Jump to content

ps2 online

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb d nieuwe ps2 en daar is de online ethrnet al ingebouwd en ik heb aces disk maar ik snap niet hoe i kdie accesdisc kan instaleeren wand ik kan de dns server niet vinden weet iemand waar ik dt kna vinden?? thx

Geplaatst:

Je hebt een router nodig, die op je PC is aangesloten met een netwerk kaart.

Via achter je PS2 moet je met een kabeltje naar je Router, en dan pas die acces disk instellen.

Geplaatst:
Je hebt een router nodig, die op je PC is aangesloten met een netwerk kaart.

Via achter je PS2 moet je met een kabeltje naar je Router, en dan pas die acces disk instellen.

ik heb een router en de kabel is aangesloten maar ik kan die dns servr ni vniden

Geplaatst:

Erm, ik heb dit ook gehad.

Dit is erg rot probleem, ik heb heel veel verschillende info maar dat heb ik allemaal van de hulplijn..

Even hun nummer zoeken, ik PB het je wel.. :)

Geplaatst:
Erm, ik heb dit ook gehad.

Dit is erg rot probleem, ik heb heel veel verschillende info maar dat heb ik allemaal van de hulplijn..

Even hun nummer zoeken, ik PB het je wel.. :)

ok thx

Geplaatst:

Kan het net zo goed hier plaatsen, weten de mensen het voor volgende keer ook weer, en kan je het nummer niet kwijtraken ;)

Dit kan je ook wel helpen: (Bron: Playstation.nl)

1. Controleer je kabels

Het verkeerde type kabel? Misschien heb je per ongeluk het verkeerde type netwerkkabel gebruikt om de netwerkadapter van je PlayStation 2 te verbinden met je pc. Controleer of je een crossover-kabel en geen gewone of CAT5-netwerkkabel gebruikt. Je gebruikt gewone kabels alleen om je pc aan te sluiten op een router of op een breedbandmodem. Raadpleeg onze verwante artikelen hieronder voor meer informatie over de verschillende typen netwerkkabels.

Opmerking: De netwerkkabel die bij je netwerkadapter geleverd is, is geen crossover-kabel, maar een gewone netwerkkabel. Je moet je PlayStation 2 niet met behulp van deze kabel aansluiten op je computer. Je kunt de kabel echter wel gebruiken om je computer aan te sluiten op een router of op een op Ethernet gebaseerde kabel- of ADSL-modem.

Kabels niet goed aangesloten of foutieve kabels? Controleer de in-/uitgangen waar je de kabels op aangesloten hebt. Boven iedere in-/uitgang moet je twee kleine lichtjes zien. Als de kabels goed aangesloten zijn en alles ingeschakeld is, zou het lichtje links moeten branden ten teken dat de kabel correct aangesloten is. Als het lichtje niet brandt, moet je controleren of je computer en je PlayStation 2 ingeschakeld zijn. Kijk ook of deze twee apparaten aan de hand van een crossover-kabel op elkaar aangesloten zijn. Als er dan nog steeds problemen optreden, zou het kunnen zijn dat de netwerkkabel foutief is. Probeer in dat geval een andere kabel.

2. Controleer je internetverbinding

Heb je met je pc nog steeds toegang tot het internet? Probeer toegang te krijgen tot het internet na het installeren van Internet Connection Sharing (ICS, Delen van Internet-verbinding). Ga verder met stap 4, hieronder, als je toegang kunt krijgen tot het internet. Als je geen toegang kunt krijgen tot het internet, is ICS wellicht niet goed geïnstalleerd of heeft je breedband-ISP te kampen met netwerkproblemen. Ga verder naar stap drie en lees onze verwante artikelen over het installeren van Internet Connection Sharing. Je kunt ook even navragen bij je ISP of er problemen zijn met het netwerk.

3. Controleer je pc

Is de pc ingeschakeld en goed aangesloten? Dit kun je gemakkelijk raden, omdat je dan wat geluid hoort. Controleer of je pc aangesloten is op het stopcontact en of deze ingeschakeld is en of de crossover-kabel tussen je Network Interface Card en de netwerkadapter van je PlayStation 2 goed aangesloten is en of je kabel- of ADSL-modem verbonden is met je pc.

