Puma Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 Ey ik heb een vraagje: ik ben dus een fiets aan het maken en ik wil dat de bagagedrager een beetje metaal achtig/chroom achtig glimt, zegmaar dat de texture beweegt en niet stilstaat zodat het lijkt dat het glimt. Hoe doe ik dit? Antwoord a.u.b. want ik heb dit al een aantal keer gevraagd maar nooit antwoord gekregen . Reageren
DaBeast Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 Ey ik heb een vraagje: ik ben dus een fiets aan het maken en ik wil dat de bagagedrager een beetje metaal achtig/chroom achtig glimt, zegmaar dat de texture beweegt en niet stilstaat zodat het lijkt dat het glimt. Hoe doe ik dit? Antwoord a.u.b. want ik heb dit al een aantal keer gevraagd maar nooit antwoord gekregen . Mischien is dit wat voor je? @Dikbuik: Je moet je scripts gewoon unzippen in de root (je instalatie folder) waar je 3DS Max is geinstaleerd. Dan zou alles goed moeten verlopen. Greetz Reageren
Puma Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 Ik heb het helemaal gelezen maar omdat ik zowat geen ervaring met 3dsMax heb, snap ik er niks van. Met de bovenstaande post bedoel ik te zeggen dat het ingame glimt, en niet in de render (hoewel ik dat renderen ook niet snap ). Dus dat ingame de texture 'beweegt' zodat het lijkt dat het glimt. Kan iemand mij dit uitleggen want ik kan wel redelijk engels maar omdat ik weinig verstand van 3dsMax heb snap ik er niet veel van . Reageren
-Roy- Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 Hallo allemaal, ik was een tutorial aan het volgen en toen moest ik de "slice on" tool gebruiken. Weet iemand waar ik die kan vinden? Alvast bedankt. Reageren
Dikbuik Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 ik zit met een probleem bij gmax. ik probeer mijn models ingame te zetten alleen iedere keer als ik ga kijken of het gelukt is staat er niets. ik doe bijna precies hetzelfde als in die video tutorial alleen bij het col exporteren krijg ik een ander schermpje als in die tut, is dit omdat ik geen 3ds max gebruik maar gmax of selecteer ik het verkeerde script? ik heb dat speciale script voor gmax en het staat gewoon goed in die script map en submappen kan iemand mij vertellen of ik voor Gmax die col en dff anders moet exporteren of gewoon zoals in die tuts houdoe Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 22 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 hoe kan ik Vray plugin verwijderen want de plug-in van vray was voor 3ds max 7 en ik had het geintaleerd maar ik heb 3ds max8 nu kan ik niets meer renderen want dan komt er een fout melding te staan Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 22 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 hoe kan ik Vray plugin verwijderen want de plug-in van vray was voor 3ds max 7 en ik had het geintaleerd maar ik heb 3ds max8 nu kan ik niets meer renderen want dan komt er een fout melding te staan Die hoef je niet te verwijderen om te kunnen renderen. Gewoon F10 > naar onder scrollen > assignrender op standard scanline zetten. Reageren
cekeu Geplaatst: 22 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 Hoe kan je op de makelijktste manier een brug maken? Reageren
Wazuup Geplaatst: 22 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 (bewerkt) Je kan het zo makkelijk maken als je wilt. Drie boxen zijn in feite al genoeg om een brug met twee steun pilaren te maken. Maar om het simpel te houden met toch een aardig resultaat zou ik deze manier gebruiken: Maak een box aan, niet te dik en met de juiste lengte. Met de cut tool knip je extra poly's net zo als op de afbeelding. Het rode gedeelte extrude je positief. Dit is een muurtje zodat auto's niet het water in rijden mochten ze slippen. Met het groene gedeelte doe je niks. Dit is de stoep. Het blauw(achtige) gedeelte is de weg. Geef deze een kleine negatieve extrude, zodat de weg iets lager zit dan de stoep. Gooi er nog twee cilinders onder als pilaren en je brug is klaar Bewerkt: 22 augustus 2006 door Wazuup Reageren
cekeu Geplaatst: 25 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2006 ik heb een probleem als ik in 3ds max die kams scripten (ofziets ) open dan komt er op : Runtime eror: file In: can't open file C/3dsmax...enz. In Gmax kan het wel openen maar als ik men dff wil opslagen komt er op: Runtime eror: Feature nog avaible: "fopen wirte mode" Wie weet hier de oplosing van? Reageren
nick11123 Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 ik heb een vraag ik heb gister lope klooien met de instellingen enzo maar daarna heb ik van die grote blokjes alsof het raster zo groot is geworden zie screen ik weet het niet maar volgens mij waren ze kleiner dus weet iemand hoe ik dat normaal zet ??? alvast bedankt Reageren
Wazuup Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 ik heb een probleem als ik in 3ds max die kams scripten (ofziets ) open dan komt er op : Runtime eror: file In: can't open file C/3dsmax...enz. In Gmax kan het wel openen maar als ik men dff wil opslagen komt er op: Runtime eror: Feature nog avaible: "fopen wirte mode"Wie weet hier de oplosing van? Heb je je scripts in de scripts map van 3ds Max gezet (C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\Scripts). Probeer ook eens een ander script, zoals de Map IO. Werkt het dan nog niet, download dan deze scripts. Verder heb je voor Gmax andere scripts nodig dan voor 3ds Max. Die kan je hier downloaden. ik heb een vraag ik heb gister lope klooien met de instellingen enzo maar daarna heb ik van die grote blokjes alsof het raster zo groot is geworden zie screen *Afbeelding* ik weet het niet maar volgens mij waren ze kleiner dus weet iemand hoe ik dat normaal zet ??? alvast bedankt Ik zou eerst proberen te resetten door naar file, reset te gaan. Hiermee zet je 3dsmax terug naar standaard instellingen, er gebeurt niks met je scripts. Als dit niet helpt zou ik eens gaan kijken bij de ''views'' en ''customize'' menu's aan de bovenkant. Wil dit niet helpen en irriteer je je zo erg eraan, dan kan je opnieuw installeren. Reageren
nick11123 Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 (bewerkt) ik weet het niet ik heb alles gedaan wat je heb gezegd maar het is nog zo groot als ik inzoom dan niet. maar als jij 3ds max opstart is het bij jou ook dan zo groot ??? nou ja bedankt ik erger er niet zo aan hoor ik vind het alleen een beetje raar.. EDIT: het is weer normaal bedankt Bewerkt: 31 augustus 2006 door nick11123 Reageren
livingmylife Geplaatst: 3 september 2006 Rapport Geplaatst: 3 september 2006 heb een probleem met 3ds max 7 want als ik me brug wil gaan texturen selecteer ik die rode vlakken de delen die getextuurd moete worden en drna op m .. maps..bitmap selecteer ik me weg van in photoshop gemaakt maar als ik het dan toepas dan word me hele brug opeens met die weg bedekt iemand een idee hoe ik dit krijg zoals ik het wil dus alleen geselecteerde gebied..?? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.