Jump to content

Leesfout op DVD


Meatloaf

Recommended Posts

Hey,

Als ik jouw was zou ik gewoon ff contact opnemen met compaq( daar was je pc toch van??) want dit ligt volgens mij niet aan het spel maar aan een fout in je pc.

Ik wil graag nog wel een ding weten, je zei dat je dvd's had getest, waren dit films of spellen ??

Veel suc6 en greetz,

Crifox

Bewerkt: door Crifox
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Meatloaf

    10

  • Crifox

    6

  • CygnusX

    5

  • Ewoud

    4

3 Dingen die ik moet weten voordat ik echt iets erover kan zeggen:

1. De PC's op je werk en die thuis, hebben die allemaal dezelfde DVD-ROM speler?

2. Wat voor DVD-ROM spelers zijn het?

3. Kan je je VOLLE systeem specificaties geven: Moederbord, Processor, Videokaart etc.

Nou, op het werk hebben we andere spelers dan die die ik thuis heb. De meesten zijn van Samsung (vraag me ff geen type). Dus daar ligt het ook niet aan.

Zelf heb ik de Compaq DVD-ROM SD-M1612 en de NEC DVD_RW ND-3520A.

Vooral die laatste is erg goed, nooit problemen mee. De volle specs heb ik je als pb toegestuurd, anders werd deze post te lang.

Ik wil graag nog wel een ding weten, je zei dat je dvd's had getest, waren dit films of spellen ??

Ik heb zowel films, spellen als ook reguliere software met beide spelers getest, na dit hele voorval. Alles werkte perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

Card name: NVIDIA GeForce2 MX 100/200

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce2 MX 100/200

Dit is -waarschijnlijk- het probleem.

Op de box achterop staat dat je minimaal een GeForce3 of beter moet hebben.

Niet alleen om San Andreas te spelen, maar ook voor andere dingen: Hoog tijd voor een videokaart upgrade! Eens zal het moeten gebeuren want hier kan je niet veel langer mee doorgaan. ;)

Als je kunt vertellen hoeveel je bereid bent uit te geven kan ik een goede kaart voor je uitzoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Cygnus, je hebt groot gelijk wat het spelen betreft, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar sinds wanneer heb je een krachtige grafische kaart nodig om de verkenner te openen? Want dat is dus nog steeds het probleem.

Ik zal me erbij neerleggen dat ik het spel voorlopig, tot de nieuwe kaart, niet kan spelen, maar als ik de computer al zo ver kreeg, de dvd te lezen, dan ben ik voorlopig ver genoeg.

Gaan we nog maar een potje Vice spelen, was ook gezellig.

Zover al bedankt, maar een oplossing voor het daadwerkelijke probleem is er daarmee nog niet.

Ik hoor het wel, en mocht ik zelf een oplossing vinden, dan post ik die uiteraard ook hier, mochten anderen een zelfde probleem hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Cygnus, je hebt groot gelijk wat het spelen betreft, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar sinds wanneer heb je een krachtige grafische kaart nodig om de verkenner te openen? Want dat is dus nog steeds het probleem.

Ik zal me erbij neerleggen dat ik het spel voorlopig, tot de nieuwe kaart, niet kan spelen, maar als ik de computer al zo ver kreeg, de dvd te lezen, dan ben ik voorlopig ver genoeg.

Gaan we nog maar een potje Vice spelen, was ook gezellig.

Zover al bedankt, maar een oplossing voor het daadwerkelijke probleem is er daarmee nog niet.

Ik hoor het wel, en mocht ik zelf een oplossing vinden, dan post ik die uiteraard ook hier, mochten anderen een zelfde probleem hebben.

Het verkenner probleem kan ik niet verklaren, daar zijn legio mogelijkheden voor.

1. De DVD-Speler kan niet overweg met het DVD-formaat / Beveiliging

2. Er is een programma op je computer dat windows explorer belemmert (onwaarschijnlijk)

3. Je hebt een virus of trojan die deze problemen veroorzaakt

^^Hier kan ik je verder niet bij helpen.

Laat nog even weten wat je video-kaart budget is, dan kan ik een goede kaart voor je uitzoeken. Ik lees ontzettend veel videokaart reviews dus ik wil je er graag bij helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, budget. Ik speel zelden of nooit spellen. Alleen als ze echt goed zijn, zoals de GTA serie, of de Myst serie (vraagt niet veel op grafisch gebied). Dus ik heb weinig zin bakken met geld uit te geven. Nu krijg ik hier voor 25 euro al een GForce 4 en voor 50 euro een GForce 5. En echt veel meer dan die 50 wil ik ook niet uitgeven. Ik gebruik mijn pc bijna alleen om thuis te werken.

Maar dan even, die 3 mogenlijke oorzaken. Alleen die eerste klinkt plausibel, hoewel ik me niet kan voorstellen dat de NEC niet overweg kan met het format. En daarbij, meestal zie je dergelijke problemen met branden. Ik heb er nog nooit van gehoord m.b.t. lezen.

Ik zal vanavond nog eens een mail naar RockStar sturen, met specs en al. Misschien dat ik nu wel antwoord krijg. Wilde eerder niet lukken, maar de aanhouder wint, hoop ik.

