Bradley H. Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 ik completeer de uitleg van Deabeast even... Soms Bend 3dsmax niet correct als wij andere rotaties, lengtes of breedtes gebruiken. Hiervoor moet je even kijken of hij op X of Z wel goed bend. Is dit niet het geval moet je in dirrection 90 invullen, en weer de X,Y,Z testen, dan moet hij goed gebend zijn, ziet het er nu nogsteeds niet uit, dan heb je te weinig segs gebruikt bij het maken van je object, Als je je object edit door Edit poly te selecteren uit de lijst onder die halfe blauwe boog, kun je de segs altijd nog aanpassen. (bt dit is geen aanrader, bedenk gewoon goed wat je gaat maken en gebruik daarvoor het aantal segs, beter te veel dan te weinig, je kunt ze later immers nog verwijderen) Reageren
peter99 Geplaatst: 20 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2006 kan iemand alle verschillende stukken weg mét stoep en textures geven ? :$ Reageren
DaBeast Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 Ik kan je niet alle stoep textures geven, aleen een link naar een paar textures. Hij is gehost op [sA-Modding], door Blastov. Index met de textures: ● Container delen - 7 ● Daken - 8 ● Deuren - 35 ● Garage deuren - 13 ● Gebouwen - 39 ● houten - 32 ● kleuren - 27 ● Metalen - 9 ● Muren - 67 ● Natuur - 211 ● Overig - 44 ● Ramen - 14 ● Stenen - 33 ● Tegels - 36 ● Vaag - 98 ● Wegen - 132 ● Zwembad delen - 3 Er zal vast wel iets tussen zitten dat je kan gebruiken. de link kan je [hier] vinden. Binnenkort, als ik mijn nieuwe template van mijn site afheb, ga ik een Mega-Texture pack releasen. Daarin zitten 3863 textures. Van textures van GTA tot fotorealistische textures. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
peter99 Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 oke ,bedankt maar ik wou eigenlijk echt volledige stukken weg : bochten kruispunten alles ,met stoep en textures Reageren
nick11123 Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 een bocht texure van een weg hebben we denk ik niet die zijn er ook denk ik niet. je maakt gewoon een weg, die texure je dan met je weg texture en dan maak je er een bocht van met de bend functie. dus heb je een bocht kruispunt zit in dat pakket wat DaBeast je gaf maar er zijn niet zoveel kruispunt texture,s dus je kan van dat pakket downloaden en anders zou ik het niet weten Reageren
peter99 Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 een bocht texure van een weg hebben we denk ik niet die zijn er ook denk ik niet. je maakt gewoon een weg, die texure je dan met je weg texture en dan maak je er een bocht van met de bend functie. dus heb je een bocht kruispunt zit in dat pakket wat DaBeast je gaf maar er zijn niet zoveel kruispunt texture,s dus je kan van dat pakket downloaden en anders zou ik het niet weten ja dat weet ik wel ,maar kan iemand objecten geven voor in 3ds ? Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 (bewerkt) Mag ik vragen wat je van plan bent met de wegonderdelen? Want als je niet in staat bent om zelf wegonderdelen te maken, ben je vast ook niet in staat om er iets mee te doen. Ik denk dat je beter eerst ervaring kan gaan opbouwen zodat je de wegonderdelen zelf kunt maken. Neem eens een kijkje in de Master Tutorial List. Als je alleen maar om objecten gaat vragen leer je uiteindelijk niet zo heel veel. Bewerkt: 22 oktober 2006 door Twenty Eyes Reageren
peter99 Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Mag ik vragen wat je van plan bent met de wegonderdelen?Want als je niet in staat bent om zelf wegonderdelen te maken, ben je vast ook niet in staat om er iets mee te doen. Ik denk dat je beter eerst ervaring kan gaan opbouwen zodat je de wegonderdelen zelf kunt maken. Neem eens een kijkje in de Master Tutorial List. Als je alleen maar om objecten gaat vragen leer je uiteindelijk niet zo heel veel. dat kan ik wel alleen het was wat makkelijker :$ ik ben een klein beetje lui . oja ik heb ook nog een probleem : als ik een goede bocht maak moet ik er natuurlijk ook een stoep bij maken ,maar als ik dat doe is ie over de weg gebogen : Reageren
Bradley H. Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Lol, je moet er natuurlijk wel voor zorgen de weg en het stoeppad hetzelfde aantal segs hebben, anders krijg je idd bugs. Reageren
peter99 Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Lol, je moet er natuurlijk wel voor zorgen de weg en het stoeppad hetzelfde aantal segs hebben, anders krijg je idd bugs. doe ik ook ,allebei 10 segs in de lengte Reageren
Bradley H. Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Lol, je moet er natuurlijk wel voor zorgen de weg en het stoeppad hetzelfde aantal segs hebben, anders krijg je idd bugs. doe ik ook ,allebei 10 segs in de lengte zijn de objecten dan wel aanelkaar ge- attached ? Btw, normaal gesproken hoeft er geen probleem te zijn, je kan ook gewoon een plane maken van 4 * 10 segs, de middelste 20 poly´s extrude (-0,1), en dan heb je een mooie weg met stoeprand en stoep. Reageren
Matiscus Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ook een moderator kan eens een vraagje hebben... :$ Ik ben dus bezig een wagen aan het converteren. Als ik stukken detach en ik geef hem een texture of een kleur dan neemt het stuk waar hij het eerst aan verbonden was ook die texture of kleur aan... Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Want dit is namelijk een heel irritant probleem. Reageren
Wazuup Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Matiscus, probeer het volgende: - Selecteer alle poly's van het gedetachte stuk - Scroll in het command pallet naar beneden naar het kopje ''polygon properties'' - Vul bij ''set ID'' een ander nummer in Zo moet het opgelost zijn Reageren
peter99 Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Lol, je moet er natuurlijk wel voor zorgen de weg en het stoeppad hetzelfde aantal segs hebben, anders krijg je idd bugs. doe ik ook ,allebei 10 segs in de lengte zijn de objecten dan wel aanelkaar ge- attached ? Btw, normaal gesproken hoeft er geen probleem te zijn, je kan ook gewoon een plane maken van 4 * 10 segs, de middelste 20 poly´s extrude (-0,1), en dan heb je een mooie weg met stoeprand en stoep. nee , ik maak een plane (eiland) en dan leg ik de weg er gewoon op Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Heb je de stoep wel aan de weg ge-attached? Want je moet de objecten eerst samen hebben voordat je ze bend. Anders krijg je fouten zoals de fout waar je nu mee te maken hebt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.