Jump to content

Je eigen programma?

Recommended Posts

Geplaatst:

Kheb meerder dingen gesien zoals placemanager..

Iemand heeft dat gemaakt hier op het forum.. maar kweet niet meer wie?:puh:

Of iemand anders.. Maar er zal wel iemand verstand hebben van het maken van die programma's.?

Zijn er bepaalde tutorials voor..

Programma en stuff

thanx

Geplaatst:

Uhm, ik geloof dat de meeste programma's in C++ worden gescript. Je kunt er in ieder geval wel bijna alles mee maken. Ik heb hier ook verder geen verstand van, maar weet wel dat C++ een erg moeilijke taal is. Maar je moet er wat voor over hebben he.

Dit is de website van C++

http://www.cplusplus.com/

Hier op het forum slingert ook nog een tutorial rond over C++

Geplaatst:

Visual Basic kun je nemen. Ik weet alleen dat je er programma's mee kunt maken. Misschien kun daarmee geen dingen maken zoals jij wilt.

Geplaatst:

Ten eerste. Zo van die programma's ga je niet op een twee drie kunne maken. Je moet dan eerst een programmeer talen kennen (het liefste C++) maar visual basic kan het ook (zeer makkelijke taal). En daar naar moet je win32 api's leren, ze zijn voor beide het zelfde hoewel ik voor visualbasic minder overzichtelijk vind als voor c++. En dan moet je nog eens het spel zelf leren hacken (de memory dus). Eens je dat allemaal onder de knie hebt ben je toch al enige tijd verder (pak een jaartje of zo). Je kan natuurlijk ook gewoon tutorials lezen die zijn te vinden op google. Of code van andere mensen lezen. En ten slote geef ik je nog een mooie 'tutorial' voor visual basic mee.

Nog wel een van een leerkracht op een hogeschool van België(ja, wij zijn niet allemaal dom) Curses Visual Basic

Maar ik raad je toch aan C++ te leren, beter the hard way in eens dan eerst een slechte taal leren en dan het heel moeilijk hebben om over te stappen. Nou ja, ik heb genoeg gezegt veronder stel ik. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijk heden om "programma's (game-trainers)" te maken. Ik heb gewoon een manier uitgelegt die vaak wordt gebruikt.

Vriendelijke groeten sbn.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie hulp..

Maar wat raden jullie aan om mee tebeginnen

Visual basics of C++

Kheb l de hallo wereld tut gedaan:P

maar dat wasa nogal makkelijk..

Maajrah welk programma heb je dan voor visual basics nodig?

latr

Geplaatst:

Je kan visual studio kopen (of andere manier aan geraken) daar zit visual basic & visual c++ in. Maar ik raad je aan eers Python te leren en daar na c++. Visual basic is eig shit, maar handig als je alleen maar voor windows gaat werke. Maar C/C++ blijft het beste.

Geplaatst:

Visual Studio is wel duur.

Ikzelf raad je C++ aan, gewoon omdat je daarmee veel meer kunt maken als Visual Studio, met C++ kun je zo'n beetje alles wel mee maken. Alleen het nadeel is, dat het erg moeilijk te leren is en om mee te scripten. En dat is Visual Studio niet. Maar als je eerst Visual Studio doet, en dan C++, dan wordt de overstap wel erg moeilijk.

Ik wens je veel succes ermee!

Geplaatst:
Visual Studio is wel duur.

Ikzelf raad je C++ aan, gewoon omdat je daarmee veel meer kunt maken als Visual Studio, met C++ kun je zo'n beetje alles wel mee maken. Alleen het nadeel is, dat het erg moeilijk te leren is en om mee te scripten. En dat is Visual Studio niet. Maar als je eerst Visual Studio doet, en dan C++, dan wordt de overstap wel erg moeilijk.

Ik wens je veel succes ermee!

Hij bedoelt Visual Basic in de plaats van Visual Studio.

Geplaatst: (bewerkt)

De meeste GTA tools zijn geprogrameerd in Delphi (Link) zoals:

- IMGTool

- Moomapper

- ViceTXD

- TXD Workshop (Niet zeker) (Maja moet haast wel als de auteur 'Delfi' is)

en andere progs.

Maar een tip is te beginnen met Visual Basic.

Zoals Tim en Wauzie ook doen.

Vrij makkelijk te snappen.

En daarna overstappen op Delphi, C# of C++

Ik zelf raad overigens Delphi aan.

Good luck.

@ sbn: Visual Basic is de taal en de eerste 6 versies daarvan heette zo.

Nu wordt het Visual Studio.

[edit]

Ohja nog een ding.

Via Visual Basic zit je vast aan het .NET Framework volgens mij.

[/edit]

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst:

Koop je Microsoft visual basic 6.0 en je kunt aan de slag. Met VB heb je het grote gemak dat je knoppen en textvensters gewoon kan tekenen. Daarna nog wat code erachter plakken en klaar is kees.

Geplaatst: (bewerkt)
Met VB heb je het grote gemak dat je knoppen en textvensters gewoon kan tekenen. Daarna nog wat code erachter plakken en klaar is kees.

Delphi is the ease of VB, with the power of C++

Met Delphi kan je precies hetzelfde alleen is Delphi veeeeeel meer uitgebreid.

Bewerkt: door Jarno

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...