Jump to content

Trailer 1: reacties & analyse


Kenny-Petrovic

Recommended Posts

Rockstar Games heeft de eerste trailer gereleased. 
 

 

 

ik ben gehyped. Alleen aan het einde helaas 2025. Daar baal ik wel van. Tijd om hem te analyseren. Lets go!

 

ik zal deze post blijven bewerken en zoveel mogelijk informatie samenvatten over alle details van de trailer. Laten we er samen wat moois van maken!

 

De nieuwe Grand Theft Auto VI zal zich afspelen in 'Leonida'. De fictieve staat gebaseerd op Florida. In deze staat ligt Vice City. Mogelijk zijn er dus ook nog andere steden? Zoals meerdere leks en insiders ook beweren. Bevestiging is hier echter nog niet echt van.

 

Voertuigen:

welke voertuigen heb jij al gespot?

 

- sea sparrow:

De Helikopter welke we ook al in andere GTA's hebben gezien vliegt ook rond in de trailer.

- Skimmer:

het allereerste functionerende vliegtuig in de GTA serie zag ik vliegen in de trailer. Terug van weggeweest dus. 

- Blimp:

In de trailer is een vliegende Blimp te zien.

- Cheetah:

- Vrachtschepen:

In de trailer zie je diverse vrachtschepen. Zowel kleine als grote.

- Monster Truck:

Bij de scene met de rednecks rijdt er een Monster Truck op de achtergrond.

- Sanchez:

De crossmotor Sanchez lijkt ook weer terug. Een groep mensen rijdt hierop.

- Airboat:

Een boot met een grote propellor achterop. Deze boot zie je vaker in Zuid-Florida en Louisana. Dus kan ook niet missen in de omgeving van Leonida.


 

Personages:

Welke personages heb jij al gespot?

 

- Lucia: 

Eerste vrouwelijke hoofdpersonage in de GTA franchise. Mogelijk in een relatie? met Jason. In de trailer lijkt ze een enkelband om te hebben. Misschien gerelateerd aan de storyline.

- Jason:

mannelijk hoofdpersonage. Mogelijk in een relatie met Lucia. 

- Stefanie:

De vrouw die in de gevangenis met Lucia aan het praten is heeft een bordje voor haar staan waar Stefanie op staat. Of we verder nog met haar te maken gaan krijgen is onduidelijk.
 

locaties:

Welke locaties heb jij al gespot?

 

- Ocean Beach:

Ocean Beach lijkt terug van weggeweest. 

- Vice Dale County:

Op een badge van een sheriff staat Vice Dale County. Mogelijk een kleiner dorp of iets in het platteland.
- Vice Beaches:

Te zien op een verkeersbord

- Port VC/ Keys:

Te zien op een verkeersbord

- VCI airport:

Te zien op een verkeersbord. VCI zal ongetwijfeld voor Vice City International staan. Eerste vliegveld is in ieder geval bevestigd.

- Kelly County:

Te zien op een verkeersbord. Mogelijk ook weer een kleiner dorp/ plek op het platteland.

- Port Gellhorn:

Op een advertentiebord staat Port Gellhorn Pawn Shop. Even er van uit gaande dat Port Gellhorn een locatie is.
 

Merken:

Welke oude en nieuwe typische GTA merken heb jij al gespot? 
 

- Weazel News:

Voor al het nieuws lijk je op tv en misschien social media weer terecht te kunnen bij Weazel News.
- PißWasser (Nein):

PißWasser is terug. Met ‘Nein’ als mogelijke alcoholvrije variant? Je ziet dit op een bord wanneer ze door de winkel heen lopen.

- Pindayho Cervesa:

Wanneer Jason en Lucia een winkel binnen gaan zie je links op de deur Pindayho Cervesa staan. Rechts buiten staan ook nog kratten met Pißwasser Nein overigens.
- Angstipan:
Op een billboard zie je een reclame voor wat lijkt antidepressiva met als slogan 'It cures emotions!'.

- Arrow:

Een benzinestation in de game krijgt de naam Arrow mee. Deze is ook al in eerdere GTA's verschenen.

 

TikTok achtige social media

Zoals het er naar uit ziet gaat TikTok achtige social media een grote rol spelen. Waarschijnlijk weer een knipoog naar de moderne wereld. GTA 5 gaf een knipoog naar de economische crisis toen die uit kwam. Ook gebaseerd op het hedendaagse leven toen der tijd. 
 

Dieren:

Welke dieren heb jij gespot?

 

- Flamingo’s:

shot in de trailer met heel veel Flamingo’s.

- Alligators:

Alligators komen zelfs mogelijk gebouwen in? In de trailer loopt er een Alligator een winkel in.
- Honden:

in het shot op het strand loopt er ook iets wat lijkt op een chihuahua.

