Jump to content

Premature Hype - Phoeny's Vice City


Phoenyxar

Recommended Posts

Een goede 2 jaar geleden was ik eens begonnen aan een Vice City-map voor de IV-era. Hoewel er veel tijd is ingekropen heb ik de kaart helaas nooit afgemaakt (iets te grote schaal, wat ik pas te laat realiseerde). Natuurlijk gaan de namen niet dezelfde zijn als de komende VI, op een paar na die van de oorspronkelijke game zijn overgenomen, maar het werkt als elke andere speculerende map:

Eventjes nadenken over wat er kan zijn en hoe er ons in te verliezen.

image.thumb.png.602c1ea4c2999643d943b8ee94e3e9f7.png

(PS. Open de kaart in een andere tab, ze is groot en de tekst zou anders onleesbaar zijn)

Ja, ik had uiteraard ook een volledige Vehicle-, Weapons- & Character/Gangs-list, maar een map is toch net wat leuker om delen.

 

Gezien de echte game nu dichterbij komt en we dus beetje bij beetje echte details gaan krijgen zet ik dit project ook stop, moge het jullie op een manier toch inspireren~

 

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er echt goed uit!  Ik ben benieuwd hoe je speculatieve map bij de game zit. 

Komende maanden wordt er vast ook meer uitgeplozen aan de hand van de trailer en eventuele screenshots. 

 

Ik ben vooral benieuwd wat er met Cape Canaveral (Kennedy Space Center) en eventuele ruimte/leger gaat gebeuren in het spel. Het leger in GTA5 was ondanks dat het een moeilijk benaderbare basis was te vinden niet heel interessant.

Lijkt er op dat Grand Theft Auto VI veel meer leven heeft met de diverse wereld die ze neerzetten met fictieve Miami.

Link to comment
Delen op andere websites

20 minuten geleden, Joriz zei:

Ik ben vooral benieuwd wat er met Cape Canaveral (Kennedy Space Center) en eventuele ruimte/leger gaat gebeuren in het spel. Het leger in GTA5 was ondanks dat het een moeilijk benaderbare basis was te vinden niet heel interessant.

Lijkt er op dat Grand Theft Auto VI veel meer leven heeft met de diverse wereld die ze neerzetten met fictieve Miami.

Wat we in de trailer kunnen zien is dat de Florida keys in ieder geval in het spel zitten. Op Key West bevindt zich ook een forse air base. Persoonlijk ook benieuwd of ze iets met Orlando gaan doen. Ik verwacht echter van niet. Dat lijkt mij vrij onmogelijk als je écht recht wilt doen aan die stad en omgeving.

 

Overigens zullen ze wel iets met all die malls in Miami moeten gaan doen lijkt me. Neem aan dat R* de trend van alsmaar meer begaanbare gebouwen door gaat zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

24 minuten geleden, Davedavy zei:

Op Key West bevindt zich ook een forse air base.

Ook te vinden op de kaart hier, op Key Marlon. Maar inderdaad, er zijn immens veel (voormalige) luchtbasissen in het zuiden van Florida te vinden (en elke tak van het leger is vertegenwoordigd), een erfenis van de koude oorlog. Zo'n verlaten basis (waar ik hier het vroegere Fort Baxter voor gebruik) lijkt me wel iets belangrijk om die aanwezigheid daar goed weer te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel leuk gedaan. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen wanneer ik voor mezelf een map ga fantaseren. Moet alleen zeggen dat ik toch ergens een beetje een GTA V vibe krijg bij die map. Meer in het midden en een grote stad alleen op een net iets andere plek. De rest opgevuld met kleinere plaatsen net zoals GTA V eigenlijk. Heb ik ook met die andere maps die op het internet circuleren een beetje. Ook een meer in het midden maar hier wel meerdere steden. Ik hoop zelf stiekem natuurlijk ook wel een beetje op meerdere grote steden. Een beetje zoals in San Andreas het geval was met Los Santos, San Fierra en Las Venturas. Grote vliegvelden, veel verschillende lucht voertuigen.. Grote militaire basis, misschien zelfs meerdere.

 

Ik heb op het internet ook gelezen dat de plannen zijn om doormiddel van DLC er nieuwe gebieden aan toe te voegen. Ik weet natuurlijk niet wat de limieten zijn van de next gen consoles maar dat klinkt ook wel heel interessant. Hoe meer gebied hoe groter de online lobby's ook kunnen zijn zonder dat je elkaar gruwelijk in de weg zit ook. Maar ook hier is het de vraag wat zijn de limieten van de next gen consoles. Stiekem droom ik ervan dat ze een opgepoetste versie van Liberty City en Los Santos hier ook aan toevoegen. Maar dat moet ik allemaal nog zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 5-12-2023 om 22:27, Kenny-Petrovic zei:

a) De rest opgevuld met kleinere plaatsen net zoals GTA V eigenlijk

 

b) Ik heb op het internet ook gelezen dat de plannen zijn om doormiddel van DLC er nieuwe gebieden aan toe te voegen.

a) Dat is ondermeer omdat de map nooit is afgemaakt, Sumter is Ft Lauderdale en Neptune Beach is West Palm Beach, dus het loopt aan de Oostkust ver door en aan de Westkust zijn er Pompey en Point Dade, wat losjes Naples en Marco Islands moeten zijn en wat Noordelijker is er Fort Briar, het real life Fort Myers. Dus wel wat secundaire steden gepland, gewoon nooit uitgewerkt. Eigenlijk zijn er weinig dorpjes, maar dat is omdat het Zuiden van Florida die niet echt heeft, op Haichikee (Miccosukee) na.

 

b) Mijn gok is dat GTA Online naar diens naam gaat leven en de verschillende games (GTA V, VI etc) eigenlijk de DLC's zijn die de spelers toegang geven tot verschillende segmenten van de content. Een beetje zoals hoe TES Online dat doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi dat we de grote lijnen van de wereld van GTA6 al beetje door hebben als community. De map wordt dus echt groot met meerdere steden/dorpen/wijken en gebieden voor natuur/water.   
Ik ben echt benieuwd hoe ver de community met uitpluizen van de map komt voor de release. Bij GTA5 zaten de kaarten wel 95% in de buurt bij de echte kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...