peter99 Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Ik had een vraag over 3ds max 8, op mijn vista Ultimate, wordt bij het opstarten van 3ds max 8 het kleurenschema veranderd naar basic, is hier iets aan te doen ? Reageren
DaBeast Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Voor zover ik op google vond, is er geen manier om het te fixen. Het heeft te maken met de license manager die niet goed laad. Zelfs 3DS Max 9 werkt niet op Vista, en het ziet er naar uit dat er ook niet snel een patch zal uitkomen. Ook als je een Quadcore hebt, gaat 3DS Max maar 2 van de 4 core's gebruiken (dat is vet balen voor mij, aangezien mijn nieuwe pc een Quadcore word). Wat je eventueel wel nog zou kunnen doen, is een nieuwe partitie aanmaken met XP op. Zodat je bij het starten van je pc kunt kiezen tussen XP en Vista. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
MartyCeha Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) Mijn vraag: hoe werkt het hele programma, want ik snap er werkelijk de ballen van Met sketchup maak hele mooie modellen, en dat werkt heel simpel. Ik flans zo een hele stad ermee in elkaar. Het is een soort 3d paint. Maar van 3ds Max of Gmax (waar kun je Gmax eigelijk downloaden?) snap ik niet hoe je bijvoorbeeld een gebouw maakt met daarop uitstekende kozijnen, doorklinken etc. Ik krijg alleen een blok. Of een cilinder. Gedetailleerder krijg ik het niet. Bovendien heb ik ook problemen met het .dff exporteren/improteren, ik heb geen idee hoe die scripts werken. Kortom: Ik snap geen ene hout van het hele programma Hulp graag. Bewerkt: 22 september 2007 door MartyCeha Reageren
Gangsta Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Mijn vraag: hoe werkt het hele programma, want ik snap er werkelijk de ballen van Met sketchup maak hele mooie modellen, en dat werkt heel simpel. Ik flans zo een hele stad ermee in elkaar. Het is een soort 3d paint. Maar van 3ds Max of Gmax (waar kun je Gmax eigelijk downloaden?) snap ik niet hoe je bijvoorbeeld een gebouw maakt met daarop uitstekende kozijnen, doorklinken etc. Ik krijg alleen een blok. Of een cilinder. Gedetailleerder krijg ik het niet. Bovendien heb ik ook problemen met het .dff exporteren/improteren, ik heb geen idee hoe die scripts werken.Kortom: Ik snap geen ene hout van het hele programma Hulp graag. Dat is volgens mij bij iedereen die 3DSMax voor het eerst opstart. Als het goed is heb je tutorials bij je 3DSMax gekregen. Deze moet je gewoon goed doornemen en ook doen. Of je kan natuurlijk naar tutorialized.com, waar ze hele goede 3DSMax tut's hebben. Reageren
fabio000 Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 je moet ut jammer genoeg kope of kan je het ergens gratis krijge??? Reageren
Rivel Geplaatst: 28 september 2007 Rapport Geplaatst: 28 september 2007 Hallo Ik volg een tut voor een bed, hij pakt als ik het laken wilm aken, vanuit Modifiers cloth, maar dat heb ik niet, is dat een plugin ofzo, en zoja, waar kan ik het downlaoden of zit dat niet in 3ds max 7? Mvg Rivel Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 28 september 2007 Rapport Geplaatst: 28 september 2007 Dat zin niet in 3D Studio Max 7, Hoe vergroot ik de kwaliteit van een texture in mijn viewport? want nou zie ik de lijnen van mijn blueprints niet eens . Reageren
MartyCeha Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 (bewerkt) Ik heb in Gmax een straat gemaakt. Met een paar gebouwen etc. Met texturen en al. Maar nu is alles wat ik zie een blokje. Terwijl ik toch een aantal genouwen heb gemaakt! In het 3d perspectief zie ik maar 1 blokje. In de andere schermen zie ik gewoon zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weg (ik heb een plaatje). Laat dat maar, ik heb nu een ander probleem. Ik heb een .dff geexporteerd met die scripts maar ik zie het niet in de map verschijnen Bewerkt: 1 oktober 2007 door MartyCeha Reageren
kees1991 Geplaatst: 3 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2007 Ik heb in Gmax een straat gemaakt. Met een paar gebouwen etc. Met texturen en al. Maar nu is alles wat ik zie een blokje. Terwijl ik toch een aantal genouwen heb gemaakt! In het 3d perspectief zie ik maar 1 blokje. In de andere schermen zie ik gewoon zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weg (ik heb een plaatje).Laat dat maar, ik heb nu een ander probleem. Ik heb een .dff geexporteerd met die scripts maar ik zie het niet in de map verschijnen bedoel je in de map waar je het opgeslagen hebt?? als dat zo is. moet je miscien ff de scrip's opniew instaleeren. met welke 3ds werk je eigeiljk ?? als je met 9 werk ist dat het probleem. want 3ds9 daar werken de scrips niet in. ik heb ook een probleem: als je een box verschillende kanten op Extrude't en je wil dan vertix collapsen dan werkt dat niet. weet iemand of je dat kan instellen ?? want is wel kut zo. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 3 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2007 (bewerkt) Leuk als je hier via mijn sig bent gekomen, maar ik kom dus echt geen meter verder met exporteren Ik heb Gmax, en ik heb ook de Gmax scripts geïnstalleerd in de juiste mappen. Als ik de scripts open in Gmax, kan ik gewoon het model kiezen. En als ik dan op EXPORT klik, kan ik de map kiezen. Ik kies dan bijv. Mijn Documenten. Ik klik op opslaan (exporteren), en dan staat hij niet in Mijn Documenten. Hij is nergens te bekennen. Hij slaat heb gewoon niet op. Idem voor de cols. En jouw vraag: Ik heb het geprobeerd, ik heb aan alle kanten van de doos geëxtruded, en toen collapste hij gewoon alle dingen die ik selecteerde. Ik gebruik wel Gmax, en ik heb hem op de standaardinstellingen staan. (Ik heb wel naar editable poly geconvert) Bewerkt: 5 oktober 2007 door MartyCeha Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 4 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2007 @ Kees1991, je moet eerst de faces die er tussenin zitten verwijderen. Reageren
peter99 Geplaatst: 5 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2007 Ik heb een vraag : Hoe maak je nou echt mooi helder glas voor huizen in 3ds max 8 ? Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Als ik bij Gmax een dff wil exporteren zegt hij: --Runtime error: Feature not avaible: 'fopen write mode' Wat moet ik doen? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 @Peter99 Je moet in de Material Editor de Opacity verlagen (dan word je material/textuur doorzichtig). @Marioleo69 Sorry maar voor jouw heb ik helaas geen oplossing . Reageren
MartyCeha Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 Als ik bij Gmax een dff wil exporteren zegt hij:--Runtime error: Feature not avaible: 'fopen write mode' Wat moet ik doen? Heb je de scripts wel geïstalleerd? Voor .dff? Zo nee dan kun je die hier downloaden. En ik heb nog een (ontbeantwoorde) vraag: Waarom kan ik geen .dff/ .col exporteren! Ik heb de scripts geïnstalleerd, ik klik op export, en vervolgens staat het niet in die map! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.