Is je Network Interface Card goed geïnstalleerd? Je Network Interface Card zou zichtbaar moeten zijn in Apparaatbeheer van Windows dat je aantreft in het Configuratiescherm. Als je de kaart niet kunt zien of als er een foutbericht afgebeeld wordt, moet je je NIC opnieuw installeren. Informatie hierover vind je in de bij de kaart geleverde documentatie.

Is er een op software gebaseerde firewall geïnstalleerd op je pc? Als dat het geval is, moet je controleren of de configuratie het verkeer van en naar je PlayStation 2 en de internetverbinding toestaat. Verschillende netwerk-games willen dat verschillende poorten open zijn, als bepaalde games dus wel werken en andere niet, moet je in de bij de game geleverde documentatie nakijken welke poorten geopend moeten zijn. Wijzig je firewall-instellingen alleen als je precies weet wat je doet. Anders zou je je internetverbinding helemaal uit kunnen schakelen.

Gebruik je de in Windows XP opgenomen interne firewall? Voer de volgende stappen uit om de firewall van Windows XP te configureren of uit te schakelen:

1. Klik op het menu Start en selecteer eerst Instellingen en daarna Netwerk- en inbelverbindingen.

2. Klik met de rechter muisknop op de netwerkverbinding waarvan je de firewall wilt bewerken, dat is meestal de firewall die je gebruikt voor toegang tot het internet.

3. Klik op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd.

4. Hier kun je de firewall inschakelen, uitschakelen of configureren.

Opmerkingen: firewalls zijn programma's die ontworpen zijn om je pc te beveiligen tegen invloeden van buitenaf. Als je je firewall uitschakelt, wordt je computer minder goed beveiligd.

Is Internet Connection Sharing goed geïnstalleerd? Het is helaas nogal lastig om zeker te weten of ICS goed geïnstalleerd is. Je kunt er echter van uitgaan dat het niet goed geïnstalleerd is als het de eerste keer niet goed werkt. Dit ligt meestal aan het feit dat je de verkeerde netwerkkaart gekozen hebt om te delen. En die fout is snel gemaakt. Raadpleeg onze FAQ Verbindingen in de verwante artikelen om dit lastige probleem in Windows 98SE op te lossen.

Heb je het IP-adres van je computer vrijgegeven en vernieuwd? Dit is de software-equivalent van een apparaat in- en uitschakelen, maar kan toch handig zijn. De manier waarop je dat doet, is afhankelijk van het besturingssysteem dat je gebruikt.

Windows 98SE of Windows ME:

1. Klik op het menu Start en selecteer Uitvoeren...

2. Typ 'winipcfg' in het keuzemenu Openen. Het venster Winipcfg wordt dan afgebeeld en daarin worden alle netwerkinstellingen van je pc vermeld.

3. Klik in het gedeelte Ethernet-adapterinformatie op het keuzemenu en selecteer je Network Interface Card.

4. Klik op Alles vrijgeven. Als het goed is, zijn je IP-instellingen nu vrijgegeven.

5. Klik op Alles vernieuwen. Als het goed is, zijn je IP-instellingen nu vernieuwd.

Windows 2000 of Windows XP:

1. Klik op het menu Start en selecteer Uitvoeren...

2. Typ 'cmd' in het keuzemenu Openen. Het venster voor de opdrachtaanwijzing wordt weergegeven.

3. Typ 'ipconfig /release' (zonder de aanhalingstekens) en druk op Enter. Als het goed is, zijn je IP-instellingen nu vrijgegeven.

4. Typ 'ipconfig /renew' (zonder de aanhalingstekens) en druk op Enter. Als het goed is, zijn je IP-instellingen nu vernieuwd.

4. Controleer je netwerkadapterinstellingen

Zijn de instellingen voor je netwerkconfiguratie gewijzigd? Na het controleren van je pc- en ISP-instellingen is het soms nodig je netwerkconfiguratie-instellingen te wijzigen. Plaats je Network Access Disc (NAD) weer terug in je PlayStation 2 om dat te doen. Selecteer de optie Advanced Setup (Geavanceerde setup) en selecteer Edit Network Settings (Netwerkinstellingen bewerken). Daar kun je de volgende instellingen veranderen: PPPoE, DHCP, IP-adres, gateway, netmasker en DNS-servers. Raadpleeg onze verwante artikelen over het instellen van je netwerkadapter als er problemen optreden.

