-Roy- Geplaatst: 31 maart 2008 Rapport Geplaatst: 31 maart 2008 Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met de selectie-tool alleen de edges kan selecteren die ik kan zien, en niet de edges aan de andere kant van het model? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 31 maart 2008 Rapport Geplaatst: 31 maart 2008 (bewerkt) Zover ik je vraag snap, kan dat niet . @ DieThaBeast, je hebt ook van die "cutout" poppetjes voor 3D Studio MAX, net zoals in sketchup. @ Hieronder, owja... klinkt logisch . Bewerkt: 31 maart 2008 door stefaneke Reageren
DaBeast Geplaatst: 31 maart 2008 Rapport Geplaatst: 31 maart 2008 @-Roy-: Bij editable poly, aan de rechterkant in het edit schermpje (1 afbeelding zecht meer als 1000 woorden ): @Stefan: Vriendlijke groeten, DaBeast Reageren
-Roy- Geplaatst: 31 maart 2008 Rapport Geplaatst: 31 maart 2008 @-Roy-: Bij editable poly, aan de rechterkant in het edit schermpje (1 afbeelding zecht meer als 1000 woorden ):afbeelding @Stefan: Vriendlijke groeten, DaBeast Heel erg bedankt! (Dat ik dat zelf niet zag ) Reageren
kees1991 Geplaatst: 1 april 2008 Rapport Geplaatst: 1 april 2008 ik zit nu met een ander probleem. ik heb een bluprint op een plane. maar in het fiew point siet het er niet goed uit en kan je het niet zien wat er staat. als ik het render kan ik wel goed zien waar de lijnen loopen hoe krijg ik dit goed in het fiewpint ?? Reageren
Nickonly Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 (bewerkt) ik zit nu met een ander probleem. ik heb een bluprint op een plane. maar in het fiew point siet het er niet goed uit en kan je het niet zien wat er staat. als ik het render kan ik wel goed zien waar de lijnen loopen hoe krijg ik dit goed in het fiewpint ?? [afbeelding] Bij Customise > Preferences > Naar de Tab Viewports gaan > Klik op Configure Driver > En klik bij Download Texture Size op 512. Dan zou 'ie als het goed is beter moeten zijn. Zo niet dan kan je in dat zelfde scherm ook nog "Match Bitmap As Closely As Possible" aanvinken. In dit scherm kan je overigens ook Anti-analising aan zetten in je viewport en wat andere handige settings. Bewerkt: 2 april 2008 door Nickonly Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 (bewerkt) En als je met je rechtermuisknop op "perspective" drukt in je viewport, kun je "Texture correction" aanklikken. Dat kan ook helpen. Bewerkt: 2 april 2008 door stefaneke Reageren
kees1991 Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 bedankt nick. jouw tip werkte prima ik wis niet dat ik dan ook nog 3d max opniew moest starten dus dacht eerst dat het niet werkte maar naar een her start wert het prima bedankt stefan jou tip werkte niet omdat ik niet op dat knopje kan drukken, het is grijs terwijl de rest van de text zwart is en als ik op druk gebuurt er niks. maar goed het is al opgelost Reageren
Timske Geplaatst: 30 april 2008 Rapport Geplaatst: 30 april 2008 Ik zoek het GTA San Andreas 3d model van de auto en CJ.. Als kan wil je ze dan in PB sturen Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Ik heb helaas en ernstig probleem met mijn platform. Ik heb mijn platform veranderd door er tunnels en dergelijke te maken. Zo ziet het er WIP uit en hoort het er ook ingame uit te zien: Maar als ik het vervolgens exporteer naar een .DFF (ik gbruik 3dsmax 7 met Kam's scripts) en het vervolgens importeer om te bekijken, krijg ik het volgende: Zoals bij de rode vakjes te zien is klopt hier natuurlijk niets van. Heeft iemand enig idee waarom die polygons welden? Zelfs al ik het opnieuw maak krijg ik die bug... Met vriendelijke groeten, NeoSyp Reageren
DaBeast Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Erg rare bug... Misschien heeft het te maken met omdat je waarschijnlijk 'Boleam' gebruikt? Deze is een erg buggy plugin en zorgt altijd voor problemen. Probeer je model uit verschillende delen te maken. En ten slotte werkt het misschien als je de scripts/3DS Max herinstalleerd. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 1 juni 2008 Rapport Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo, Bij wat ik liet zien had ik inderdaad boolean gebruikt, om de kruisingen tussen de tunnels open te krijgen. Ik heb hem dus opnieuw gemaakt, zonder tunnels die kruisen, om te testen. Maar tot mijn verbazing kreeg ik precies dezelfde error. Ik heb vrijwel de hele dag van alles geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk heb ik, zoals je ook had geadviseerd, het model in delen opgedeeld. Namelijk de onderkant en de bovenste plane (waar ik dus later met extrude ed de wegen en tunnels uit heb gemaakt). En wonderlijk genoeg werkt het! Heel erg bedankt dus Met vriendelijke groeten, NeoSyp Reageren
Gangsta Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 (bewerkt) Weet iemand hoe je een transparante texture in 3DSmax op een object kan plaatsen? Bijvoorbeeld: Ik heb in Photoshop een transparante achtergrond, maar ik heb ook een niet-transparante gedeelte, ik wil dat je in 3dsmax álleen die niet-transparante kan niet. Hoe kan ik dit doen? MVG, Gangsta. Bewerkt: 29 juni 2008 door Gangsta Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 Met een alpha map. Laad je alpha map in de opacity map in de 3dsmax Material Editor en je hebt het. Reageren
Gangsta Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 Hallo, Bedankt dat je het me uitlegt maar ik snap het nog niet echt helemaal. En moet ik m'n transparante plaatje als .bmp opslaan of als targa image? (of iets anders..) Bedoel je hier? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.