Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zou graag wat wapens plaatsen in SA. Als je dit bij VC deed stond er telkens bij welk wapen maar bij SA niet als ik het juist heb? Ik denk toch dat dit een locatie van een wapens is:

032B: $3188 = create_weapon_pickup  367  15 ammo  50 at -2539.918 -598.6152  132.764

Nu vind zou ik niet weten welk nummertje voor het wapen staat. En als ik het zou weten zou ik ook nog niet weten voor welk wapen.

Bewerkt: door Dri3s
Geplaatst:

Helaas is de mission builder voor SA niet zo goed als die voor VC. Het is ook slechts een beta versie, maar dat is alles wat we hebben, want de maker van het tool is met GTA gestopt.

Er wordt wel volop aan nieuwe tools voor SCM modding gewerkt, maar dat is er nog niet.

Om op jouw vraag terug te komen:

In jouw voorbeeld is 367 het nummer van het wapen_type, dus het nummer dat direct achter "create_weapon_pickup" staat.

De betekenis van de verschillende nummers kun je vinden in het bestand:

data/default.ide

Als je daar inkijkt zul je ontdekken dat 367 uit jouw voorbeeld een camera is.

Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord..

Geplaatst:

Natuurlijk kun je naast Patrick's methode ook gewoon de oude manier gebruiken (bijv #MINIGUN)

@Patrick, ik wist niet dat er nieuwe SCM tools kwamen. Wordt de missionbuilder dan niet meer geupdate door ander Programmeurs?

Geplaatst:

Oké, bedank!

Maar ik heb nog een vraagje: hoe kan je weten welke coördinaat waar is?

Zoals deze: -2539.918 -598.6152 132.764, waar is die?

Geplaatst:

Je moet de San Andreas Place Manager downloaden.

Als je dan in SA bent ga je naar je tool en open je hem,ga naar ADD PLACE en kies CLICK HERE TO INSERT GAME LOCATATION, dan krijg je een coördinaat te staan.

Plaats deze in de missionbuilder (vervang de komma's door punten).

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb dus de coördinaten gevonden met de SA Place Manager, ik plaats de coördinaten met de mission builder in main.scm en vervang daar de coördinaten van een bestaande body armor door mijn coördinaten (vervang ook de komma's in punten). Ik ga kijken op die plaats in het spel en mijn body armor ligt er niet. :? Ik weet zeker dat ik op de juist plaats kijk.

Heb ik nu iets fout gedaan? :$

Bewerkt: door Dri3s

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...