PizzaTonno Geplaatst: 28 september 2006 Rapport Geplaatst: 28 september 2006 (bewerkt) ik heb een probleem: als ik mijn beeld beweeg dan word alles doorzichtig en als ik dan stil sta dan is het weer normaal alvast bedankt Druk is op 'O' Skat Hoe kan je een voorwerp (bv. een cilinder) uithollen zodat er vanbinnen niks meer inzit?ik ben bezig met een winkelcentrum zoals dat van downtown (VC), en daarvoor moet ik mijn object (denk ik) uithollen. Maak een kleinere cylinder dan de vorige, Zorg dat onderkant en bovenkant langer zijn dan je orginele cylinder. zet hem zo neer dat ie precies in het midden zit van de orginele cylinder. En maak hem via de functie boolean hol. Bewerkt: 28 september 2006 door kaaspizza Reageren
nick11123 Geplaatst: 28 september 2006 Rapport Geplaatst: 28 september 2006 Bedankt lieve Pizza ik word er echt gek van zoveel functie,s ik denk dat ik de lijst met alle shortcuts effe download Reageren
cekeu Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 Ik heb een probleem ik heb een garage gemaakt en als ik hem perspectief bekijk zit er langs links gewoon een zwart deel, terwijl daar een texture moet staan dit is ook zo in m'n render:-( ik denk dat het iets met de belichting te maken heeft. hoe kan ik dat oplossen? Reageren
Wazuup Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 Ik heb een probleem ik heb een garage gemaakt en als ik hem perspectief bekijk zit er langs links gewoon een zwart deel, terwijl daar een texture moet staan dit is ook zo in m'n render:-( ik denk dat het iets met de belichting te maken heeft. hoe kan ik dat oplossen? Dit komt omdat twee poly's over elkaar liggen. Dus ga naar vertex mode en kijk welke polygonen elkaar overlappen. Je kan het oplossen door bijvoorbeeld de vertexen samen te voegen door middel van de collapse functie Reageren
Hpzone Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Okay, ik kijk hier al een tijdje rond, maar heb nu ook een vraag over textures; http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdado...probleempje.jpg Ik ben net beetje bezig met 3ds Max, en probeer nu dus een simpele weg te maken. Texture zit op de weg, alleen ontzettend uitgerekt zoals je ziet. Hoe kan je ervoor zorgen dat de texture zichzelf steeds herhaald en dat je dus strepen op de weg krijgt? Alvast bedankt! Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Geduld is een schone zaak, dubbelposten is niet nodig. Als iemand het ziet zal hij jou vraag heus wel beantwoorden Oke nu naar je vraag. 3dsmax zou natuurlijk waardeloos zijn als je de textures niet goed op je model kunt mappen. Hiervoor is dus de functie ''uvw map'' in het programma aanwezig. Deze is te vinden in het command panel aan de rechterkant van je scherm. Selecteer de poly's die je wilt UVW'en en klik op het regenboogje (modify), en klap de modifier list uit. Scroll naar beneden en klik op UVW map. Nu moet je gaan expirimenteren met de settings. Zet bijvoorbeeld het stipje maar eens voor ''box'' en speel wat met de getallen. Ga door tot je het gewenste resultaat behaald hebt. Reageren
Hpzone Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 (bewerkt) Ah bedankt, sorry voor de dubbelpost Het werkt goed, bedankt!!! ----EDIT---- Volgend probleem: In de perspective is mijn object (McDonalds paal ) Goed zichtbaar, maar als 'm render krijg ik alleen een zwart scherm.. Misschien heb ik verlichting per ongeluk aangezet ofzo? Bewerkt: 13 oktober 2006 door Hpzone Reageren
cekeu Geplaatst: 13 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2006 Hoe maak je eigenlijk een hek in 3ds max? Reageren
peter99 Geplaatst: 14 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2006 ik heb een vraagje : ik ben nu met een stadje bezig maar ik heb alle bolletjes voor textures al gebruikt ,en de stad is nog lang niet af , wat te doen ? Reageren
Wazuup Geplaatst: 14 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2006 (bewerkt) Hoe maak je eigenlijk een hek in 3ds max? Dat kan op verschillende manieren. De meest makkelijke manier is om een langwerpige box aan te maken. Deze clone je door middel van shift+move. Nu rotate je hem met de rotation tool zodat ze elkaar kruisen. Ga zo door totdat je het de juiste lengte en hoogte heeft. Overigens doet Rockstar het voor GTA anders. Zij makennamelijk gewoon 1 grote box aan en texturen het met een alpha channel in de txd. Dit zorg ervoor dat de texture op sommige plaatsen doorzichig word, en dat de models low poly blijven. Echter ziet dit er naar mijn mening niet uit, en kun je beter wat high poly moddelen. ik heb een vraagje :ik ben nu met een stadje bezig maar ik heb alle bolletjes voor textures al gebruikt ,en de stad is nog lang niet af , wat te doen ? Er zijn verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld je scene opslaan als .max en deze vervolgens mergen (file, merge) in een nieuwe scene. De textures blijven op je model maar staan niet meer in de material editor. Heb je toch nog even een material nodig op een slot, gebruik dan de ''eye dropper tool'' die te vinden is in de material editor. Verder kun je ook nog deze tutorial downloaden die ik heb gevonden. Bewerkt: 14 oktober 2006 door Wazuup Reageren
Proximitus Geplaatst: 16 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 (bewerkt) weet iemand een goede tut voor het gebruik van dummy's? want ik heb het nodig voor mijn geconverte auto, zodat die ook getuned kan wordne in transfender.. Bewerkt: 16 oktober 2006 door Proximitus Reageren
peter99 Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 weet iemand hoe ik een mooie 90 graden bocht (je weet wel zo,n mooie ronde) kan maken , en als ik al naar editable poly ben gegaan kan ik niet meer aanpassen hoe hoe lang ,breed ,en hoog iets moet worden , is dat normaal ? Reageren
DaBeast Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 Als je convert to editable poly hebt gedaan, kan je uiteraard niet meer instellen wat de breete en hoogte settings zijn. Maar je kan je breete/hoogte/lengte aanpassen door een poly(of een groep poly's) te selecteren, en dan vervolgens de polygonen te extruden of te moven met je move tool. Voor die bocht van 90° moet je een object met meer dan 1 lengte onderverdeeling maken, dan ga je naar de modifier list (de dropdown box aan de rechterkant als je convert to editable poly hebt gedaan). Daarna zoek je de optie 'Bend' tussen de lijst. Stel de grades in, doe weer convert to editable poly. En klaar. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.