Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

1. Dit doe je door op je viewport te klikken, en dan op dat pijltje rechts onder klikken. Om terug te gaan klik je gewoon weer op dat pijltje.
    viewportmu2.jpg
  2. Door Ctrl(op je toetsenbord) in te houden terwijl je ze selecteerd.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

@ Peter99

linksonderin ergens bij het play knopje vind je klokje op een venstertje, klik daarop. daar kun je de snelheid bepalen.

En om te renderen, druk je op 9 en klik je op de common tab en ga je daar zitten kloten, ik leg je later nog wel wat meeru uit.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een vraagje: Hoe maak je screens? Ik heb iets gemaakt en zou er graag screens van willen maken(heb wel Gmax)!

Rivel

Geplaatst:

In 3dsmax zou je een render kunnen maken met F9, maar in Gmax gaat dit helaas niet lukken omdat deze functie is weggelaten uit Gmax (Gmax is ook gratis). Je kunt wel met de ''printscreen'' knop op je toetsenbord een screenshot maken en die vervolgens plakken in paint. Er zijn ook programma's om screenshots te maken zoals bijvoorbeeld SnapSnake (zo even uit mijn hoofd).

Geplaatst:

Hey ik heb 3DS Max 9 en daar wou ik de KAM-scripts in zetten maar ik krijg steeds een error dat ik de scripts opnieuw moet installeeren.

Kan iemand helpen??

Geplaatst: (bewerkt)

gaan die nog komen of kan ik dan beter 3ds max 8 gebruiken???

EDIT

ok bedankt, dan ga ik maar weer over naar 8, ik weet nog wel ergens waar die op staat :D

Bewerkt: door gamerground
Geplaatst:

Ik verwacht niet dat er nog scripts worden gemaakt voor San Andreas voor 3dsmax 9. Dit omdat dit natuurlijk veel werkt is voor KAM (maker van de scripts) terwijl de nieuwe gta zijn opwachting maakt. Je kunt dus beter 3dsmax 8 of 7 gaan gebruiken, alleen is daar moeilijk aan te komen omdat autodesk alleen nog 9 aanbied als trial.

Geplaatst:

Hey allemaal, ik ben hier al een tijdje maar ben nooit echt begonnen met modden, en toen ik het weer wilde gaan doen wilde ik een stuk grond modden in VC, namelijk 'haityskyg.dff' (modders weten hoe ze het moeten opzoeken :) )

Ik heb nu in 3DS Max 8 dat KAM script ofzo en ik laad dan die dff, maar om te beginnen krijg ik hem zonder textures, ik weet neit of dat hoort, maar dat wilde ik ff vermelden. Ik wilde om te beginnen een stuk gras maken om te kijken of ik het kon, maar toen ik dus alle muren weghaalde en er dus een stukje witte vloer overbleef, texturede ik die met een .bmp van gras uit een .txd van VC en die grond toen opgeslagen als .dff en met Moo Mapper geplaatst, maar daar was hij wit.. Toen ik VC ging spelen ging ik naar dat stuk grond maar het was 'doorzichtig', de textures werkte niet... de .COL file had ik nog niet aangepast, maar dat zal het probleem wel niet zijn.. Het probleem is dus dat het stukje grond dat ik gemaakt heb 'untextured' is...

Ik hoop dat iemand het helemaal wil lezen en begrijpt wat ik verkeerd doe :)

Grtz, PvdM

• 3 weken later...
Geplaatst:
Hey allemaal, ik ben hier al een tijdje maar ben nooit echt begonnen met modden, en toen ik het weer wilde gaan doen wilde ik een stuk grond modden in VC, namelijk 'haityskyg.dff' (modders weten hoe ze het moeten opzoeken :) )

Ik heb nu in 3DS Max 8 dat KAM script ofzo en ik laad dan die dff, maar om te beginnen krijg ik hem zonder textures, ik weet neit of dat hoort, maar dat wilde ik ff vermelden. Ik wilde om te beginnen een stuk gras maken om te kijken of ik het kon, maar toen ik dus alle muren weghaalde en er dus een stukje witte vloer overbleef, texturede ik die met een .bmp van gras uit een .txd van VC en die grond toen opgeslagen als .dff en met Moo Mapper geplaatst, maar daar was hij wit.. Toen ik VC ging spelen ging ik naar dat stuk grond maar het was 'doorzichtig', de textures werkte niet... de .COL file had ik nog niet aangepast, maar dat zal het probleem wel niet zijn.. Het probleem is dus dat het stukje grond dat ik gemaakt heb 'untextured' is...

Ik hoop dat iemand het helemaal wil lezen en begrijpt wat ik verkeerd doe :)

Grtz, PvdM

Hoi, om te beginnen dff's die je importeeert zijn altijd grijs. Alleen als je de textures uitpakt in dezelfde map als de dff en hem rendert zie je wel de textures in de render. Als hij wit is in Moo Mapper en doorzichtig is in VC heb je hem dus niet goed getextuurd. Leg is even uit hoe jij iets textuurt in 3Ds Max.

Geplaatst:

Kan iemand me een link ofzo geven voor 3dsmax 7 of 8?

Ik heb namelijk 8 of 7 nodig voor KAM scripts maar ik heb 9 :duh:

Jeroen,

Als je op Google zoekt, vind je een versie van 3DS Max erg gemakkelijk. Ik had al na de 1e link een werkende download link. Als je geen werkende links vind, kan je ook op FTP's zoeken. Beetje beter in het vervolg zoeken dus.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Ik heb precies een halfuur gezocht en niks gevonden :duh:, als ik link krijg naar 3dsmax 7 of 8 dan kwam ik altijd op een of andere manier op 9 dus tjah ...

Maar toch bedankt en BTW m'n naam is Tom

Reden was : Ik had geklikt op external mirror :bonk: en de andere links zullen ook direct naar autodesk site gegaan zijn. Opgelost

Bewerkt: door jeroendepoen

Ik wil een box in een bocht hebben, 90 graden bijvoorbeeld. Alleen het lukt me niet. Ik selecteer het object, ga naar de Modifier list, klik op Blend, vul 90 in en selecteer de Y-as. Alleen gebeurt er dan iets vreemds (zie afbeelding). Weet iemand hoe ik wel zo'n bocht maak?

Klik hier voor de afbeelding.

Edit 20april 2007: Toen ik vanmiddag 3ds Max opstartte en een nieuw model maakte, lukte het wel (op de X-as). Ik dacht dat ik dat al had geprobeerd (zonder resultaat), maar in ieder geval bedankt voor je hulp, PizzaTonno!

Bewerkt: door Thundercover

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...