Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb even een vraagje, als ik in 3ds met uvw map een texture goedzet, en dan weer op mesh klik, dan springt de texture weer terug. Hoe "fixeer" ik de texture als hij goed staat? Dus dat hij dan vast-staat?

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hey, als je klaar bent met het mappen van je textures op je model klik je met je rechtermuisknop de je model, ga je helemaal naar beneden naar ''convert to'' en uit het volgende schermpje dat openklapt kies je ''editable mesh'' of ''editable poly'' (de tweede is aan te raden). Als het goed is zit nu je UVW gefixed op je model.

Geplaatst: (bewerkt)

bij mij kan 3ds max heel veel dll-files niet vinden :duh: weet iemand hoe ik dat oplos?

komt het misschien omdat ik windows vista heb? ik heb ook al geprobeerd om de dll files te downloaden.

Thanks voor de hulp die komt :klap: (of niet :$ )

Bewerkt: door CJansen
Geplaatst:

Jammer genoeg werkt 3dsmax niet op Vista, maar als ik me niet vergis komt er binnenkort een soort van update/uitbreiding van 3dsmax 9 die Vista ondersteuning heeft, dus tot die tijd zul je moeten wachten.

Geplaatst:

Bij mij is het wel gelukt, maar Vista is een product van MS, dus heb ik de aantal bugs geteld en uhm er weer afgeflikkerd :puh:.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Als ik de demo download, krijg ik na een uur downloaden de mededeling: 3dsmax.exe kan niet worden gedownload... en dat zal dan waarschijnlijk wel het uitvoerende bestand zijn, wat ik niet kan missen! Kan ik nog ergens anders 3dsMax downloaden ofzo, want zo kom ik niet verder :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

ja die is er wel

klik

dit is 3d max 7 die is beter dan 9 want bij 3ds9 kun je geen models in gta setten.

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

Ik heb nog een vraag:in 3ds max7 wil ik een .dff file importeren, dus klik ik op file> import en dan browse ik naar die map, en dan kies ik onder bestandstypen LAND XML/ DEM/ DFF(*.DEM,*.XLM,*.DFF). Door deze optie te kiezen zou ik toch dff files kunnen importeren? Maar ik kan niets aanklikken! En als ik dan onder'bestandstypen 'All files' kies, en ik open het dan, zegt ie 'Improper file format'. Wat moet ik dus doen om een .dff file te importeren?

Geplaatst:
ja die is er wel

klik

dit is 3d max 7 die is beter dan 9 want bij 3ds9 kun je geen models in gta setten.

is 3dsmax 8 ook goed?

Geplaatst:

@Jah90: Tuurlijk is die ook goed. 3DS Max 8 is de laatste versie waarbij de DFF Import scripts werken. Alle tutorials van 3DS Max 7 werken ook op 3DS Max 8.

@Marty: Om een DFF te importeren heb je de DFF IO scripts van Kam nodig. Als je deze hebt gedownload, unpack je hem. Dan kopier je de inhoud van het geunpackte mapje, en plak je hem in de 'scripts' folder van je 3DS Max instalatie folder. Start daarna 3DS Max op. Als alles goed is, zou het script automatisch moeten starten. Zoniet, moet je telkens je een DFF wilt importeren het volgende doen: Klik op het hamertje (in het menutje aan de rechterkant), dan klik je op MAXScript, en dan op Run Script. Ga naar je Scripts folder in je 3DS Max folder, en dubbelklik op DFF_IO.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

ik snap het niet, bij mij werkt Kam's max script wel gewoon bij 9. Ik kan dff's inporteren en exporteren, hoe zit dat?

Geplaatst:

klopt. ik kan met mijn 3ds 9 ook DFF's inporteeren en ook wel exporteeren. maar de COLL gaat echt niet luken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...