Gangsta Geplaatst: 31 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2007 volgends mij staat zon tut bij Gmax tut's ff zoekenhet was z modeller deze tut is ook voor 3ds hier! Ik denk het niet... Toch? Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 31 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2007 Hallo,Even een klein vraagje. Ik ken de basis van 3D studio Max nu wel uit mijn hoofd, maar ik ben op zoek naar een tutorial waar je als n00b een auto moet modellen. Dus niet meteen hap klaar, maar gewoon rustig beginnen en hoe het allemaal zit etc. Blueprints bij elkaar prutsen enz. lukt wel, maar als ik begin met een transparante kleur (zodat ik ook de achtergrond kan zien), dan is het niks. Waar hebben jullie mooie auto's leren modellen? (Vanaf het begin) Genoeg tutorial om hier mee te beginnen. De audi A3 tutorial van 3d Palace is de beste gratis tutorial die je op dit moment op internet kan vinden. Deze video tutorial geeft goede uitleg (in het engels dmv audio) en modelt de auto op goede manier. ( Foute manier is bijv. met veel 5 sides poly's of 3 sided poly's of een slecht wireframe etc. etc. (leer je later wel wat ik hier precies mee bedoel). De auto die je modelt is erg vaak gemaakt door modelers en daardoor is er ook erg veel refference (voorbeeld) materiaal te vinden voor deze auto. Deze tutorial is helaas niet echt voor beginners. Hier en daar worden best lastige dingen gedaan en veel shortcuts gebruikt. [Audi A3 - 3dPalace] Deze tutorial is goed voor beginners, hier word alles goed uitgelegd en de auto is erg simpel omdat hij niet echt veel moeilijke onderdelen heeft. Helaas zit hier weinig/geen uitleg bij dus moet je alles doen van de afbeeldingen. [vaz - 3dm3] Deze tutorial is erg basic (box modeling is de basis van car modelling) en heel een super goede uitleg. Deze 117 pagina's lange .pdf file heeft een erg goede en duidelijke uitleg voor het modellen van deze auto. Aanrader Zeker voor een beginner. [Nissan 300Z - CGcars] Deze tutorial gaat niet over het modellen van een hele auto, maar hier gaat het over hoe je goed modelled, en hele duidelijke uitleg over wireframes en smoothing etc. Lees dit goed door!! [Proper Modeling Techniques - Sektor41] Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes! Reageren
Gangsta Geplaatst: 1 september 2007 Rapport Geplaatst: 1 september 2007 Hallo,Even een klein vraagje. Ik ken de basis van 3D studio Max nu wel uit mijn hoofd, maar ik ben op zoek naar een tutorial waar je als n00b een auto moet modellen. Dus niet meteen hap klaar, maar gewoon rustig beginnen en hoe het allemaal zit etc. Blueprints bij elkaar prutsen enz. lukt wel, maar als ik begin met een transparante kleur (zodat ik ook de achtergrond kan zien), dan is het niks. Waar hebben jullie mooie auto's leren modellen? (Vanaf het begin) Genoeg tutorial om hier mee te beginnen. De audi A3 tutorial van 3d Palace is de beste gratis tutorial die je op dit moment op internet kan vinden. Deze video tutorial geeft goede uitleg (in het engels dmv audio) en modelt de auto op goede manier. ( Foute manier is bijv. met veel 5 sides poly's of 3 sided poly's of een slecht wireframe etc. etc. (leer je later wel wat ik hier precies mee bedoel). De auto die je modelt is erg vaak gemaakt door modelers en daardoor is er ook erg veel refference (voorbeeld) materiaal te vinden voor deze auto. Deze tutorial is helaas niet echt voor beginners. Hier en daar worden best lastige dingen gedaan en veel shortcuts gebruikt. [Audi A3 - 3dPalace] Deze tutorial is goed voor beginners, hier word alles goed uitgelegd en de auto is erg simpel omdat hij niet echt veel moeilijke onderdelen heeft. Helaas zit hier weinig/geen uitleg bij dus moet je alles doen van de afbeeldingen. [vaz - 3dm3] Deze tutorial is erg basic (box modeling is de basis van car modelling) en heel een super goede uitleg. Deze 117 pagina's lange .pdf file heeft een erg goede en duidelijke uitleg voor het modellen van deze auto. Aanrader Zeker voor een beginner. [Nissan 300Z - CGcars] Deze tutorial gaat niet over het modellen van een hele auto, maar hier gaat het over hoe je goed modelled, en hele duidelijke uitleg over wireframes en smoothing etc. Lees dit goed door!! [Proper Modeling Techniques - Sektor41] Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes! Gizmo, je bent de beste! Reageren
nick11123 Geplaatst: 4 september 2007 Rapport Geplaatst: 4 september 2007 ik weet het nouw is dit niet echt z,n vraag over hoe je wat moet doen. maar ik heb een probleempje.... als ik een model wil openen met 3ds max. dan komt er z,n venstertje en daarop staat dit: File open failed: C:\docume bla bla bla nouw ik wil ik weten hoe ik dit kan oplossen? want nou heb ik me modellen niet meer alvast heel erg bedankt Reageren
Bradley H. Geplaatst: 4 september 2007 Rapport Geplaatst: 4 september 2007 Heb je de scriptmap kort geleden geweizigt? Zoja zul je deze weiziging moeten herstellen of dezelfde scrips instaleren die je eerst ook had. Je max. bestand kan ook beschadigt zijn, in dat geval is backup je enige redding. Hou er rekening mee dat er altijd recente backups zijn in de "autoback" map van je 3ds max directory. Bradley H. Reageren
nick11123 Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 nee ik heb niets aan de script geweizigd nouja bij autoback is hij ook niet. ik heb wel een kleine back-up maar dan zie ik niet de texture,s ervan als ik op M druk. texture,s zitten nog wel op de model. nouja rare fout bedankt voor je reactie Reageren
kees1991 Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 hoi. ik wil graag iets wat rechthoekig is ronder maaken. zoals dit. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 Kan met MS Smooth, maar niet altijd, kun je niet een plaatje geven van je object ingame? Of wil je en nieuw opject maken met die vorm? Reageren
Jorge_F Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 Je kan ook de bend optie gebruiken . Reageren
kees1991 Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 nee. ik bedoel een box en dan daar de hoeken van ronder maken. zodat je wel een vierkante box houd en tog ronde randen hebt. Reageren
Wazuup Geplaatst: 7 september 2007 Rapport Geplaatst: 7 september 2007 Je kunt een chamfer box aanmaken, of een box maken en de edges chamferen. Reageren
kees1991 Geplaatst: 7 september 2007 Rapport Geplaatst: 7 september 2007 hoe maak ik een chamfer box of hoe chamfere ik de edges ?? Reageren
DaBeast Geplaatst: 7 september 2007 Rapport Geplaatst: 7 september 2007 Ik heb snel snel even een mini tutorial in elkaar geflanst, met plaatjes. Aangezien ikzelf ook graag als ik iets niet snap, er aan de hand van plaatjes het mij word uitgelegd. Zo leer je het snelt de dingen . Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
kees1991 Geplaatst: 7 september 2007 Rapport Geplaatst: 7 september 2007 heel erg bedankt. nu kan ik eindelijk mijn render af maaken. Reageren
kees1991 Geplaatst: 11 september 2007 Rapport Geplaatst: 11 september 2007 ik zou graag willen weten hoe ik een alpha maak. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.