MartyCeha Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Die stond er al in Hij doet het nog niet. Reageren
kwaakje Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Probleempje: Mijn vader is een soort van ontwerper van wegenbouw. Hij kijkt dus hoe, en wat er een straat word aangelegd enz. Hij maakt zelf ook tekeningen in autocad. Bij zijn werk heeft hij zo'n tekening op A4 uitgeprint, ik heb hem gescand, en hij vroeg of ik dat dan kon namaken. (dus eigenlijk een plane met soort van blueprints eronder.) Maar nu ik dat gedaan heb, zijn die blueprints heel erg onduidelijk. Je ziet het bijna niet. Echt heel onduidelijk. Als ik dan hem render, dan zie je het plaatje WEL gewoon, dus de vraag is. Hoe krijg ik een mooi scherp plaatje in mijn viewport.?? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Dit had ik eerst ook maar sinds dat ik een nieuwe videokaart heb is dat niet meer zo. Maar je kan het instellen bij Costumize > Preferences > Viewports en dan staat het daar als het goed is ergens. Ik kan nou geen foto maken omdat m'n pc gecrasht is. Ik doe dit nu dus uit m'n hoofd op m'n Wii . Reageren
Gangsta Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 Is het mogelijk om 3DSMax bestanden opteslaan als 3DSMax 7 bestanden zonder het opslaan als .3ds? Reageren
Flame^ Geplaatst: 23 december 2007 Rapport Geplaatst: 23 december 2007 een aantal van mijn icoontjes in 3ds zijn verdwenen en ik krijg ze niet terug , reinstall heb ik al gedaan en werkt niet. (ik bedoel natuurlijk deze icoontjes : ) Weet iemand hier een oplossing voor ? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 25 december 2007 Rapport Geplaatst: 25 december 2007 @ hierboven, mischien een bug van 3ds 2008 in Vista? ik heb er geen last van. Maar waar ik wel last van heb is dat de undo knop niet meer werkt . Dit is echt zwaar irritant, weet iemand hier een oplossing voor? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 25 december 2007 Rapport Geplaatst: 25 december 2007 is 3ds max gratis? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 25 december 2007 Rapport Geplaatst: 25 december 2007 Nee. Die moet je na een 30 dagen trial kopen. Weet iemand nog een antwoord op mijn vraag? Als ik 3ds max opstart krijg ik de boodschap 'can't find asmm80enures.dll'. Dit bestand had ik al, en het staat in de juiste map. En nog krijg ik die boodschap. Kan het er aan liggen dat 3ds max op een externe harde schijf geïnstalleerd is? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 25 december 2007 Rapport Geplaatst: 25 december 2007 (bewerkt) Jah dat zou goed kunnen MartyCeha en bierbuikje, heel veel mensen hebben hier 3D Studio Max, maar ik denk dat niemand hier voor 3D Studio Max heeft betaald . Bewerkt: 25 december 2007 door stefaneke Reageren
Tim Geplaatst: 25 december 2007 Rapport Geplaatst: 25 december 2007 EEh swa matties. Ik heb een probleempje met 3ds max. Normaal als ik wil renderen dan druk ik op f9, en dan komt er een venstertje met de render. Alleen de laatste tijd zie ik die niet meer. (dat venstertje) hoe kan ik dit fixen Reageren
Gangsta Geplaatst: 26 december 2007 Rapport Geplaatst: 26 december 2007 Weet iemand echt niet of je 3DSMax 9 opslaan kan als 7 ZONDER die .3ds? Want als ik het opsla als .3ds en naar iemand stuur, opent ie hem wel, maar de textures zijn dan helemaal verrot. Reageren
Gangsta Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 *** BUMP *** / ***Dubbelpost*** Sorry mensen.. Ik heb nu een andere vraag. Negeer de vraag maar die ik hierboven heb gesteld ^^. Ik heb een paar vragen: 1. Over Vray: Hoe kan ik in hemelsnaam een reflect aan een object geven? Met behulp van een slechte tutorial heb moest ik op VrayMTL klikken i.p.v. standard. Nu krijg ik heel mooi in mijn material editor een plaatje van Vray etc... Maar nu zegt degene die de tut heeft gemaakt dit: Ok, our floor is wooden But it doesn't reflect anything! Click on Reflect color and setRGB: 49,49,49 or just whiteness value to 49. Dat is mooi gelukt. Maar nu zegt hij heel wat anders: Now let's texturize our bookshelf. Create new VrayMtl material. Choose wod02.jpg texture. Reflection: 15 and Glossiness : 0,65 . Dit snap ik niet. Moet ik het getal '15' nou bij die RGB intikken? Dus: 15, 15, 15? Of in een andere vakje? Oke. Dat was dus mijn eerste en belangerijkste vraag. 2. Ik moet gordijnen maken. Hier zegt hij: Making courtains. Make two a little simillar Point Curves NURBS Weet iemand wat ''Point Curver NURBS'' is? Ik heb geprobeerd met de smooth line tool een gordijn te maken. Maar die kan ik niet extruden. Ik heb het geprobeerd bij de Y as te scalen, dat is wel gelukt maar ik kan het geen texture of kleur geven. 3. Sorry voor die grote vragen. Mijn laatste vraag: Waar kan ik de: Vray Light Properties vinden? (welke lichten je allemaal in een scene hebt) HEEL ERG BEDANKT!!! Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Hoe kan je meerdere frames toevoegen zodat mijn animaties langer kunnen worden? Greetz Reageren
Gangsta Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Hoe kan je meerdere frames toevoegen zodat mijn animaties langer kunnen worden?Greetz That's easy: Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden die boven 1 post hierboven is (na voor Galiorix)? Of is het te moeilijk. Reageren
DaBeast Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Ik zal het proberen uit te leggen. Waarschijnlijk dat je dingen niet vind komt doordat je een andere versie hebt als in de tutorial (Vray voor 3DS Max 9, toch?).Die reflection is gewoon een waarde (hoefel hij reflecteerd). NURBS is een soort van meshsmooth, maar daarmee bewerk je hem onmiddelijk met lijnen, en niet doormiddel van een modifier. Maar die tutorial lijkt me een beetje ingewikkeld en slecht uitgelegd. Mischien gewoon deze volgen? Ikzelf vind die erg goed en heb Vray ook met dezelfde tutorial geleerd. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.