Nickonly Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Ik wou even een wagen van SA importerenin 3ds maar als ik het wil exporteren, zegt ie "Select an object" Wat bedoelt ie daarmee? PS, ik probeer pas met 3ds. Dat betekent dat je wel een object moet selecteren als je'm wil gaan exporteren. Anders weet 3ds niet welk object je dus wil exporteren. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Ik wou even een wagen van SA importerenin 3ds maar als ik het wil exporteren, zegt ie "Select an object" Wat bedoelt ie daarmee? PS, ik probeer pas met 3ds. Dat betekent dat je wel een object moet selecteren als je'm wil gaan exporteren. Anders weet 3ds niet welk object je dus wil exporteren. Moet ik dan de hele voertuig selecteren? Reageren
DaBeast Geplaatst: 23 juli 2007 Rapport Geplaatst: 23 juli 2007 Als je geen ander onderdeel in je scene hebt staan gewoon CTRL+A doen. Of als je een bepaald object wilt exporteren klik je op het muis icoontje en sleep je gewoon de selectie in je viewport. Dan gewoon exporteren en klaar . Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Gangsta Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 (bewerkt) Even een hele domme vraag: Ik maak bijvoorbeeld een box, selecteer de 'Select and Move' tool, en wanneer ik het wil ''moven'' gaat 'ie alleen naar boven toe. (Naar de Z) Het is heel erg irritant want ik ben momenteel een tram aan het maken. Bewerkt: 7 augustus 2007 door Gangsta Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 Even een hele domme vraag:Ik maak bijvoorbeeld een box, selecteer de 'Select and Move' tool, en wanneer ik het wil ''moven'' gaat 'ie alleen naar boven toe. (Naar de Z) Het is heel erg irritant want ik ben momenteel een tram aan het maken. Simpel, gewoon het juiste pijltje aanklikken en slepen . Jij sleept nu alleen met het bovenste pijltje . Reageren
Gangsta Geplaatst: 7 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2007 (bewerkt) Even een hele domme vraag:Ik maak bijvoorbeeld een box, selecteer de 'Select and Move' tool, en wanneer ik het wil ''moven'' gaat 'ie alleen naar boven toe. (Naar de Z) Het is heel erg irritant want ik ben momenteel een tram aan het maken. Simpel, gewoon het juiste pijltje aanklikken en slepen . Jij sleept nu alleen met het bovenste pijltje . Bedankt! Edit: Sorry nieuwe vraag: Wat is mental en vray? Bewerkt: 7 augustus 2007 door Gangsta Reageren
DaBeast Geplaatst: 8 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 Mental Ray en Vray zijn 2 render "programma's" die GI (Global Illumination, om de boel realistischer te maken zoals collor bleed enzo) gebruiken. Mental Ray zit gratis in 3DS Max, maar ik lang niet zo krachtig als Vray. Vray gebruiken vele 3D animatie films, en word ook gebruikt om concept cars bij grote auto producenten te renderen. Helaas zit er wel een prijskaartje aan . De prijs is voor mij onbekend, aangezien op de [site] niets vermeld word qua prijzen. Ikzelf gebruik ook Vray en vind hem makkelijk te bedienen. Materials zijn erg makkelijk te maken en de instellingen makkelijk aan te passen. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Gangsta Geplaatst: 8 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2007 Mental Ray en Vray zijn 2 render "programma's" die GI (Global Illumination, om de boel realistischer te maken zoals collor bleed enzo) gebruiken. Mental Ray zit gratis in 3DS Max, maar ik lang niet zo krachtig als Vray. Vray gebruiken vele 3D animatie films, en word ook gebruikt om concept cars bij grote auto producenten te renderen. Helaas zit er wel een prijskaartje aan . De prijs is voor mij onbekend, aangezien op de [site] niets vermeld word qua prijzen. Ikzelf gebruik ook Vray en vind hem makkelijk te bedienen. Materials zijn erg makkelijk te maken en de instellingen makkelijk aan te passen.Vriendelijke groeten, DaBeast Bedankt voor de uitleg DaBeast! Sorry dat ik hier steeds maar vragen post, maar na deze 2 post ik volgens mij niet meer: 1. Bij de Select and Move tool, verschijnt er soms zo'n groene, blauwe en rooie gestreepte lijnen met pijltjes die Z, X, Y vormen. Ik heb het niet over autogrid, maar een hele andere... Die is er bij mij niet meer. Weet iemand wat ik bedoel of moet ik het beter uitleggen? Als je bijvoorbeeld op de Z klikt gaat ie alleen naar boven. Of op zo'n vierkantje, dan kan je het zelf bepalen.. 2. Ik zie dat er een paar super mooie auto modellen maken. Leer je dat in de tutorial: ''Modeling an Airplane'' en ''Refining an Airplane''? Sorry voor die rare vragen. Reageren
