Jump to content

Weinig MB RAM

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb GTA San Andreas nog niet maar ik wil het kopen maar eerst wil ik weten of mijn MB RAM het aan kan. Ik heb 247 MB RAM terwijl je voor San Andreas 256 MB RAM nodig hebt. Heeft het effect op het spel?

Hoe kan ik dan mijn MB RAM verhogen?

Geplaatst:

247 MB Ram lijkt me zeer sterk.

Als je PC dit aangeeft heb je waarschijnlijk ook nog een onboard videokaart (een videokaart in je moederbord ingebakken).

Werkgeheugen, videokaarten of een nieuwe PC kan je in de winkel kopen. Kijk is bijvoorbeeld bij Ahead-IT. Daar hebben ze nu een speciale aanbieding voor scholieren en andere belangstellende.

Geplaatst:

Tja, die paar MB'tjes... Ik weet niet hoor, het zou heel goed kunnen dat je 'm gewoon kunt draaien. Ze zetten er 265 MB neer omdat het normaal is dat mensen 128, 256, of 512 MB ram hebben (1 GB kan ook).

Je kan er dus uit opmaken dat mensen met 128 MB SA niet kunnen draaien, en mensen met 256 MB wel. Hoeveel je echt nodig hebt hangt dus tussen de 128 en 256. Maar omdat jij zo weinig onder de 256 zit, denk ik dat ie 't wel doet.

Anders kun je 'm altijd ruilen.

Gunslinger

Geplaatst: (bewerkt)

Tis dus inderdaad een onboard videokaart.

Dus wanneer je een spel speelt, gaat die onboard videokaart flink wat van het geheugen vragen, en dat is al niet zoveel...

Ik denk dat het spel wel draait, maar dan moet je echt alles op zijn laagste kwaliteit zetten.

Volgens mij is het verstandiger om een losse videokaart te kopen, dan is je geheugen weer 256 MB en dat wordt dan alleen gebruikt voor het werk van RAM geheugen en dus niet video bewerkingen. Ook videokaarten zijn net als geheugen, los te koop, alleen heb jij nog 1 ander probleem, volgens mij heeft jou moederbord geen aansluiting (AGP slot) voor een losse videokaart :(

Ik denk dat je daar eerst even moet zien achter te komen.....

Zeemon

Bewerkt: door zeemon
Geplaatst:
Hoe kan ik dan mijn MB RAM verhogen?

Om even je vraag te beantwoorden :engel:

Het heeft wel effect, als ik jou was zou ik meteen gaan voor 512 mb, precies goed.

mijn PC heeft ook 1 balkje van 256 en 1tje van 512.

Als ik een nieuwe PC koop, besteed ik vast meer aan het geheugen, ze zijn tegenwoordig goedkoop voor snel.

Geplaatst: (bewerkt)

Hoeveel kost het in totaal voor een goeie videokaart en een 556MB geheugen? :?

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

een goede videokaart ongeveer 220 euro en en geheugen heb je vanaf 70 euro.

Je kunt een beetje rondt gaan kijken, ik koop meestal via www.alternate.nl

Zo heb je daar een:

6600GT

Retail, 2x DVI, TV-Out256 MB GDDR3GeForce 6600GTAGP 8x

voor: € 259,-

Als je wat minder budget hebt dan lijkt mij deze ook goed:

6600 Silentpipe

Retail, VGA, DVI, TV-Out256 MB DDR-SDRAMGeForce 6600AGP 8x

voor € 155,-

Voor gehuegen is kingston het goedkoopst, de pijzen van 512 mb en 1024 liggen niet heel erg veel meer van elkaar vandaan, (20/30 euro ofzo)

Geplaatst:

als je geen te gekke onkosten wil maken, zou ik de beeldkaart laten zitten en alleen 256MB ram bijkopen.

Moest het resultaat dan nog niet zijn gelijk je wilt, kan je nog nadenken over een nieuwe beeldkaart.

voor 256MB RAM moet je tellen op een +/- 50€

greetz

Geplaatst:

Ik heb niet het geld voor een videokaart.

Want ik moet San Andreas dan nog ook kopen en dat is rond de €100,-

Dat vindt ik wel genoeg.

Ik ga wel een MB RAM van 556 kopen.

Ik hoop dat 'ie dan werkt.

Geplaatst:

Ik vind dat je best 512mb kan bijkopen want de spelletjes in de toekomst zullen veel ram nodig hebben.

Een 512mb heb je al voor maar 45€ (hier in België toch)

Wat ik je kan aanraden (als je dat wilt) is een 1 gb geheugen kaart.

Dan heb je altijd genoeg (kijk maar naar battlefield 2 daar heb je al 1 gb ram voor nodig.)

Geplaatst:
Ik vind dat je best 512mb kan bijkopen want de spelletjes in de toekomst zullen veel ram nodig hebben.

Een 512mb heb je al voor maar 45€ (hier in België toch)

Wat ik je kan aanraden (als je dat wilt) is een 1 gb geheugen kaart.

Dan heb je altijd genoeg (kijk maar naar battlefield 2 daar heb je al 1 gb ram voor nodig.)

maar ondersteunt z`n moederbod dat??

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...