 

kinderen:

Er zijn kinderen te zien in de trailer. Mogelijk zitten deze niet in het spel zelf maar zijn ze bijvoorbeeld alleen op social media te zien of cutscenes van missies. Dit lijkt mij wel het meest aannemelijk. 
 

Zijspiegel reflecties:

Bij diverse voertuigen lijkt je zijspiegel gewoon te werken.

 

Dynamische kapsels:

Er zijn meer verschillende kapsels en deze lijken ook te reageren op de omstandigheden. wind e.d.

 

Rockstar humor:

- We do not longer accept cash stored in underwear:

Te zien op een deur van een winkel.

- Wanted for panty sniffing:

Op een van de politie posters is te zien dat iemand wordt gezocht voor het ruiken aan onderbroeken.

 

NPC's hebben werkende telefooncamera's:

Bij meerdere NPC's zie je dat hun telefoons ook real live opnemen.

 

 

 

verder ziet het er in de trailer erg bevolkt uit. Ik hoop dat dit in het echte spel ook zo zal zijn. Het ziet er naar uit dat ze hier afscheid hebben genomen van de PlayStation 4 en Xbox one. Dus dan heb je ook meer mogelijkheden wat dit betreft. 

 

 

Bewerkt: door Kenny-Petrovic
Extra info
Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, denk je lekker te kunnen slapen voor de grote dag morgen... Gooien ze de trailer online omdat iemand hem gelekt heeft. Nou ja, dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

 

Wat ziet dit er goed uit zeg. Bizar hoe ver we gekomen zijn wat betreft de visuals. Het lijkt gewoon net echt. Van wat ik nu gezien heb ziet de map er wel ontzettend gaaf uit. 

 

Ik moet dit allemaal nog eerst even verwerken voordat ik op details kan ingaan. 🤩

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelfde hoor. Ik wilde net gaan slapen eigenlijk toen ik opmerkte dat de trailer online was gekomen. Heb al zoveel zitten rondkijken en kan eigenlijk niet slapen. De wekker gaat helaas wel gewoon 6.30. 
 

ik vind gamen op zijn tijd leuk maar ik heb eigenlijk mijn hele leven al maar 1 game tot de top vinden behoren en dat is de GTA franchise. In lange tijd dus niet zo gehyped geweest. Noem het overdrijven. Maar het is denk ik de adrenaline die me wakker houdt.

 

ik heb wel voor mezelf zitten kijken of die ‘leak’ van die GTA 6 map klopt welke al een hele tijd rond gaat. Maar zo te zien niet. 
 

zie bijlages. Ik kan het frame uit de trailer zo niet spotten in die map. Dus jet lijkt een complete fantasie te zijn. Het is een complete brug en een wat minder complete brug bij elkaar. Dat zie je nergens. En het eiland daar aan het einde van die brug heeft ook een aparte vorm die je niet terugvind bij een van de eilanden op de map. 

wel heb ik de eerste stunt jump van het spel gespot. Daar bij de kapotte brug. Die kan alvast op Wikigta!
 

 

 

IMG_5638.jpeg

IMG_5635.webp

Bewerkt: door Kenny-Petrovic
Extra info
Link to comment
Delen op andere websites

Die brug bestaat in het echt ook. We kunnen dus in ieder geval wel stellen dat de Florida keys in GTA 6 zitten. (Op bovenstaande map zijn dat de eilanden onderaan verbonden met de weg).

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Joriz featured this onderwerp
20 uur geleden, Kenny-Petrovic zei:

locaties:

Welke locaties heb jij al gespot? 

- Vice Dale County:

Op een badge van een sheriff staat Vice Dale County. Mogelijk een kleiner dorp of iets in het platteland.
 

Merken:

Welke oude en nieuwe typische GTA merken heb jij al gespot? 

- Arrow:

Een benzinestation in de game krijgt de naam Arrow mee.

Vice Dale:

Dit is naar alle waarschijnlijkheid het equivalent van Miami-Dade County, Florida - Wikipedia, ik had die op mijn kaart McDowell-Vice genoemd.

 

Arrow:

Bestond al in GTA Online, persiflage op ondermeer Sunoco.

 

Voor de voertuigen zou ik wel de typische Fan Boat er bij smijten, die hebben we nog nooit eerder gezien in de franchise, net als bewegende grote jachten (analoog naar de vrachtschepen).

 

Edit: Ik zie nu dat de staat als Leonida gaat in de trailer, geen Florida meer in de GTA-universe!

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

18 uur geleden, Kenny-Petrovic zei:

Ik heb het zelfde hoor. Ik wilde net gaan slapen eigenlijk toen ik opmerkte dat de trailer online was gekomen. Heb al zoveel zitten rondkijken en kan eigenlijk niet slapen. De wekker gaat helaas wel gewoon 6.30. 
 

ik vind gamen op zijn tijd leuk maar ik heb eigenlijk mijn hele leven al maar 1 game tot de top vinden behoren en dat is de GTA franchise. In lange tijd dus niet zo gehyped geweest. Noem het overdrijven. Maar het is denk ik de adrenaline die me wakker houdt.

