Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Ik zal het proberen uit te leggen. Waarschijnlijk dat je dingen niet vind komt doordat je een andere versie hebt als in de tutorial (Vray voor 3DS Max 9, toch?).Die reflection is gewoon een waarde (hoefel hij reflecteerd). NURBS is een soort van meshsmooth, maar daarmee bewerk je hem onmiddelijk met lijnen, en niet doormiddel van een modifier.

Maar die tutorial lijkt me een beetje ingewikkeld en slecht uitgelegd. Mischien gewoon deze volgen? Ikzelf vind die erg goed en heb Vray ook met dezelfde tutorial geleerd.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bedankt DaBeast! _O_ _O_ _O_

Ik heb het even getest en gordijntjes gemaakt. :dans:

En over die tutorial, het is inderdaad wat ingewikkeld en vooral omdat de maker ervan alleen zegt: ''maak een tafel'', ''maak een blabla'' etc.

Ik zal binnenkort laten zien in het 'show your models' topic wat het uiteindelijk is geworden. Die tut ga ik ook zeker es een keertje uitproberen.

Nogmaals bedankt. _O_

Edit:

Je verdient je titel echt. :tu:

Bewerkt: door Gangsta
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoe zorg ik ervoor dat ik een bewegend object gewoon kan draaien en dat hij niet om een of ander punt heen draait? Want ik heb een auto die uit meerdere losse delen bestaat maar als ik hem probeer te draaien raakt hij helemaal 'uit elkaar'. M.A.W., hij draait dan niet om het middelpunt van de auto maar om een ander punt waardoor alles van elkaar af draait.

Voor het draaien:

Na het draaien:

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Gialorix, je pivot zit niet in het midden, dit kan je oplossen door te gaan naar Hierarchy>Pivot>Affect Pivot only>center to object. Nou kan je draaien zonder dat alles overal verspreid raakt.

Geplaatst:
Hoe kan ik een dff importeren zonder dat ik een venster krijg:

"This is a non Standard DFF!"

doe je dat in 3D max 9 want dan komt het omat 3ds9 de scripts niet goed werken. anders weet ik het zo niet.

Geplaatst:

doe je dat in 3D max 9 want dan komt het omat 3ds9 de scripts niet goed werken. anders weet ik het zo niet.

Heb ik 3ds 9 :?

Nee, ik heb 7.

Maar toevallig zat ik net te denken of ik binaire data kan verwijderen in de dff.

Heb ik 3ds 9 :?

Nee, ik heb 7.

Maar toevallig zat ik net te denken of ik binaire data kan verwijderen in de dff.

Als je die fout in 3dsmax krijgt betekent dat meestal dat je een DFF geïmorteerd hebt die gemaakt is met Zmodler. Is dat het niet, dan is die DFF gewoon raar.

Bewerkt: door Nickonly

Hallo allemaal.

Ik ben nog bezig met mijn Vray scene, alleen kom ik er nu pas achter hoe die reflecties etc. met Vray werken. Ik heb nu héél erg veel textures in mijn .max document liggen.

Is er een manier om ze allemaal in een keer weg te halen zodat er alleen maar een grijs bolletje is?

@hieronder:

Thank you very much! _O_:Y

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Hey,

Ik ben door school ook maar eens aan het moddelen geslagen, en nu heb ik een luxe kantoor gemaakt, maar de belichting lukt mij niet echt. Ik moet 5 spots erop zetten om ook maar iets te zien, en terwijl het heel licht is in de bouwmode is het donker in de render. Hoe kan ik goed belichten? Graag een Nederlandse tut anders. :Y

Geplaatst:

ik zit met een probleem. ik heb een scene gemaakt in 3dmax 9 dit is kut want ik moet hem in max 8 hebben om het ingame te naaien. maar als ik mijn chit exporteer naar max 8 dan maakt die er heel veel polys bij net als dat je je model naar editbare mech converteert.

hier in max 9

3dmax1yj0.png

hier geinporteert in max 8

3dmax2mc6.png

ik moet dus niet zo veel polys hebben maar wel in max 8 krijgen weet iemand hoe ik dat kan doen ??

Geplaatst:

Ik kan niet meer inzoomen met 3ds max. Als je met je vinger over dat scroll ding gaat, dan zoom't ie niet in/uit. Iemand een oplossing?

Geplaatst:

@ Kwaakje, rechtsonderaan vind je een loop teken. Met die tool kan je ook in en uitzoomen.

@Kees1991, ik ken dat probleem. Mischien proberen om de vertices te welden of faces te verwijderen?

Geplaatst:
@ Kwaakje, rechtsonderaan vind je een loop teken. Met die tool kan je ook in en uitzoomen.

@Kees1991, ik ken dat probleem. Mischien proberen om de vertices te welden of faces te verwijderen?

ik ben maar een n00b hoor dus... wat is vertices welden en wat zijn faces ??

Geplaatst:

Jij n00b xD. Faces zijn de polygon's, vertices zijn die puntjes. Je kan ze welden (automatisch collapsen binnen een bepaalde radius) dit kan je vinden onder editeble poly's ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...