Link to comment
Delen op andere websites

hey,

even een vraagje: je hebt toch geen progjes draaien die je dvd speler kunnen beinvloeden? AnyDVD bijvoorbeeld?

een oplossing is misschien om op een andere pc een image te maken van de dvd, en deze dan met Daemon tools als virtuele schijf in te laden? Dan leest ie de gegevens rechtstreeks van je pc ipv de dvd.

greetz

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, budget. Ik speel zelden of nooit spellen. Alleen als ze echt goed zijn, zoals de GTA serie, of de Myst serie (vraagt niet veel op grafisch gebied). Dus ik heb weinig zin bakken met geld uit te geven. Nu krijg ik hier voor 25 euro al een GForce 4 en voor 50 euro een GForce 5. En echt veel meer dan die 50 wil ik ook niet uitgeven. Ik gebruik mijn pc bijna alleen om thuis te werken.

Maar dan even, die 3 mogenlijke oorzaken. Alleen die eerste klinkt plausibel, hoewel ik me niet kan voorstellen dat de NEC niet overweg kan met het format. En daarbij, meestal zie je dergelijke problemen met branden. Ik heb er nog nooit van gehoord m.b.t. lezen.

Ik zal vanavond nog eens een mail naar RockStar sturen, met specs en al. Misschien dat ik nu wel antwoord krijg. Wilde eerder niet lukken, maar de aanhouder wint, hoop ik.

Als je nog even vooruit wil raad ik je aan een nVidia GeForce FX-5 serie te kopen. Het liefst een FX5500 128MB want die ligt meestal zo rond de €50, kijk maar even in de Pricewatch van Tweakers.net om een indruk te krijgen.

@SpikeT

De DVD heeft kopieerbeveiliging waardoor Daemon Tools o.i.d. niet zal werken. Tenzij je natuurlijk het spel gekraakt ergens hebt verkregen, maar daar gaan we maar niet van uit. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

spike T,

Ik moet Cygnus gelijk geven. Ik ben niet bezig met een gekraakte versie, en dat wil ik ook niet. Wat ik wil is dat mijn pc de originele disk inleest. Helaas heb ik gisteren geen tijd gehad om een mail naar RockStar te sturen, dus dat wordt vanavond. Mochten ze daar antwoord hebben, dan horen jullie het meteen.

En spike, zover ik weet heb ik geen progjes lopen, en andere dvd's werken wel gewoon. Gebruiken ze bij RS dan zulke rare schijven? Zou niet echt goed zijn voor de naam van het bedrijf, toch? Hoe compatibeler een schijf, hoe beter de verkoop lijkt mij.

Cygnus, dank voor de link. Ik ga me eens inlezen. Mijn eerste gedachte was ook een GeForce 5, maar dan een gewonen, geen FX. Maar aangezien die prijzen zo dicht bij elkaar liggen, is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Alleen vertelde een kennis me dat ik beter geen GeForce kon nemen, maar een ATI (of zoiets), die schijnt beter te zijn. Heb jij hier ervaring mee? Of iemand anders misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

spike T,

Ik moet Cygnus gelijk geven. Ik ben niet bezig met een gekraakte versie, en dat wil ik ook niet. Wat ik wil is dat mijn pc de originele disk inleest. Helaas heb ik gisteren geen tijd gehad om een mail naar RockStar te sturen, dus dat wordt vanavond. Mochten ze daar antwoord hebben, dan horen jullie het meteen.

En spike, zover ik weet heb ik geen progjes lopen, en andere dvd's werken wel gewoon. Gebruiken ze bij RS dan zulke rare schijven? Zou niet echt goed zijn voor de naam van het bedrijf, toch? Hoe compatibeler een schijf, hoe beter de verkoop lijkt mij.

Cygnus, dank voor de link. Ik ga me eens inlezen. Mijn eerste gedachte was ook een GeForce 5, maar dan een gewonen, geen FX. Maar aangezien die prijzen zo dicht bij elkaar liggen, is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Alleen vertelde een kennis me dat ik beter geen GeForce kon nemen, maar een ATI (of zoiets), die schijnt beter te zijn. Heb jij hier ervaring mee? Of iemand anders misschien?

Er zijn geen 'gewone' GeForce 5 series, alleen de FX-5 serie. ;)

Dit is het nVidia rijtje van series:

GeForce 2

GeForce 3

GeForce 4-MX

GeForce 4-Ti

GeForce FX-5

GeForce 6

GeForce 7

En deze van ATi

Radeon 7000

Radeon 8000

Radeon 9000

Radeon X300

Radeon X600

Radeon X700

Radeon X800

Radeon X850

Radeon X900 [binnenkort]

Na wat verder nalezen en benchmarks bekijken ben ik tot deze conclusie gekomen. Eén van de volgende kaarten is veruit de beste keuze:

XFX GeForce 6200 128MB DDR (AGP, DVI, TV-out), PV-T43V-RA

Asus GeForce 6200 128MB DDR (AGP, DVI), N6200TD/128M

Club3D GeForce 6200 128MB DDR (AGP, DVI)

Hier verder te bekijken.

Deze liggen allemaal rond de €60. Iets boven je budget maar ze zijn het zeker waard. Deze lage 6-series zijn van de nieuwe lichting kaarten en zijn beter voorbereid op de toekomst en relatief gemakkelijk over te klokken.

Ik heb overigens slechte ervaringen met de lagere Radeon 9000-serie kaarten. Ik ken een aantal mensen die totaal niet blij zijn met hun 9200 / 9250. Daarentegen hoor ik betere berichten over de FX-5 serie van nVidia.

Vooralsnog kan ik je zeker aanbevelen voor de 6200 AGP 128MB te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Cygnus,

Dank je. Ik zal je raad ter harte nemen. Mijn nieuwe kaart wordt een...6200!

Ik heb de mail naar RockStar de deur uit, dus ik wacht even af. We zullen zien. Ik moet wel zeggen, ik ben erg benieuwd naar de oplossing (als zij die al hebben natuurlijk).

Even volhouden nog!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...