Jump to content

Red Alert 2

need my speed

Recommended Posts

Geplaatst:

Mr. Fuji je hebt gelijk. Ze hadden al iets van Informatie over Red Alert 3! :Y Maar ik dacht dat hij in 2006/2005 uitkwam wat ik er van begreep. Maar je hoort er eigenlijk niks meer van.

Als hij uitkomt ga ik hem wel halen want dat belooft denk ik een topgame te worden. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Op verzoek van Need My Speed ben ik bezig aan de Nederlandse vertaling van de handleiding RA2, althans voor het deel van de 'triggers'. Zodra hij af is post ik hem hier oke? Is wel een beetje veel werk (nog bedankt NMS ;)) maar hij komt eraan.... :cya:

Bewerkt: door GTA-Sheep
Geplaatst:
Op verzoek van Need My Speed ben ik bezig aan de Nederlandse vertaling van de handleiding RA2, althans voor het deel van de 'triggers'. Zodra hij af is post ik hem hier oke? Is wel een beetje veel werk (nog bedankt NMS ;)) maar hij komt eraan.... :cya:

LOL, wordt het niet tijd dat je naar een psychiator gaat??? Man, dat is mega veel werk... :schater: Daar ben je wel een weekje of 2 (?) zoet mee... :schater: Maar echt heel erg bedankt, ik zal wel een doosje bonbons in het weiland vlak bij ons huis neer leggen zodat jij, ons schaap, hem kan op eten. :'D Bedankt! :'D

Geplaatst:

Nou, hier is ie dan. De Nederlandse vertaling van RA2, het maken van triggers. Ik heb een en ander letterlijk volgens de engelse tekst vertaald, maar heb het spel zelf niet. Mochten er dus onjuistheden in zitten: meldt ze me maar even en ik verander het dan wel. Veel plezier ermee!

Het maken van triggers

Een ‘trigger’ staat voor een gebeurtenis die gestart wordt zodra de speler een bepaald punt passeert. Ieder trigger stuurt een gebeurtenis aan die daaraan verbonden is. Zo bestaan er triggers die de gehele kaart onthullen.

Spellen voor 1 speler bevatten altijd triggers. In deze handleiding gaan we een trigger maken die de gehele kaart laat zien, 20 tijdseenheden nadat het verblijf van de speler wordt aangevallen. We gaan er daarbij van uit dat de speler Amerikaan is en dat de kaart en alle huizen reeds gemaakt zijn.

Stap 1 – Het begin

Om een trigger te maken klik je op edit en dan op trigger editor. Klik op new trigger om een nieuwe trigger te maken. Je ziet dat op dat moment een trigger geselecteerd is met de naam new trigger. Om een en ander makkelijker te maken gaan we de naam veranderen in een meer passende. Voer als naam in

player attacked --> show map.

Stap 2 – Parameters instellen

Klik nu op events. Het dialoogvenster zal openen zonder gebeurtenissen, want we hebben immers nog geen gebeurtenis gemaakt. Klik op new event. Automatisch zal event nummer 0 worden aangemaakt. Selecteer nu het soort gebeurtenis. We gebruiken 6 House attacked by anybody. Een beschrijving wordt van deze gebeurtenis gegeven en in de lijst met parameters staat er maar 1: house. Selecteer deze (voorzover dat al niet automatisch zo was) en bekijk de waarde van de parameter. Die staat op 0 Americans. Dit laten we even zo. Als je hem op 1 zou zetten zou de trigger gaan werken op het moment dat Amerika wordt aangevallen, maar dat zou ook gelden voor een aanval van jezelf. Op 0 laten staan dus maar we willen dat het spel pas na 20 seconden de kaart laat zien. Klik op new event en selecteer 13 time elapsed. Voer als parameterwaarde 20 in.

Stap 3 – Stel de gebeurtenis in

De zojuist gemaakte trigger doet niets totdat we er een actie aan toekennen. Om dit te doen klik je op actions. Deze optie werkt hetzelfde als het maken van een event. Klik op new action. Selecteer 16 reveal all map. Stel 60 als parameter in (de kaart blijft dus 60 tijdseenheden zichtbaar).

Stap 4 – Opslaan

Sla je map op. Als je hiervoor de naam ALL01t.map gebruikt zal het de eerste Allied missie worden van de campagne. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing over hoe je singelplayer missies moet spelen.

Het maken van winst/verlies triggers in de singleplayer missies

In iedere missie voor 1 speler moeten er triggers zitten die bepalen wanneer er verloren of gewonnen is. We gaan ervan uit dat je al een map hebt gemaakt en dat de huizen al gebouwd zijn. Het spel kan dit overigens automatisch voor je doen, maar dan zul je zelf nog moeten opgeven met hoeveel geld er gestart wordt. In het spel moeten 2 triggers worden ingebouwd: 1 voor winnen en 1 voor verlies van de menselijke speler. Een simpel voorbeeld voor beide:

Win-trigger

1) Het evenement, bijvoorbeeld 7 House destroyed by anybody (neem vijandige hoofdkwartier).

