Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:
Heb je de stoep wel aan de weg ge-attached?

Want je moet de objecten eerst samen hebben voordat je ze bend.

Anders krijg je fouten zoals de fout waar je nu mee te maken hebt.

Als je alles tegelijk selecteerd is er normaalgesproken geen sprake van fouten of bugs, tenzij het aantal segs niet overeenkomt.

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Peter,

Heb je toevallig het stuk stoep wat je wou gaan benden, eerst tot de goede maat gescaled. Zo ja dan is dit de oorzaak, dat er een stuk stoep over de weg schuift. Als je iets goed wilt benden moet je hem niet scalen, want daardoor verander je de vorm van het object, en dus veranderd de vorm als hij gebend word ook ;)

Geplaatst: (bewerkt)

hoi.

ik wil graag een raam maaken in een box zoals hier...

raam2pk2.jpg

raamkw3.th.jpg

dit wil ik graag maaken zonder de boolean tool te gerbuiken. dat heb ik voor het plaatje wel ff gedaan. maar het is voor in gta. en als ik dan de bolean tool gebruik krijg ik altijd onzigbaare muuren.

dus hoe maak ik zoon raam zonder de boolean tool ?

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

hoi, ik ben een soort huis aan het maken, maar als ik de texture voor de deur erop zet staat hij teveel naar links (zie afbeelding) :bonk: hoe kan ik in de uvw map de texture ietsje naar rechts schuiven zodat hij goed zit?

alvast bedankt :D

cekeu :cya:

post-49140-1162121888.jpg

Geplaatst:

vraagje :

als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ?

alvast bedankt

Geplaatst: (bewerkt)

Goedeavond medemodders,

Kees:

Dit kan je via de 'cut' functie doen, hier een voorbeeld;

owjalh7.png

Cekeu:

Dit doe je via uvw mapping, hier een voorbeeld;

jeeaaau9.png

Extra bier, euhh.. punten voor degene die de gtaf leden bij deze screens kunnen geven :bonk:

Bewerkt: door kaaspizza
Geplaatst:
vraagje :

als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ?

alvast bedankt

heb je niet de texture verplaatst naar een andere map ofso

dan weet 3ds max namelijk niet waar ze zijn en kan hij de texture niet weergeven :-(

je kan ook met ieder model die je hebt getextuurd op de rechter muisknop klikken en dan:> Convert to

editable poly.

Maar dat ze uit je material editor verdwijnd is wel vreemd mischien heb je gewoon de texture in een andere map ofso verplaats :sst:

Succes :cya:

Geplaatst:
hoe maak je een mooie ronding in de stoep ?

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar een mooie ronding kun je het makkelijkst maken met de ''chamfer tool''. Deze is te vinden bij het ''edge'' subobject bij editable poly. Selecteer een rand en klik op het boxje naast chamfer. Nu kun je een beetje met de getallen gaan spelen. Klik op ok om het scherm af te sluiten, en doe het eventueel nog een keer omhet nog ronder te maken.

Geplaatst:
Ik zit met een probleem, namelijk de bend functie :)

http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdeqa...eenshotje14.jpg

Het neemt de bocht niet mee, maar lijkt het eerder weg te duwen. Wat is er mis?

Dit komt omdat de bend functies niet meer poly's aan wilt maken. Je moet dus zelf van tevoren meer poly's aanmaken op je object. Dit kun je doen door bij het creëren van je object de segments cijfers hoger te zetten.

Geplaatst: (bewerkt)

Suptertop! Dan werkt dat ook weer, bedankt!

Alleen nadeel is dat er nu echt veel te veel poly's in zitten, even kijken of daar wat aan te doen valt :)

---Editje

Is 154 Poly's voor een bocht veel, of valt het wel mee?

Bewerkt: door Hpzone
Geplaatst: (bewerkt)

Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

cekeu :cya:

EDIT: en wat zijn triangles bij de polygon counter?

Bewerkt: door cekeu

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...