Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:
Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

Bedankt.

Geplaatst:

Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

Bedankt.

bij mij staat dat er niet, (3dsmax 9)

Geplaatst:

ik heb weer iets FKIG gaars. als ik mijn model open dan is de perspecktief helemaal niet goet. het is presies tegenofer gesteld. normaal als je een model heb. dan is de achterkand klijner. omd het verder weg is. bij mij is juist de voorkand klijner en de achterkand groter.

fuckingdomfi2.jpg

als je het niet gelooft. leg maar eens 2 liniaalen lanks de muuren van mijn render.

hoe los ik dit nu op want t is echt iritand en niet mooi.

Geplaatst: (bewerkt)

Je beeld staat op User. Druk eens P in als je het beeld selecteerd. Dan gaat je beeld op perspectief.

Hetzelfde geldt namelijk voor U. Je hebt waarschijnlijk de U ingedrukt tijdens het modden.

Bewerkt: door Twenty Eyes
Geplaatst: (bewerkt)

dit helpt niet. wel als ik in user doe krijg ik dit

gaar2qw9.png

en in perspectief dit

gaarkz1.png

maar in render sie ik het wel normaal. aleen jha die muuren dat is nog steeds niet goet. maar dit vint ik niet zo erg. ik vint het belangerijker dat de render klopt.

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

Ik heb ook een vraag...

Ik zie geen texturen in perspective view enz... hoe krijg ik de texturen wel te zien.. :?

Nu zie ik de texturen alleen als ik een render maak.. :(

Geplaatst:

Hey Loek, dit komt omdat je als je je texture toepast je ook de optie ''show material in viewport'' aan moet hebben staan. Dit is het paars-witte kubusje die onder de bolletjes staat. Als je hier op klikt moet je in ieder geval je textures in perspective view kunnen zien. In andere view-modes, zoals bijvoorbeeld Top-view moet je je mode op ''smooth + highlights'' zetten. Dit doe je door op het woordje ''top-view'' te klikken met je rechtermuisknop en ''smooth + highlights te selecteren ;)

Geplaatst:

hallo,

ik heb een vraagje:

weet iemand een site waar je goede textures vandaan kan halen

pm me als je het weet.

hoe maak je bijv een randje bij het dak van een gebouw of bijvoorbeeld bij een garage zodat het niet alleen maar plat is?

heel erg bedankt

Geplaatst: (bewerkt)

Type bij google textures en je krijgt een hele lijst. Verder kan je zo een ''randje'' maken, corrigeer me als ik niet goed heb begrepen wat je bedoeling is. Ik gebruik gewoon een box bij deze uitleg.

1 moment, ik upload even de benodigde afbeeldingen..

1. Maak een box en klik met je rechtermuisknop erop en druk op Convert -> Convert to Editable Poly's:

011zt.th.jpg

2. Druk rechts op het met rood oplijnde vierkantje.

023wf.th.jpg

3. Druk op de bovenste zijde van de box en druk op het zwarte schermpje naast Bevel.

036ps.th.jpg

4. Je krijgt nu een schermpje, gebruik deze settings:

046do.th.jpg

5. Druk nu op het zwarte venster naast Extrude en gebruik deze settings als het schermpje verschijnt

051ga.th.jpg

6. Je hebt nu een rand-achtig dak dinges.. :puh:

061my.th.jpg

Nogmaals, ik hoop dat dit is wat je bedoelde.. ik heb je in ieder geval bekend gemaakt met de Bevel en de Extrude functie wat hopelijk ook al heel wat helpt. ^_^

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst: (bewerkt)

bedankt man je hebt me veel geholpen ;)

oh en hoe kan je ook al weer polygons tellen??

Bewerkt: door Bright
Geplaatst:

Druk op 't hamertje nadat je op ''Convert to editable poly's'' hebt gedrukt en klik daarna op ''More..'' en tot slot op ''Pologon Counter''. Zie ook de screen:

3123123126xh.th.jpg

Geplaatst:

hoi.

ik heb een box en daar heb ik een gat in getekent met de cut tool. toen heb ik inset gedaan. zodat ik een rand kreeg. daarnaa heb ik het het binenste weg gehaalt. en toen had ik dus een gat. die rand heb ik 0,5 naar vooren gedaan met de extrude tool. maar nu moet die ook nog 0,5 naar achteren. als ik daar voor de zelfde rand gebruk dan gaat dat wat eerst naar vooren gin weer naar achter en dat moet dus juist niet.

weet iemand hier wat op ??

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...