Big Boss Geplaatst: 19 januari 2008 Rapport Geplaatst: 19 januari 2008 (bewerkt) Ik wil graag weten hoe je een texture gedraaid/gebend krijgt op eén enkele poly, zodat je een padje kan maken. Dus zo ongeveer: [attachment verwijderd] Bewerkt: 26 januari 2008 door Big Boss Reageren
Nickonly Geplaatst: 19 januari 2008 Rapport Geplaatst: 19 januari 2008 Ik wil graag weten hoe je een texture gedraaid/gebend krijgt op eén enkele poly, zodat je een padje kan maken. Dus zo ongeveer:[plaatje] Dat kan dus eigenlijk niet. Hiervoor moet je meerdere polys hebben. Maar je kan ook gewoon een textuur nemen waarin die textuur al gebogen is. Reageren
Gangsta Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Is het normaal dat tijdens het renderen met Vray je CPU 100% wordt? Ik render wel eens 30 minuten en ik zie dat mijn CPU 100% is... Processor: 1,8 GHz (tjah, wordt weer een tijd voor een DELL computer met 3,2 GHz) Geheugen/RAM: 1024 MB Video: nVidia Geforce 6150 LE Reageren
DaBeast Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Ja, aangezien Vray een erg krachtige render systeem is, neemt hij ook veel geheugen, en processor snelheid in beslag. Je hebt er dus een vrij krachtige computer voor nodig, en zelfs dan duurt het renderen lang.. Dit is natuurlijk logisch, want Vray vraagt nou veel van je computer. Verder valt daar niet veel aan te doen, zonder dat de renderqualiteit daalt.. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
kwaakje Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Hoe maak je een lamp in 3ds. Want als ik gewoon een huis heb bijvoorbeeld, en dan daarbinnen, is het helemaal donker. Hoe kun je zo'n lamp dan maken, niet het model, maar het licht. De tut in de MTL lukt niet bij mij :S Reageren
Gangsta Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 (bewerkt) Ja, aangezien Vray een erg krachtige render systeem is, neemt hij ook veel geheugen, en processor snelheid in beslag. Je hebt er dus een vrij krachtige computer voor nodig, en zelfs dan duurt het renderen lang.. Dit is natuurlijk logisch, want Vray vraagt nou veel van je computer. Verder valt daar niet veel aan te doen, zonder dat de renderqualiteit daalt..Vriendelijke groeten, DaBeast Maar kan je processor er langzamerhand aan kapot gaan omdat die 100% gebruikt? Het duurt 3 kwartier om te renderen wat ik wil, maar soms is het verkeerd of vergeet ik wat. Bedankt, @kwaakje Create panel > Lights > Omni Bewerkt: 24 januari 2008 door Gangsta Reageren
DaBeast Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Als hij elke dag, 24/7 op 100% draait wel ja. Maar als hij af en toe naar 100% gaat, maakt niet zo veel uit, aangezien proceccors daarvoor gemaakt zijn. Mijn vorige computer had een intel P4 2.4ghz met 512mb ram. Daarmee duurde het ook een hele tijd (3 uur om een realistische render te renderen). Nu met mijn nieuwe Core2Quad Q6600 (4X 2.4ghz) met 4GB ram en vista readyboost die mijn cache geheugen vergroot naar 10GB duurt het slechts een half uurtje. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Gangsta Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Als hij elke dag, 24/7 op 100% draait wel ja. Maar als hij af en toe naar 100% gaat, maakt niet zo veel uit, aangezien proceccors daarvoor gemaakt zijn. Mijn vorige computer had een intel P4 2.4ghz met 512mb ram. Daarmee duurde het ook een hele tijd (3 uur om een realistische render te renderen). Nu met mijn nieuwe Core2Quad Q6600 (4X 2.4ghz) met 4GB ram en vista readyboost die mijn cache geheugen vergroot naar 10GB duurt het slechts een half uurtje. Vriendelijke groeten, DaBeast 4 GB RAM... QuadCore 2,4 GHz... _O_ Bedankt voor je hulp en uitleg! Reageren
