Bradley H. Geplaatst: 25 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2006 Heb je de stoep wel aan de weg ge-attached?Want je moet de objecten eerst samen hebben voordat je ze bend. Anders krijg je fouten zoals de fout waar je nu mee te maken hebt. Als je alles tegelijk selecteerd is er normaalgesproken geen sprake van fouten of bugs, tenzij het aantal segs niet overeenkomt. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 26 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 Peter, Heb je toevallig het stuk stoep wat je wou gaan benden, eerst tot de goede maat gescaled. Zo ja dan is dit de oorzaak, dat er een stuk stoep over de weg schuift. Als je iets goed wilt benden moet je hem niet scalen, want daardoor verander je de vorm van het object, en dus veranderd de vorm als hij gebend word ook Reageren
kees1991 Geplaatst: 29 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2006 (bewerkt) hoi. ik wil graag een raam maaken in een box zoals hier... dit wil ik graag maaken zonder de boolean tool te gerbuiken. dat heb ik voor het plaatje wel ff gedaan. maar het is voor in gta. en als ik dan de bolean tool gebruik krijg ik altijd onzigbaare muuren. dus hoe maak ik zoon raam zonder de boolean tool ? Bewerkt: 29 oktober 2006 door kees1991 Reageren
cekeu Geplaatst: 29 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2006 hoi, ik ben een soort huis aan het maken, maar als ik de texture voor de deur erop zet staat hij teveel naar links (zie afbeelding) hoe kan ik in de uvw map de texture ietsje naar rechts schuiven zodat hij goed zit? alvast bedankt cekeu Reageren
peter99 Geplaatst: 29 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2006 vraagje : als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ? alvast bedankt Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 29 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2006 (bewerkt) Goedeavond medemodders, Kees: Dit kan je via de 'cut' functie doen, hier een voorbeeld; Cekeu: Dit doe je via uvw mapping, hier een voorbeeld; Extra bier, euhh.. punten voor degene die de gtaf leden bij deze screens kunnen geven Bewerkt: 29 oktober 2006 door kaaspizza Reageren
nick11123 Geplaatst: 30 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2006 vraagje :als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ? alvast bedankt heb je niet de texture verplaatst naar een andere map ofso dan weet 3ds max namelijk niet waar ze zijn en kan hij de texture niet weergeven je kan ook met ieder model die je hebt getextuurd op de rechter muisknop klikken en dan:> Convert to editable poly. Maar dat ze uit je material editor verdwijnd is wel vreemd mischien heb je gewoon de texture in een andere map ofso verplaats Succes Reageren
cekeu Geplaatst: 31 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2006 Bedankt Pizza ik dacht dat ik er nooit uit zou geraken :$ Reageren
peter99 Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 hoe maak je een mooie ronding in de stoep ? Reageren
Wazuup Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 hoe maak je een mooie ronding in de stoep ? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar een mooie ronding kun je het makkelijkst maken met de ''chamfer tool''. Deze is te vinden bij het ''edge'' subobject bij editable poly. Selecteer een rand en klik op het boxje naast chamfer. Nu kun je een beetje met de getallen gaan spelen. Klik op ok om het scherm af te sluiten, en doe het eventueel nog een keer omhet nog ronder te maken. Reageren
peter99 Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 laat maar ik heb het al alsnog bedankt Reageren
Hpzone Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 Ik zit met een probleem, namelijk de bend functie http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdeqa...eenshotje14.jpg Het neemt de bocht niet mee, maar lijkt het eerder weg te duwen. Wat is er mis? Reageren
Wazuup Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 Ik zit met een probleem, namelijk de bend functie http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdeqa...eenshotje14.jpg Het neemt de bocht niet mee, maar lijkt het eerder weg te duwen. Wat is er mis? Dit komt omdat de bend functies niet meer poly's aan wilt maken. Je moet dus zelf van tevoren meer poly's aanmaken op je object. Dit kun je doen door bij het creëren van je object de segments cijfers hoger te zetten. Reageren
Hpzone Geplaatst: 1 november 2006 Rapport Geplaatst: 1 november 2006 (bewerkt) Suptertop! Dan werkt dat ook weer, bedankt! Alleen nadeel is dat er nu echt veel te veel poly's in zitten, even kijken of daar wat aan te doen valt ---Editje Is 154 Poly's voor een bocht veel, of valt het wel mee? Bewerkt: 1 november 2006 door Hpzone Reageren
cekeu Geplaatst: 4 november 2006 Rapport Geplaatst: 4 november 2006 (bewerkt) Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? cekeu EDIT: en wat zijn triangles bij de polygon counter? Bewerkt: 4 november 2006 door cekeu Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.