Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

met welk progame kan ik de textrures uit gta vc aanpasen (er op tekenen dus) dat ik andere bill boards krijg en so... :?:?:?

Geplaatst:
met welk progame kan ik de textrures uit gta vc aanpasen (er op tekenen dus) dat ik andere bill boards krijg en so... :?:?:?

Je kan een texture met veel programma's bewerken.

• Paint (is niet aan te raden)
  • Photoshop (is wel aan te raden)

Dit zijn zeg maar de belangrijkste, Paint staat standaard op je computer dus die had ik er maar bijgezet. Paint is wel heel erg slecht, als je mooie dingen wil maken zou ik het met Adobe Photoshop doen als ik jou was :Y.

Geplaatst: (bewerkt)

kan het ook met: jasc paint shop pro 9 :?:?

en hoe open ik dat dan??

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

Kees1991: ja dat kan ook met jasc paint shop pro 9 , maarphotoshop is bter aan te raden meer functies

Ret: Je moet dit allemaal met de TXD Workshop doen, hier kan je wat mee als je Vice City textures wilt veranderen.

Maar ik raad je deze tutorial aan ;) Deze is dan wel voor SA, maar zo kan het ook met VC

Veel succes ;):bier:

Geplaatst:

Heb je ook al imgtool?

Die heb je nodig om een heleboel Txd uit de gta3 file te halen.

heb je hem nog niet? dan kan je hem hiet downloaden :http://www.gtagames.nl/home/download.php?view.183

Dit is de oude voor VC de nieuwe werkt volgens mij ook op VC maar deze in ieder geval. :Y

Geplaatst:

Ik heb ook een probleem, nou ik ben bezig met modden (omdat ik niks anders te doen heb) en ik verbouw dat heel eiland in Vice City waar ook de filmstudio op staat, ik ben al een heel eind in MooMapper maar nu wil ik dus de textuur van de zwembad daar aanpassen.

Nou, de .TXD file heb ik, ik maak heel mooi textuur met hele mooie blauwe stenen en ik stop het in gta3.img terug=> Ga in game kijken, het water zit erin maar alles is WIT :? Het water niet maar de textuur enzo. Dus ik zet oude bestand weer terug. Pak de de bestanden van het baskterbalveld, maak heel mooi asvalt van plaats allemaal vlekken en troep op het ding, haal het verotte hek weg in MooMapper... enz. enz. Ga ingame kijken, hele ding wit. (Hek is weg) maar alles is weer wit.

Ik kijk overal, kijk wat Alpha is (niks van begrepen) maar hoe los ik dit op???

Geplaatst:

Als je txd workshop hebt moet je eens op alpha mask drukken(zie plaatje)

Je moet dan de textures die je erop wil hebben wit maken.

http://img291.imageshack.us/my.php?image=t...opscreen8bw.jpg

Maar bij de txd van jouwn zwembad lijkt me dat niet nodig, maar heb je het wel

dezelfde grote gemaakt als de orginele?

Heb je het als txd opgeslagen?(lijkt me wel maar toch..)

heb je met imgtool het bestand gereplaced en het archief gerebuild.

Anders weet ik het zo even niet.

Als je er niet uit komt stuur je dat bestandje maar even en dan kijk ik wel wat je fout doet.

Geplaatst:

Img tool geopend=> bestand.txd eruit gehaald=> met TXD Workshop mijn zwembad delen uitgepakt=> geopend in Photoshop=> wat stenen op getekend en vlekken we gehaald=> met TXD Workshop (dezelfde bestanden maar dan aangepast) weer terug gezet=> bestand.txd geraplaced in gta3.img.

<end>

Alles is dezelfde, de bestanden formaat is niet groter maar toch gaat het fout.

Img tool geopend=> bestand.txd eruit gehaald=> met TXD Workshop mijn zwembad delen uitgepakt=> geopend in Photoshop=> wat stenen op getekend en vlekken we gehaald=> met TXD Workshop (dezelfde bestanden maar dan aangepast) weer terug gezet=> bestand.txd geraplaced in gta3.img.

<end>

Alles is dezelfde, de bestanden formaat is niet groter maar toch gaat het fout.

ik zou het niet weten enige waar ik nog aan denk is dat je de img-tool niet rebuild hebt anders zou ik het niet weten.

toch geen namen textures veranderd?

EDIT: heb je bij de txd workshop hem op vc staan en niet op sa?

Bewerkt: door gangster28
Geplaatst:

Nee, ik heb alleen Vice City voor PS en SA heb ik voor PS2 dus kan ik die niet modden. Ik ga straks nog wel even kijken, misschien kom ik er wel uit.

Geplaatst:
Nee, ik heb alleen Vice City voor PS en SA heb ik voor PS2 dus kan ik die niet modden. Ik ga straks nog wel even kijken, misschien kom ik er wel uit.

ik denk dat je mij verkeerd begrijpt ik bedoel zo als bij het plaatje.

zo3vi.jpg

Geplaatst:

Als je wilt kan je mij het bestandje even geven(heb ik volgens mij al gezegd maar..)

Dan kijk ik wel voor je wat je fout doet, en of het mij wel lukt hem in het spel te krijgen. ;)

Dat is het enige wat ik nu nog voor je kan doen.

Edit:

Ik snap alles nu, ik kan nu ook texturen, ik loop niet dwars door mijn objecten heen maar kan gewoon op staan enz. En als ik klaar ben (het word heel nieuwe eiland) word het een stad. Ik hoop dat het mooi genoeg word om een download mod van te maken. Dit is in elk geval een deel van het eiland:

(Kon niet uploaden, komt later...)

Als ik klaar ben met deze maak ik nog een naast deze met een weg ertussen. ja je moet klein beginnen en groot eindigen he, en omdat ik nu nog steeds geen school heb (wegens de verhuizing) heb ik alle tijd van de wereld om dit vol te bouwen.

Wat ik tot nu toe wil:

Aantel woon wijken en in het midden centrum, crossbaan, skatebaan, en strand deel met klein haven. Genoeg te doen dus. :)

Bewerkt: door X-TX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...