Jump to content

Muisproblemen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heyhallo!

Ik heb troubbles met mijn GTA:SA, telkens als ik uit het pauze(ESC)menu kom, werkt m,n muis niet meer. Het kan nochtans niet aan mijn muis liggen (MX 510) want met mijn vorige was dat ook al. Ik had dit ook bij de vorige GTA's. Maar nu wordt het wel heel ernstig :-(

Kan iemand me helpen? :?_O__O_

Bewerkt: door ammunation
Geplaatst:

Hey,

Misschien helpt het als je San Andreas een keer opnieuw installeert. Meestal helpt dat bij dat soort problemen. Succes! ;)

• 7 maanden later...

Heb je ook een aparte driver voor die muis geïnstalleerd? Want het kan zijn dat die driver voor de muis niet goed samenwerkt met het spel.. Ik heb dat zelf ook gehad met mijn oude toetsenbord, waar ik een driver voor geïnstalleerd had om die aparte knoppen (internet, mediaplayer, volume, en dergelijke) te laten werken. Ik had nergens problemen met het toetsenbord behalve bij Photo Shop, waar hij na een bepaalde handeling niet meer werktte. Nu heb een toetsenbord via USB en geen extra drivers geïnstalleerd, en nu werkt wel alles goed.

Je kan eens proberen die driver uit te schakelen, en de muis gewoon als standaard muis in te stellen. Als je een driver voor de muis hebt draaien, heb je heel waarschijnlijk in de taakbalk bij de klok een pictogrammetje staan van de muisdriver, klik daarop met je rechtermuisknop, en kies voor uitschakelen. Geen zorgen, want na een keer opnieuw opstarten is de driver weer geladen.

Start het spel en kijk of het probleem is opgelost. Zoja, dan moet je gewoon eerst even voor het spelen de muisdriver uitschakelen..

Je kan die driver ook helemaal verwijderen in Start -> Configuratiescherm -> Software. Kies voor het tabblad "Software verwijderen" en daar zie je een lijst met geïnstalleerde sofware. Verwijder de muisdriver. In beide gevallen werkt de muis nog wel gewoon, alleen zal de computer hem zien als een standaard plug&play muis. Maar helemaal verwijderen lijkt me niet nodig, omdat je toch alle functies van de muis wilt blijven gebruiken als je niet met SA bezig bent..

Bewerkt: door RonaldVC
  • 2 weken later...
Geplaatst:

IK weet hoe je het moet maken,

ga naar de map waarin je san andreas hebt geinstaleerd.

normaal Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas

Klik Rechts op de file Gta_Sa --> eigenschappen

klik dan op Compabiliteit

duid het vinkje ''Dit programma in deze compabiliteitsmodus uitvoeren''

en selecteer dan ''Windows 98/windows ME''

hierbij moet je muis perfect werken.

vraag met niet wat de oorzaak is van dit probleem maar zou het kunnen zijn dat jij windows Xp medie center hebt?

Ik heb dit probleem ook welleens. Als je het spel een paar keer op pauze zet, wil het welleens over gaan. Of als je even uit het spel gaat door op het 'Windows' toetsje te drukken, doet je muis het meestel ook weer. Als hij echt niet meer werkt, kun je het beste z.s.m. gaan saven, het spel afsluiten en opnieuw opstarten. Dan doet je muis het zeker weer. Echt veel last heb ik er niet van, ik hoefde iig niet al de bovengenoemde bewerkingen uit te voeren.

Bewerkt: door Flying Dutchman
Geplaatst:
IK weet hoe je het moet maken,

ga naar de map waarin je san andreas hebt geinstaleerd.

normaal Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas

Klik Rechts op de file Gta_Sa --> eigenschappen

klik dan op Compabiliteit

duid het vinkje ''Dit programma in deze compabiliteitsmodus uitvoeren''

en selecteer dan ''Windows 98/windows ME''

hierbij moet je muis perfect werken.

vraag met niet wat de oorzaak is van dit probleem maar zou het kunnen zijn dat jij windows Xp medie center hebt?

Nee, gewoon XP Home

Geplaatst:

Dit probleem heeft een van me vrienden ook, hij heeft dat af en toe de muis blijft hangen ingame, gewoon ff naar het pause menu werkt bij hem altijd wel. Controleer ook ff je batterijen, muis settings, of het verzendkastje wel goed ligt. Als het dat echt niet verhelpt zou je miss contact op moeten nemen met R*.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...