Jump to content

Videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Yow,

Ik ben bijna jarig :dans::tu: en ik wil een nieuwe videokaart de grens in €100,- wat moet ik dan kopen en wat is goed kan ik zowiezo wel een beetje iets leukt voor €100,- krijgen??? alvast bedankt owja en ik heb PCI Expres op mijn moederbord (is wel belangrijk gloof ik om er bij te zeggen :puh:)

Geplaatst: (bewerkt)

Als je Pci Express op je moederbord hebt, heb je dus ook een Pcie kaart nodig, dus kan je geen Agp kaart nemen, maar agp kaarten worden van de markt gehaald, dus dat is wel handig jah.

Je hebt verschillende kaarten, ik denk dat je zelf minimaal 128mb wil. Is ook wel slim, maar je kan ook voor wat meer geld een 256mb kopen, Niet alle 256mb kaarten gebruiken al het geheugen.

Asus EN6600GT/TD Dit is een 128mb kaart pcie. Het is een goeie kaart.

Je kan ook nog wel betere kopen, maar die zijn meestal duurder. Wat je ook kan doen is op de pricewatch kijken van tweakers.net. linkie=http://www.tweakers.net/pricewatch je moet dan wel goed opletten dat tussen de haakjes ( en ) Pcie staat.

Als je naar die kaart kijkt he? die ik net zei En6600gt ook op tweakers.net/pricewatch kan vinden, alleen goedkoper. Het punt is alleen, dat je soms koopt bij winkels die net of wel wat langer open zijn, maar dat de kans van die winkels dicht gaan sneller is, dan een al bedrijf wat langer hardware verkoopt. Dus dat is aan jezelf.

Kwa garantie, als je kaart kapot gaat, is het eigenlijk makkelijker als je in jouw buurt bij computer zaakjes zou gaan kijken... Daar kunnen ze je ook nog beter helpen met een goeie gfx kaart(video kaart dus). Je moet wel goed opletten met de prijzen, want als je bv. een 256mb kaart koopt voor ongeveer hetzelfde geld als een 128mb, heeft het dus egt geen zin, want het geheugen wordt dan dus bijna niet gebruikt.

Off topic: Lekker lang verhaal :puh:

Bewerkt: door RNW@Y
Geplaatst:

Als je in Zuid-Holland en omgeving woont, kan je ook in barendrecht, naar Alternate, de goedkoopste computer winkel van nederland, had daar laats een ASUS nVIDIA 6200 met GeFORCE en 128mb svhijfruimte, en gameface live, voor maar 65 euro, hij was toen net uit :D

Geplaatst:

Ty RNW@Y daar heb ik veel aan :D owja en mijn huidige kaartje is 128 MB AIT X300 SE hij moet natuurlijk wel beter zijn als die :bonk:

Geplaatst:

ik heb nog een mooie videokaart van 124 mb ligge... geen idee at het ookalweer was...

wat zeg je 50 euri?

lol, geintje (tenzij je hem wil kopen)

ze hebben bij Dixons een video kaart van zo'n 99,99 euro ligge.

(tenminste, hier in hellevoetsluis)

het was volgens mij een creative.

Geplaatst:

@ target, dan zou je misgien een x600xt kunnen kopen, volgens mij is die ook Pcie. Maar hopelijk vindt je een goeie kaart, wanneer je er 1 hebt, meld het ff. ff kijken dan :puh:

Geplaatst:

In de €100 klasse is de beste keuze een GeForce 6600 (goed model maar ondergeklokt) of een X600XT (top model van de 600-serie). Ik zelf zou kiezen voor de X600XT.

Geplaatst:

Die X600XT is toch ATI? of is hij Nvidia ik wil zelfd graag Nvidia en overklocken doe ik niet moeilijk over :bonk:

Geplaatst:

Het is een Ati jah. Maar eigenlijk maakt het nikz uit hoor, want zelf heb ik in mijn ouwe pc een Geforce 4200 ti. Nu heb ik in me andere pc een Radeon9600xt. Werkt supper.

Maar als je geforce neemt zoals cygnus. een 6600 nemen maar dan zou ik wel de 6600gt nemen. Maar de meeste geforce kaarten zijn alle behoorlijk goed geklokt hoor. Maar meestal stoppen ze er tog al een overklok programmatje erbij. EN anders zijn die wel te downloaden. Maar dan moet je pc ook een goeie luchtstroming hebben, dus meer fans, dus ook meer lawaai. Maar je kan dan wel meer uit je kaart halen. Als oplossing voor die fans kan je een fancontroller kopen, je heb controllers die meteen de heletijd de temp. En als het warmer word in de kast, zet de controller de fans harder. Dus het kan wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...