de 2e (die heb ik volgens mij al eens gevraagt): hoe moet je een betje renderen het liefts met vray. ik heb al een betje gexperimenteert maar ik snap er geen bal van Voor Vray Tutorials kijk je uiteraard op Wauzie.XoTi.net . Reageren
kees1991 Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 (bewerkt) oke bedankt dat al 1 beandwoorde vraag aleen kom ik erachter dat ik niet de goeje V-ray heb gekocht :| >>> Door Jorge_F: Je gaat mij niet vertellen dat je V-Ray gekocht hebt <<< EDIT ik denk eigelijk dat ik wel de goede v-ray heb maar niet goet geinstaleert. kan iemand mij vertellen wat waar moet staan ?? Bewerkt: 24 juli 2006 door Jorge_F Reageren
Jorge_F Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 oke bedankt dat al 1 beandwoorde vraag aleen kom ik erachter dat ik niet de goeje V-ray heb gekocht :| >>> Door Jorge_F: Je gaat mij niet vertellen dat je V-Ray gekocht hebt <<< EDIT ik denk eigelijk dat ik wel de goede v-ray heb maar niet goet geinstaleert. kan iemand mij vertellen wat waar moet staan ?? Waarschijnlijk gebruik je een illegale versie van V-Ray en daar mogen wij geen ondersteuning/help aan bieden . Reageren
kees1991 Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 oke is goet. maar kan je mij dan wel helpen met die andere problempjs van mij ?? met hoe je een texture een betje doorsigtig maakt en met het veranderen van de achtergront ?? Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 (bewerkt) Als je je texture iets doorzichtiger wil maken dan kan je gewoon de capacity lager zetten (ik zet hem meestal op 25% voor een raam, en het staat in dat scherm wat je krijgt als je de textuur op de model wil "plakken") en voor achtergrond kan je bij je werkbalk op views drukt en dan op viewport background en als je dan op files rechts boven drukt kan je een plaatje uit "Jouw afbeeldingen" nemen en daarvoor gebruiken. (je moet wel display background aanvinken!) Druk op ok en klaar is Kees! P.S. Zo is het wel het geval bij Gmax, en zo zal het ook wel ongeveer zijn bij 3ds max (ja, zó hette die..), maar het zal vast niet zo zijn in skechup. Bewerkt: 24 juli 2006 door Nickonly Reageren
kees1991 Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 jha het is ook wel voor 3ds. de textures werken nu dankje maar nu heb ik wel een plaatje als achtergrond en als ik dan of F9 druk zie ik aleen maar mijn gebou en geen achtergront plaatje :| hoe kan dit ?? Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 Waarschijnlijk om dat je rendert, maar daar weet ik dan weer niks van af, dus sorry, ik weet het niet. Maar je zou ook gewoon 3 planes op de achtergrond kunnen plaatsen en daar een textuur op plakken en dan lijkt het ook een mooie achtergrond te hebben. Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 juli 2006 Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 Je wilt gewoon een plaatje op de achtergrond als omgeving? Zoja, ga dan naar Rendering. Hier kies je environmnet. Klik nu bij environment map op none. Kies de tweede optie (bitmap) en selecteer je achtergrond afbeelding. Kies oke, en maak een render. Mvg, Wazuup Reageren
kees1991 Geplaatst: 26 juli 2006 Rapport Geplaatst: 26 juli 2006 yes dat bedoelde ik nu heb ik weer een vraag. hoe kan je een texture 90 graden draaien ?? en hoe maak ik meer van die balletjes om een texture op te maaken (in het texture venstertje) Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 26 juli 2006 Rapport Geplaatst: 26 juli 2006 (bewerkt) Dit doe je in je material editor. Ik zal zo een screenshot maken met wat uitleg. Bij één van die getallen die omcirkelt zijn moet je 90 of -90 typen. Ik weet niet precies welke. Dit moet je zelf uitzoeken. Veel succes. Bewerkt: 26 juli 2006 door ~> GizmO <~ Reageren
kees1991 Geplaatst: 26 juli 2006 Rapport Geplaatst: 26 juli 2006 (bewerkt) oke dankje alleen hoe krijg ik meer texture slots ? EDIT puu.. ik heb wel veel vragen seg.. als ik de bend funktie gebruik krijg ik een hele lelijker hoekige bogt. hoe maakt ik die wat ronder ik denk dat het komt omdat ik te wijnig polys heb. maar hoe krijg ik op de goede plek meer polys ?? Bewerkt: 26 juli 2006 door kees1991 Reageren
Wazuup Geplaatst: 26 juli 2006 Rapport Geplaatst: 26 juli 2006 @kees1991: Je kan geen extra bolletjes krijgen, maar wel 10 bolletjes in 1 bolletje (ik word gek van die bolletjes ). Ga naar de material editor en klik op standard. Kies nu uit het rijtje Multi\Sub-object. Klik in het nieuwe popup venstertje op ok en je ziet meerdere kleine bolletjes. Je moet er maar even mee kloten. Over je bend vraag: Als je een plane aan maakt, kan je kiezen hoeveel segmenten je wilt dat hij heeft. Het is volgens mij standaard 4x4 en dan krijg je een lelijke bocht als je de bend functie gebruikt. Het beste kan je 10x10 gebruiken, dan heb je wel meer poly's maar het resultaat is veel beter. Mvg, Wazuup Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.