Gebruik je een handmatig of een automatisch ingestelde configuratie voor je netwerkadapter? Als je je netwerkinstellingen handmatig ingesteld had, kun je proberen je PS2 de configuratie nog eens uit te laten voeren nadat je bovenstaande problemen hebt opgelost. Dan hoef je zelf niet al die verwarrende instellingen te veranderen. Plaats je Network Access Disc (NAD) weer terug in je PlayStation 2. Selecteer de menuoptie Setup, je land en je breedband-ISP in de lijst en geef de overige instellingen op. Als het goed is, zijn je netwerkinstellingen dan geconfigureerd. Je kunt deze onder een andere naam opslaan op je Memory Card (geheugenkaart) om verwarring te voorkomen.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Oke, ik hoop dat dat al heeft geholpen, zo niet, bel de hulplijn!

Jammer genoeg kan ik het nummer niet vinden, als ik het nog wel vind krijg je het te weten, natuurlijk kan je altijd zelf opzoek gaan naar het nummer!

Slimm :cya:

Geplaatst:

ja ik heb (nog geen router) maar ik deel wel internet met me andere PC via deze maar als ik de kabel in me PS2 doe dan werkt het niet alle instellingen gekregen van de helpdesk maar dan krijg ik een time-out help

Geplaatst:

alluz doet het wel maar wat daar staat maar als i kga instaleren moet ik de dns server intype maar ik kan die dns server dan niet vinden weet iemand waa rik die kan vinden en ik moet er 2 hebbe 1 secudaire en 1 praimerre dns server

Geplaatst:
leader,10 Sep 2005, 10:58:48] alluz doet het wel maar wat daar staat maar als i kga instaleren moet ik de dns server intype maar ik kan die dns server dan niet vinden weet iemand waa rik die kan vinden en ik moet er 2 hebbe 1 secudaire en 1 praimerre dns server

hij doet het ik heb me eigen aangemeld bij central station maar waneer krijg i kdan die pincode binnen?

• 1 maand later...
Geplaatst:
Die krijg je opgestuurd.. Maar ik had dat helemaal niet nodig, kan je nu online of niet?

hij dee het maar nu doet ie het opeens niet meer nu moet ik nieuw netwerk configuratie maar dat lukt niet want ik heb 1 dns nodig en 2 dns die 2e kan i ,nie vinde waa rmot i kdie vinde?

Geplaatst:
Ik kan niet veel opmaken uit je bericht, maak via central station een secundair account aan!

daar gaat het niet op ik heb al acount maar ik kan geen verbinding meer make dus besloot ik opnieuw internetinstellingen te doen dus ik kan die dns server weer niet vinden op pc

Geplaatst:

hmmm ik heb geen PS2 maar wel verstand van routers je kan probeeren de poorten open te zetten in je router (als je weet hoe dat moet) deze moet je open zetten

---------------------------------------------------------------------------------------

Moet ik poorten op mijn firewall openen om netwerk-games voor PS2 te spelen?

Dat hangt van de game af. De poorten die in ieder geval open moeten staan, zijn:

* ICMP toestaan

* 53

* 80

* 443

Als je een game koopt, moet in de handleiding vermeld staan welke poorten moeten zijn geopend om via het netwerk te kunnen spelen. Hieronder staat welke poorten voor welke game moeten zijn geopend:

SOCOM: US Navy Seals, Twisted Metal: Black Online

TCP-poorten: 10070 - 10080

UDP-poort: 10070

Tony Hawk's Pro Skater 4

UDP-poort: 5150

Als jouw game hier niet wordt vermeld, sla dan de handleiding van de game erop na voor informatie over welke poorten je moet openen.

Ik heb gehoord dat er andere mogelijkeden zijn voor het delen van een internetvervinding (of proxy's) dan Windows ICS. Kan ik die gebruiken in plaats van ICS?

Er zijn een heleboel van dat soort programma's en daarom kunnen we niet voor al die tools ondersteuning bieden. Sommige werken wellicht met netwerk-games op PlayStation 2. Als Windows Internet Connection Sharing goed wordt ingesteld, dan werkt dat ook goed.

Geplaatst:

Nu heb ik al een tijdje een probleem met socom, waarschijnlijk is die port die jij net vertelde niet open, maar hoe open ik die dan?

ps28fb.th.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...