GTA_XP Geplaatst: 24 januari 2008 Rapport Geplaatst: 24 januari 2008 Ok, daarom duurt een render bij mij 5 uur lang Een Sony Vaio notebook: Intel Pentium D 740 1,73 GHz L2 2MB Intel chipsets diplay GMA910/GML915 128 MB shared 2GB DDR2 Maar een vraag, als je voor eerst 3ds open, krijg je een venster met de keuze hardware/OpenGL/Software of Driectx. Wat is beste om te kiezen? Soms bugt het als ik één van die kies. Reageren
kwaakje Geplaatst: 25 januari 2008 Rapport Geplaatst: 25 januari 2008 Ja, aangezien Vray een erg krachtige render systeem is, neemt hij ook veel geheugen, en processor snelheid in beslag. Je hebt er dus een vrij krachtige computer voor nodig, en zelfs dan duurt het renderen lang.. Dit is natuurlijk logisch, want Vray vraagt nou veel van je computer. Verder valt daar niet veel aan te doen, zonder dat de renderqualiteit daalt..Vriendelijke groeten, DaBeast Maar kan je processor er langzamerhand aan kapot gaan omdat die 100% gebruikt? Het duurt 3 kwartier om te renderen wat ik wil, maar soms is het verkeerd of vergeet ik wat. Bedankt, @kwaakje Create panel > Lights > Omni Bedankt , alleen dan word laat maar zeggen alleen dat gedeelte licht, en buiten het huis, is het dan pikdonker. Iemand een Idee? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 25 januari 2008 Rapport Geplaatst: 25 januari 2008 Nog meer omni's plaatsen , maar wat bedoel je eigenlijk? Plaats eens een screen. Reageren
Gangsta Geplaatst: 25 januari 2008 Rapport Geplaatst: 25 januari 2008 Nog meer omni's plaatsen , maar wat bedoel je eigenlijk? Plaats eens een screen. Hij bedoelt dat de binnenkant licht heeft en de buitenkant niet, dus helemaal donker. Ik zou zeggen: Volg stefaneke's zijn advies: meer omni's plaatsen. Ik heb alweer een vraag... Ik heb op Quicktime eenkeertje een filmpje gezien die ook met een 3d programma is gemaakt, maar dat JIJ hem kan bewegen van view, dus van camera angle. Daarmee bedoel ik: Je maakt een box, en je slaat hem op als (ik-zeg-maar-wat) Quicktime en je kan erin bewegen zonder iets aan te passen. Hoe kan je zoiets maken? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 (bewerkt) Ik denk dat dit niet makkelijk mogelijk is Gangsta. Ze hebben hier allemaal renders genomen van allerlei kanten en die aan elkaar geplakt. Het kan jouw ook lukken als je het in een engine doet waarmee je videokaart alles berekend. Maar zo'n programma ken ik ook niet. Bewerkt: 27 januari 2008 door stefaneke Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 januari 2008 Rapport Geplaatst: 31 januari 2008 Ik denk dat dit niet makkelijk mogelijk is Gangsta. Ze hebben hier allemaal renders genomen van allerlei kanten en die aan elkaar geplakt. Het kan jouw ook lukken als je het in een engine doet waarmee je videokaart alles berekend. Maar zo'n programma ken ik ook niet. Oke bedankt... Maar nu nog een probleem: Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 31 januari 2008 Rapport Geplaatst: 31 januari 2008 De beroemde 3D Studio Max 2008 bug . Ga naar Costumize>Load Costum UI Scheme>Ga naar de root folder van 3D Studio Max>Ga in de map "UI">Dubbelklik op het bestand "DefaultUI.ui". Na een tijdje van laden komt de standaard interface weer tevoorschijn . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.