Wazuup Geplaatst: 13 januari 2007 Rapport Geplaatst: 13 januari 2007 Hoe tel je je poly's van je model? Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft Reageren
slurfie Geplaatst: 14 januari 2007 Rapport Geplaatst: 14 januari 2007 Hoe tel je je poly's van je model? Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft Bedankt. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 14 januari 2007 Rapport Geplaatst: 14 januari 2007 Hoe tel je je poly's van je model? Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft Bedankt. bij mij staat dat er niet, (3dsmax 9) Reageren
slurfie Geplaatst: 14 januari 2007 Rapport Geplaatst: 14 januari 2007 bij mij staat dat er niet, (3dsmax 9) Ik zou het niet weten, ik heb hem niet. Moet je anders even hier kijken? Reageren
kees1991 Geplaatst: 17 januari 2007 Rapport Geplaatst: 17 januari 2007 ik heb weer iets FKIG gaars. als ik mijn model open dan is de perspecktief helemaal niet goet. het is presies tegenofer gesteld. normaal als je een model heb. dan is de achterkand klijner. omd het verder weg is. bij mij is juist de voorkand klijner en de achterkand groter. als je het niet gelooft. leg maar eens 2 liniaalen lanks de muuren van mijn render. hoe los ik dit nu op want t is echt iritand en niet mooi. Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 17 januari 2007 Rapport Geplaatst: 17 januari 2007 (bewerkt) Je beeld staat op User. Druk eens P in als je het beeld selecteerd. Dan gaat je beeld op perspectief. Hetzelfde geldt namelijk voor U. Je hebt waarschijnlijk de U ingedrukt tijdens het modden. Bewerkt: 17 januari 2007 door Twenty Eyes Reageren
kees1991 Geplaatst: 18 januari 2007 Rapport Geplaatst: 18 januari 2007 (bewerkt) dit helpt niet. wel als ik in user doe krijg ik dit en in perspectief dit maar in render sie ik het wel normaal. aleen jha die muuren dat is nog steeds niet goet. maar dit vint ik niet zo erg. ik vint het belangerijker dat de render klopt. Bewerkt: 18 januari 2007 door kees1991 Reageren
Loek Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 Ik heb ook een vraag... Ik zie geen texturen in perspective view enz... hoe krijg ik de texturen wel te zien.. Nu zie ik de texturen alleen als ik een render maak.. Reageren
Wazuup Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 Hey Loek, dit komt omdat je als je je texture toepast je ook de optie ''show material in viewport'' aan moet hebben staan. Dit is het paars-witte kubusje die onder de bolletjes staat. Als je hier op klikt moet je in ieder geval je textures in perspective view kunnen zien. In andere view-modes, zoals bijvoorbeeld Top-view moet je je mode op ''smooth + highlights'' zetten. Dit doe je door op het woordje ''top-view'' te klikken met je rechtermuisknop en ''smooth + highlights te selecteren Reageren
Loek Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 Bedankt Wazuup voor de snelle reactie Het is gelukt Reageren
Bright Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 hallo, ik heb een vraagje: weet iemand een site waar je goede textures vandaan kan halen pm me als je het weet. hoe maak je bijv een randje bij het dak van een gebouw of bijvoorbeeld bij een garage zodat het niet alleen maar plat is? heel erg bedankt Reageren
Goliat Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 (bewerkt) Type bij google textures en je krijgt een hele lijst. Verder kan je zo een ''randje'' maken, corrigeer me als ik niet goed heb begrepen wat je bedoeling is. Ik gebruik gewoon een box bij deze uitleg. 1 moment, ik upload even de benodigde afbeeldingen.. 1. Maak een box en klik met je rechtermuisknop erop en druk op Convert -> Convert to Editable Poly's: 2. Druk rechts op het met rood oplijnde vierkantje. 3. Druk op de bovenste zijde van de box en druk op het zwarte schermpje naast Bevel. 4. Je krijgt nu een schermpje, gebruik deze settings: 5. Druk nu op het zwarte venster naast Extrude en gebruik deze settings als het schermpje verschijnt 6. Je hebt nu een rand-achtig dak dinges.. Nogmaals, ik hoop dat dit is wat je bedoelde.. ik heb je in ieder geval bekend gemaakt met de Bevel en de Extrude functie wat hopelijk ook al heel wat helpt. Bewerkt: 22 januari 2007 door Goliat Reageren
Bright Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 (bewerkt) bedankt man je hebt me veel geholpen oh en hoe kan je ook al weer polygons tellen?? Bewerkt: 22 januari 2007 door Bright Reageren
Goliat Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Druk op 't hamertje nadat je op ''Convert to editable poly's'' hebt gedrukt en klik daarna op ''More..'' en tot slot op ''Pologon Counter''. Zie ook de screen: Reageren
kees1991 Geplaatst: 23 januari 2007 Rapport Geplaatst: 23 januari 2007 hoi. ik heb een box en daar heb ik een gat in getekent met de cut tool. toen heb ik inset gedaan. zodat ik een rand kreeg. daarnaa heb ik het het binenste weg gehaalt. en toen had ik dus een gat. die rand heb ik 0,5 naar vooren gedaan met de extrude tool. maar nu moet die ook nog 0,5 naar achteren. als ik daar voor de zelfde rand gebruk dan gaat dat wat eerst naar vooren gin weer naar achter en dat moet dus juist niet. weet iemand hier wat op ?? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.