karamanci Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 1.hEY IK HEB EEN tORENTJE GEMAAKT ,, MAAR IK WIL HET IN SA INSTOPPEN HOE DOE IK DAT? 2. Ik heb een Torentje gemaakt hoe sla ik die mop als een jpg? Karamanci Reageren
WackoX Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 Hoe exporteer ik iets dat ik gemaakt heb? want ik heb een minigun op een standaard op een auto geplaatst en dan druk ik dus op EXPORT DFF, maar dan staat ''you need to supply a collosion model for SA Export!'' wat moet ik nu doen? Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2007 (bewerkt) 1.hEY IK HEB EEN tORENTJE GEMAAKT ,, MAAR IK WIL HET IN SA INSTOPPEN HOE DOE IK DAT?2. Ik heb een Torentje gemaakt hoe sla ik die mop als een jpg? Karamanci Druk op ''Render'' druk op het knopje Files en selecteer .JPG of .BMP of whatever, en geef het een naam en druk dan op Render. Dan heb je het opgeslagen als JPG. En als er geen JPG staat sla je hem op als BMP en dan via Paint JPG. 2 vragen: Bij de Select and Move tool, verschijnt er soms zo'n groene, blauwe en rooie gestreepte lijnen met pijltjes die Z, X, Y vormen. Ik heb het niet over autogrid, maar een hele andere... Die is er bij mij niet meer. Weet iemand wat ik bedoel of moet ik het beter uitleggen? Als je bijvoorbeeld op de Z klikt gaat ie alleen naar boven. Of op zo'n vierkantje, dan kan je het zelf bepalen.. Niet echt een vraag maar als antwoord krijg ik vast een gok maar dat mag hoor: Ik heb 1 GB geheugen, 800 Mhz, 1.8 Ghz. Hoeveel poly's kan ik ongeveer aan? Bewerkt: 14 augustus 2007 door Gangsta Reageren
GTA_XP Geplaatst: 17 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2007 Hallo leden! Ik wil graag werken met 3ds7, weet al hoe ik iets kan uithalen en dat soort dingen. Maar wat mij niet is het renderen Ik heb vaak op Google zitten zoeken naar hoe ik kan renderen. Maar vaak hebben ze het over VayTrace en mental trace en ligt diffuse! Die plugins heb ik niet!, ik wil alleen graag weten hoe ik normaal kan renderen. Dit is de toren die ik heb gemaakt: >>> Door DaBeast: 2X Vragen hoeft niet hoor .<<< Reageren
Thundercover Geplaatst: 17 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2007 Hallo leden!Ik wil graag werken met 3ds7, weet al hoe ik iets kan uithalen en dat soort dingen. Maar wat mij niet is het renderen Ik heb vaak op Google zitten zoeken naar hoe ik kan renderen. Maar vaak hebben ze het over VayTrace en mental trace en ligt diffuse! Die plugins heb ik niet!, ik wil alleen graag weten hoe ik normaal kan renderen. Dit is de toren die ik heb gemaakt: (...) >>> Door DaBeast: 2X Vragen hoeft niet hoor . Volgens mij heb je al gerendeerd. Of bedoel je met een witte achtergrond? Voor een andere kleur achtergrond maak je gewoon een plane en leg je die achter hetgene wat je wilt renderen. (Geef, indien nodig, de plane wel de juiste kleur.) Druk op F9 om te renderen en je bent klaar. (Je kan ook renderen door in de balk bovenaan op Rendering te klikken en dan op iets van Light tracer. Hier kan je verschillende lichtinstellingen instellen. Helemaal precies weet ik het niet, aangezien ik nu niet 3ds max open heb staan..) Succes! Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2007 Hallo, Even een klein vraagje. Ik ken de basis van 3D studio Max nu wel uit mijn hoofd, maar ik ben op zoek naar een tutorial waar je als n00b een auto moet modellen. Dus niet meteen hap klaar, maar gewoon rustig beginnen en hoe het allemaal zit etc. Blueprints bij elkaar prutsen enz. lukt wel, maar als ik begin met een transparante kleur (zodat ik ook de achtergrond kan zien), dan is het niks. Waar hebben jullie mooie auto's leren modellen? (Vanaf het begin) Reageren
gta-pilot Geplaatst: 31 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2007 (bewerkt) volgends mij staat zon tut bij Gmax tut's ff zoeken het was z modeller deze tut is ook voor 3ds hier! Bewerkt: 31 augustus 2007 door gta-pilot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.