Beagle Geplaatst: 3 februari 2008 Rapport Geplaatst: 3 februari 2008 Ik wil in 3ds max 8 een soort glas van ijs maken. Het glas moet dus de textuur en eigenschappen hebben van ijs, en niet van glas . Ik heb al tutorials gezocht (en gevonden), maar die kon ik niet volgen toen ze het ijs gingen texturen. Alvast bedankt. Reageren
Gangsta Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 Help! Ik kan opeens niet meer de UNDO (ongedaan maken) knopje gebruiken. Shortcut helpt ook niet...:S Wat kan ik eraan doen? Versie: 3DSMax 2008. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 (bewerkt) Link naar tutorial om ijs te maken: klik (met Vray) Gangsta, sorry hoor, maar ik heb geen oplossing voor je . Bewerkt: 4 februari 2008 door stefaneke Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 februari 2008 Rapport Geplaatst: 5 februari 2008 Hoe kan ik een schaalmodel van een mannetje uit SA in Max krijgen? Als ik player.dff importeer, krijg ik alleen een soort skelet. Ik heb het tot nu toe allemaal gedaan met een schaalmodel van een auto, maar dan weet je nog niet hoe groot je een deur of zo moet maken. Reageren
DaBeast Geplaatst: 5 februari 2008 Rapport Geplaatst: 5 februari 2008 Die van SA zijn inderdaat aleen bones en splines, omdat je meerdere model stukjes hebt voor de verschillende combinaties.. Je moet een Ped model nemen, en dan de bones daarvan verwijderen. Maakt dus niet veel uit als het een player model of een ped model is qua groote dus. Succes! Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 februari 2008 Rapport Geplaatst: 5 februari 2008 (bewerkt) Ok, maar in welke IMG moet ik zoeken? Als ik zoek op ped in gta3.img en player.img vind ik niks bruikbaars. Edit: Heb al gevonden: open eerst pedgrp.dat en zoek naar de code voor een ventje in gta3.img @hieronder: Ja, maar meestal moet je de scene toch scalen om de straat passend te maken en zo. En dan klopt die verhouding niet meer. Bewerkt: 5 februari 2008 door Big Boss Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 5 februari 2008 Rapport Geplaatst: 5 februari 2008 Als je hoogte in 3D Studio Max 2 "units" is, is dat in GTA SA als het goed is ook 2 meter hoog. Reageren
-Omar- Geplaatst: 7 februari 2008 Rapport Geplaatst: 7 februari 2008 Ik kom weer even met een n00b vaag: Hoe kun je ergens textures opplakken? Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden van deze n00b vraag. MVG, Omar Reageren
Gangsta Geplaatst: 7 februari 2008 Rapport Geplaatst: 7 februari 2008 Ik kom weer even met een n00b vaag: Hoe kun je ergens textures opplakken? Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden van deze n00b vraag. MVG, Omar Druk op (hotkey) M op je toetsenbord. Nu kom je in het Material Editor. Druk beneden op Maps > None > Selecteer Bitmap en kies je textures. Nadat je het hebt gekozen sleep je hem naar je model toe. Reageren
surigangsta Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 waarom siekk mn costums object sonder tilling en U V W HELP? Reageren
-Omar- Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 (bewerkt) Weet iemand hoe ik met 3ds max iets op elkaar kan zetten bijv. Een box maar ik wil daarin ene deur en schoorsteen bij mij is het dan zo: De deur is er tegen aan en een schoorsteen lukt geen eens om op het dak te krijgen. Ik weet wel dat het mogelijk is maar hoe? En is het moeilijk? Bewerkt: 8 februari 2008 door -Omar- Reageren
FerryN Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Wie weet waar ik kam scripts kan downloaden? Kan geen werkende vinden Thnx, greetz Reageren
Gangsta Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Weet iemand hoe ik met 3ds max iets op elkaar kan zetten bijv.Een box maar ik wil daarin ene deur en schoorsteen bij mij is het dan zo: De deur is er tegen aan en een schoorsteen lukt geen eens om op het dak te krijgen. Ik weet wel dat het mogelijk is maar hoe? En is het moeilijk? Gewoon met de Move tool? Of bedoel je een object dat echt letterlijk aan je huis vastzit? Dat kan op 2 manieren: 1. Maak een nieuwe box aan, sleep die naar de bovenkant van het huis. (Gebruik Top, Left/Right en Perspective) En convert het dan naar een editable poly (rechtermuisknop Editable poly) en daarna druk je op attach en selecteer je het huisje. Nu zijn die 2 objecten 1 object. 2. Wat moeilijker voor een beginner volgens mij, maar wel snel gebeurd: Convert je huis naar een editable poly, druk op nummertje '3' van je toetsenbord en selecteer het dak. Druk op testelate (of dergelijke). Nu zie je dat er meerdere poly's op het dak komen. Selecteer een poly en extrude hem. Nu heb je een schoorsteen. Om een dak te krijgen zoals dit: /\ [] (snapiehh... ), moet je effe je huis converten naar een editable poly, druk op 3 (toetsenbord), selecteer het dak, extrude (niet heel hoog). Druk nu op 2, selecteer de 1 poly aan de rechterkant en een aan de linkerkant, en druk op collapse. Screenshot: @FerryN, sorry... Ik heb geen verstand van scripts voor 3dsmax.. Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Wie weet waar ik kam scripts kan downloaden?Kan geen werkende vinden Thnx, greetz Op gtaforums.com kan je ze downloaden in KAM's topic. Klik! Veel mensen schijnen problemen te hebben met het maken van de COL, dus laat ik dat maar even kort uitleggen. COL Maken Open je DFF waarvan je een COL wilt maken. Druk nu op Collision IO (bij utilities, het hamertje) Klik op Collision Mesh (het vakje wordt nu oranje) Klik op je object (de naam van je object komt in het vakje te staan) Klik nu opnieuw op die knop zodat de naam van het object er in staat én de knop oranje is. Vul nu de naam in die je ook gebruikte voor de DFF en klik op Export Collision File. Vul de naam in en klik op opslaan. Reageren
Jozz Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 hoeveel poly's kan SA ook al weer aan ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.