 

ik heb wel voor mezelf zitten kijken of die ‘leak’ van die GTA 6 map klopt welke al een hele tijd rond gaat. Maar zo te zien niet. 
 

zie bijlages. Ik kan het frame uit de trailer zo niet spotten in die map. Dus jet lijkt een complete fantasie te zijn. Het is een complete brug en een wat minder complete brug bij elkaar. Dat zie je nergens. En het eiland daar aan het einde van die brug heeft ook een aparte vorm die je niet terugvind bij een van de eilanden op de map. 

wel heb ik de eerste stunt jump van het spel gespot. Daar bij de kapotte brug. Die kan alvast op Wikigta!
 

 

 

IMG_5638.jpeg

IMG_5635.webp

Ik had deze map van een collega dn die blijkt wel te kloppen als ik zo kijk

IMG-20231107-WA0000.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

 

 

 

 

 

 

 

4 uur geleden, Phoenyxar zei:

Vice Dale:

Dit is naar alle waarschijnlijkheid het equivalent van Miami-Dade County, Florida - Wikipedia, ik had die op mijn kaart McDowell-Vice genoemd.

 

Arrow:

Bestond al in GTA Online, persiflage op ondermeer Sunoco.

 

Voor de voertuigen zou ik wel de typische Fan Boat er bij smijten, die hebben we nog nooit eerder gezien in de franchise, net als bewegende grote jachten (analoog naar de vrachtschepen).

 

Edit: Ik zie nu dat de staat als Leonida gaat in de trailer, geen Florida meer in de GTA-universe!

De 'Fan Boat' sla ik even niet op aan? Heb ik wat gemist? Is dat een boot of bedoel je daar iets anders mee?

 

53 minuten geleden, punx69 zei:

Ik had deze map van een collega dn die blijkt wel te kloppen als ik zo kijk

IMG-20231107-WA0000.jpg

 

Die bruggen op de afbeelding in de trailer lopen veel meer parallel naast elkaar. Ik denk dus dat ook deze map te hoog uit de lucht gegrepen is.

 

7 uur geleden, Dexist zei:

Die enkelband kan misschien wel betekenen dat je op het begin nog niet overal mag komen.  Net als oudere gtas waar bruggen zijn versperd. 

 

Maar waarschijnlijk speel je met 2 hoofdpersonages. Ben benieuwd hoe ze Jason binnen de omgeving houden dan. Het zou wel kunnen wat je zegt. Misschien komt Jason pas later in beeld. Wanneer je verder het gebied in trekt. Misschien kennen ze elkaar nog niet aan het begin van het spel. Wie zal het zeggen allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Goh, ze hebben veel lokale namen, ik heb het over deze dingen: Airboat - Wikipedia - Typisch voor Zuid-Florida en Louisiana.

ah, duidelijk. Ik dacht dat je een al bestaand watervoertuig binnen de GTA franchise bedoelde. Daarom liep ik even vast in mijn hoofd. Beetje slaap tekort. Ik ga hem toevoegen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ja echt fantastisch! Mooie graphics en wat een levende wereld. Enorm veel details in de trailer; nodigt uit om een paar keer te bekijken wat ik ook heb gedaan. Bijpassende muziek en ja Rockstar heeft echt een fantastische trailer neergezet! Hopelijk volgen er meer en hopelijk volgt de PC release ook niet al te lang na de console releases!

Link to comment
Delen op andere websites

Ook super leuk om te zien dat de wilde dieren uit RDR2 ook in GTA terug gaan komen. In de trailer alleen al zie je zoveel verschillende dieren. Dolfijnen, haaien, alligators, honden, eenden, flamingo's, herten. 

 

RDR2 was al een lust voor het oog. Zeker wanneer je gewoon rustig door de begroeide gebieden liep met alle dieren om je heen. Ben zo benieuwd hoe dat in een GTA zal zijn. Met je auto over wat alligators rammen. :sigaar: En wat kun je ermee? Jagen en dan de huiden verkopen? Of is dat voor een GTA te RDR-achtig?

 

GTA V was hier toch wel beperkt in, ondanks de aanwezigheid van een selectie dieren. Wat mij vooral stoorde was dat veel dieren voorafbepaalde locaties hadden. Zo kon je altijd in dezelfde bocht nabij Paleto Bay een bergleeuw vinden. Het was niet spontaan dat je er eentje kon tegenkomen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook echt wel hyped, dinsdag de trailer al een keer of 10 gezien. :7  Duurt nog wel heel erg lang helaas. Ben ook zeer benieuwd naar Wynwood (was ook al in de trailer te zien), dat vond ik één van de gaafste wijken van Miami. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...