Jump to content

Hoe maak ik een eigen MTA server?


donny

Recommended Posts

Ik heb nu mijn eigen server. Het is eigenlijk heel simpel. Mijn server: -BELGIUM- mta server (is dus een belgische server). Je moet maar even hulp vragen aan lucifer van de TTH server. Maar ik ben bezig met een tutorial te maken.

Maar ik zoek wel hulp om met die mirc te werken. Wie kan mij helpen ?

EDIT: Lucifer heeft het nu wat druk. Ik kan je wel helpen. Stuur me een pm met je msn.

Bewerkt: door robienske
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Timb0

    14

  • GTA Vice VIP

    8

  • Robienske

    7

  • Furi0uz

    7

Maar ik zoek wel hulp om met die mirc te werken. Wie kan mij helpen ?

Zoek op mtavc.com - Kijk in het forum

www.mtascripts.com voor de scripts

Agree with Le Freak over de players...

/me ziet trouwens het nut niet in van het starten van een eigen public server, als er al meer als 4 nl 100mbit servers online zijn en die nog geeneens vol zitten...

Maar goed, dat zal aan mij liggen... :rolleyes:

Link to comment
Delen op andere websites

ik wist niet dat je de max players kon aanpassen

en waar staat die mirc ? welk bestand is dat ?

mirc is het programma waarmee je je scripts kan laten draaien, met een gooie zoek op google zul je het waarschijnlijk wel kunnen vinden (ben niet echt zo'n fan van scripts)... Hulp met scripts kun je altijd opvragen in de fora van mtavc.com, of hier natuurlijk (mochten er mensen met verstand van mirc rondlopen).

Max players kun je aanpassen in de config file, die je waarschijnlijk hier kunt vinden: C:\Program Files\Multi Theft Auto\Server\mtaserver.conf

Succes...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu mirc gedownload. Wie kan mij nu verder helpen want ik snap er niet veel van. En mijn Engels kan ik ook niet zo goed want ik leer dat nog niet. :unsure:

Bewerkt: door robienske
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu mirc gedownload. Wie kan mij nu verder helpen want ik snap er niet veel van. En mijn Engels kan ik ook niet zo goed want ik leer dat nog niet. :unsure:

Dat had ik al wel verwacht ja :puh: , ik heb verder een baggerhekel aan scripts.. Dus veel van mirc weet ik ook niet...

Gelukkig zijn er ook nog forums waarover het weleens over mirc gaat...

http://forum.mtavc.com/viewtopic.php?t=30

http://forum.mtavc.com/viewtopic.php?t=6081

Hmm... veel meer usefull kan ik atm niet vinden, dus ik hoop dat je hier genoeg aan hebt...

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eigen server ping staat op 9999 kan ik dat veranderen of niet??? en kan ik bij een andere server al admin inloggen?? zo ja hoe dan ik weet van dat MTA:VC 0.4 server admin programma maar het lukt niet

@ 1) Je server staat of uit, of je gebruikt teveel internet/pc geheugen waardoor hij uitklapt of gigantisch lagt, tenminste.. Voor zover ik weet...

@ 2) Je kunt van andere servers wel admin worden, maar dan heb je het password nodig, op sommige scripts draaien ook scripts waarbij mensen je admin kunnen maken, zodra je dan op die server inlogt moet je een password enz. opgeven...

Je kan jezelf dus geen admin maken op andere servers...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ok, ik heb een soort tutorial gemaakt.

Hoe maak ik een server voor mta vc ?

Zorg ervoor dat je zeker de nieuwste versie van mta hebt. Eerst leer je best hoe je mta speelt. Daar voor kan je terecht op het gtagames.nl forum

1. Ga naar de mta vc website daar zie langsboven win32 server staan. Klik daar op.

image0037ss.png

2. Dan sla je het op op je bureaublad.

image0056vj.png

3. Maak ergens op je computer een mapje met de naam hoe je server moet heten.

image0077zz.png

Sleep Het mapje MTA server in je mapje van je server

image0092dr.png

5. Open het bestand ‘mtaserver.config’ met kladblok of notepad.

image0114ea.png

Doe nu het volgende:

image0130gs.png

In dit bestand kan je ook verschillende andere dingen veranderen zoals de max players random weer enz. Ergens zie je ook adminpass en admin plus pass staan. Vul daar een paswoord in. Met dat paswoord kan je later je admin tool starten. Sluit het bestand en sla het op.

6. Open het mapje mta server, daar zie je ergens ‘mta server.exe’ staan. Open dat.

image0150mi.png

Nu ligt je server aan. Je kan dus nu spelen op je server.

Om het welkomsbericht te veranderen moet je het bestand MOTD.txt openen met kladblok of notepad, de tekst die er staat verwijderen, je eigen tekst typen en opslaan.

De admintool zit in het menu start, programma's, multi theft auto 0.4.1,server en admin, en daar zie je de admin tool staan. Om in te loggen: username=je nickname password=wachtwoord die je in mtaserver.config hebt getypt. port=daar moet je 4003 invullen Host=Je IP adres. of de host van je server.

Veel plezier met je server !

Bewerkt: door Robienske
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...