2) Aktie 1 Win game, neem je eigen huis als parameter. Je wint dus als het hoofkwartier van de vijand wordt verwoest.

Verlies-trigger

1. Het evenement, bijvoorbeel 7 House destroyed by anybody (neem je eigen hoofdkwartier).

2. Aktie 2 Lose game, neem je eigen huis als parameter. Je verliest dus als je eigen hoofdkwartier wordt verwoest.

Je zou ook een trigger kunnen maken die na een bepaalde tijd de hele map even laat zien aan alle spelers. Ga hiervoor naar edit en selecteer de trigger editor. Kies add trigger. Verander de naam new trigger in Reveal entire map. Maak van het huis neutral. Klik op events en vervolgens op new event. Selecteer uit de lijst optie nummer 13 Time Elapsed. Klik op time en verander de waarde naar 30. Klik nu op actions en selecteer new action. Selecteer uit de lijst 16 Reveal all map. Hieraan hoeven verder geen parameters te worden toegevoegd. Na het sluiten van alles heb je dus een trigger gemaakt die 30 seconden na het starten van het spel de gehele map laat zien.

Een geavanceerde trigger is de volgende. We gaan een trigger maken die de speler laat winnen zodra de tegenpartij vernietigd is én een bepaald punt op de kaart heeft bereikt.

Maak een nieuwe trigger met als naam Enemy player killed en met als gebeurtenis (event) 11 House completely destroyed. Neem als parameter enemy house. Als aktie neem je 11 Display text message met als parameter 1 Objective 1 completed én 56 Set local met als parameter 0 Enemies destroyed, 0.

Maak een wintrigger met de volgende gegevens:

Naam: American win en stel als events in: 36 Local is set, parameter 0 Enemies destroyed én 1 celltag entered, parameter 0 American. Stel als actie in: 11 Display text message, parameter 2 Objective 2 completed én 1 Win game, parameter 0 Americans.

Maak nu 1 of meerdere celltags aan (plaatsen op de kaart dus) die maken dat de speler wint zodra de vijand verslagen is én de aangegeven plaats bereikt heeft. Je kunt hiervoor in de trigger editor de place trigger gebruiken en die plaatsen door middel van het klikken ergens op de kaart.

Tot slot laten we nog even zien hoe je een trigger maakt die gaat werken zodra een belangrijk persoon (zoals Tanya) wordt gedood.

Maak een nieuwe losse variabele aan door middel van het edit-menu en het kiezen voor Local variables. Noem deze Tanya Lost.

Maak een trigger die je Tanya Killed noemt en neem als event 48 Attacked object destroyed. Als action stel je in 58 Set local en kies voor de zojuist gemaakte variabele Tanya Lost.

Plaats Tanya ergens op de kaart en dubbelklik op haar. Je brengt zo haar gegevens in beeld. Verander de Attached Tag in 01000001 Tanya Killed 1 en klaar....

Op bovenstaande manier kun je alles maken. Winst als het Kremlin is verwoest, verlies als Yuri wordt vermoord, etc.

Geplaatst:

Ik heb Red Alert 2 ook heel veel gespeeld.

Ik was toen altijd Frankrijk omdat ik de kanonnen zo goed vond.

ik meestal china (met een mod)-soviet

daarna cuba (om de ''terrorists'')-soviet

daarna america/england (america om de paratroopers en england voor de sniper)-allied

COMMANDOph34r.gif

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Ik heb weer is bij een vriend Red Alert gespeeld. En het viel me op dat er veel veranderd is. Het spel is nog steeds super maar je bouwt te snel en sommige eenheden zijn zo sterk dat je er 3 van hoeft te bouwen en dat ze een heel kamp kunnen slopen. Dat is op zich jammer.

Verder heb ik veel lol gehad met deze game. Samen met me broer ruziemaken tegen Duitsers ofzo :puh:

• 4 maanden later...
Geplaatst:

:D Heey Heey, ik speel sinds kort ook weer RA2, maar ik heb de editor om levels te maken niet meer, (oftewel final alert). Zou iemand hem mij via msn of via mail kunnen geven, of zeggen welke site deze te downloaden is;)

Alvast bedankt

M.ar_ltijnl_

Geplaatst:

Volgensmij moet je hem kopen.

Anders is het illegaal.

Maar ik speelde vroeger ook RA2

Maar het werd een beetje saai.

Darom speel ik het niet meer.

:D Heey Heey, ik speel sinds kort ook weer RA2, maar ik heb de editor om levels te maken niet meer, (oftewel final alert). Zou iemand hem mij via msn of via mail kunnen geven, of zeggen welke site deze te downloaden is;)

Alvast bedankt

M.ar_ltijnl_

Ik heb even voor je gezocht, ik denk dat het deze is.

Let op: Maak wel even een account, anders kun je hem niet downloaden.

die site staat overgiens nog vol met andere C&C downloads, veel plezier!

----

Vroeger speelde ik dit ook altijd, zeer verslavend.

Maar de tijden veranderen, dus deze is ligt nog ergens onder in de kast.

Ik zal binnenkort eens kijken wat er nog meer ligt.;)

Bewerkt: door -Matthijs-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...