Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:

Ey ik heb een vraagje: ik ben dus een fiets aan het maken en ik wil dat de bagagedrager een beetje metaal achtig/chroom achtig glimt, zegmaar dat de texture beweegt en niet stilstaat zodat het lijkt dat het glimt. Hoe doe ik dit? Antwoord a.u.b. want ik heb dit al een aantal keer gevraagd maar nooit antwoord gekregen :Y .

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Ey ik heb een vraagje: ik ben dus een fiets aan het maken en ik wil dat de bagagedrager een beetje metaal achtig/chroom achtig glimt, zegmaar dat de texture beweegt en niet stilstaat zodat het lijkt dat het glimt. Hoe doe ik dit? Antwoord a.u.b. want ik heb dit al een aantal keer gevraagd maar nooit antwoord gekregen :Y .

Mischien is dit wat voor je?

@Dikbuik: Je moet je scripts gewoon unzippen in de root (je instalatie folder) waar je 3DS Max is geinstaleerd.

Dan zou alles goed moeten verlopen.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ik heb het helemaal gelezen maar omdat ik zowat geen ervaring met 3dsMax heb, snap ik er niks van. Met de bovenstaande post bedoel ik te zeggen dat het ingame glimt, en niet in de render (hoewel ik dat renderen ook niet snap ^_^). Dus dat ingame de texture 'beweegt' zodat het lijkt dat het glimt. Kan iemand mij dit uitleggen want ik kan wel redelijk engels maar omdat ik weinig verstand van 3dsMax heb snap ik er niet veel van :D.

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik was een tutorial aan het volgen en toen moest ik de "slice on" tool gebruiken. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt. :)

Geplaatst:

ik zit met een probleem bij gmax. ik probeer mijn models ingame te zetten alleen iedere keer als ik ga kijken of het gelukt is staat er niets. ik doe bijna precies hetzelfde als in die video tutorial alleen bij het col exporteren krijg ik een ander schermpje als in die tut, is dit omdat ik geen 3ds max gebruik maar gmax of selecteer ik het verkeerde script?

ik heb dat speciale script voor gmax en het staat gewoon goed in die script map en submappen

kan iemand mij vertellen of ik voor Gmax die col en dff anders moet exporteren of gewoon zoals in die tuts

houdoe :cya:

Geplaatst:

hoe kan ik Vray plugin verwijderen want de plug-in van vray was voor 3ds max 7 en ik had het geintaleerd maar ik heb 3ds max8 :-( nu kan ik niets meer renderen :-( want dan komt er een fout melding te staan :N

Geplaatst:
hoe kan ik Vray plugin verwijderen want de plug-in van vray was voor 3ds max 7 en ik had het geintaleerd maar ik heb 3ds max8 :-( nu kan ik niets meer renderen :-( want dan komt er een fout melding te staan :N

Die hoef je niet te verwijderen om te kunnen renderen.

Gewoon F10 > naar onder scrollen > assignrender op standard scanline zetten.

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan het zo makkelijk maken als je wilt. Drie boxen zijn in feite al genoeg om een brug met twee steun pilaren te maken. Maar om het simpel te houden met toch een aardig resultaat zou ik deze manier gebruiken:

bridgeew5.png

Maak een box aan, niet te dik en met de juiste lengte. Met de cut tool knip je extra poly's net zo als op de afbeelding. Het rode gedeelte extrude je positief. Dit is een muurtje zodat auto's niet het water in rijden mochten ze slippen. Met het groene gedeelte doe je niks. Dit is de stoep. Het blauw(achtige) gedeelte is de weg. Geef deze een kleine negatieve extrude, zodat de weg iets lager zit dan de stoep. Gooi er nog twee cilinders onder als pilaren en je brug is klaar ;)

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:

ik heb een probleem :-( als ik in 3ds max die kams scripten (ofziets :bonk: ) open dan komt er op : Runtime eror: file In: can't open file C/3dsmax...enz. In Gmax kan het wel openen maar als ik men dff wil opslagen komt er op: Runtime eror: Feature nog avaible: "fopen wirte mode"

Wie weet hier de oplosing van? :N

Geplaatst:

ik heb een vraag ik heb gister lope klooien met de instellingen enzo maar daarna heb ik van die

grote blokjes alsof het raster zo groot is geworden :? zie screen

screen3dma8customzw0.png

ik weet het niet maar volgens mij waren ze kleiner :cab:

dus weet iemand hoe ik dat normaal zet ???

alvast bedankt _O_

Geplaatst:
ik heb een probleem :-( als ik in 3ds max die kams scripten (ofziets :bonk: ) open dan komt er op : Runtime eror: file In: can't open file C/3dsmax...enz. In Gmax kan het wel openen maar als ik men dff wil opslagen komt er op: Runtime eror: Feature nog avaible: "fopen wirte mode"

Wie weet hier de oplosing van? :N

Heb je je scripts in de scripts map van 3ds Max gezet (C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\Scripts). Probeer ook eens een ander script, zoals de Map IO. Werkt het dan nog niet, download dan deze scripts. Verder heb je voor Gmax andere scripts nodig dan voor 3ds Max. Die kan je hier downloaden.

ik heb een vraag ik heb gister lope klooien met de instellingen enzo maar daarna heb ik van die

grote blokjes alsof het raster zo groot is geworden :? zie screen

*Afbeelding*

ik weet het niet maar volgens mij waren ze kleiner :cab:

dus weet iemand hoe ik dat normaal zet ???

alvast bedankt _O_

Ik zou eerst proberen te resetten door naar file, reset te gaan. Hiermee zet je 3dsmax terug naar standaard instellingen, er gebeurt niks met je scripts. Als dit niet helpt zou ik eens gaan kijken bij de ''views'' en ''customize'' menu's aan de bovenkant. Wil dit niet helpen en irriteer je je zo erg eraan, dan kan je opnieuw installeren.

Geplaatst: (bewerkt)

ik weet het niet ik heb alles gedaan wat je heb gezegd maar het is nog zo groot als ik inzoom dan niet.

maar als jij 3ds max opstart is het bij jou ook dan zo groot ??? :)

nou ja bedankt ik erger er niet zo aan hoor ik vind het alleen een beetje raar.. :?

EDIT: het is weer normaal bedankt ;)

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:

heb een probleem met 3ds max 7 want als ik me brug wil gaan texturen selecteer ik die rode vlakken de delen die getextuurd moete worden en drna op m .. maps..bitmap selecteer ik me weg van in photoshop gemaakt maar als ik het dan toepas dan word me hele brug opeens met die weg bedekt :? iemand een idee hoe ik dit krijg zoals ik het wil dus alleen geselecteerde gebied..?? :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...