Jump to content

Mijn evaluatie van MTA

Recommended Posts

Geplaatst:

Na een weekje spelen heb ik een aardig oordeel kunnen vormen over MTA en zijn community. En heb ik een aantal punten van kritiek.

Op het spel zelf heb ik niks negatief te zeggen, het zit vol met bugs maar dat neem ik voor lief, het is immers gemaakt door fans.

Waar ik mij wel gruwelijk aan erger is de community. Voornamelijk de mensen die in een clan spelen en die om de minuut hun !stat naar boven halen om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Ze hebben schijt aan alle nieuwe mensen en proberen ze zo snel mogelijk achter elkaar af te maken om zo hun score op te krikken.

Als ik dan een vraag heb over hoe je moet richten om iemand schade aan te richten krijg ik steevast te horen dat ik dat zelf uit moet gaan zoeken, omdat ze dat "zelf ook hebben moeten uitzoeken". Als ik dan voor ze wegrijd omdat ik niks tegen ze kan beginnen word ik uitgescholden en krijg ik een votekick.

Ben benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben.

Geplaatst:

Ik ben het wel met je eens, maar je moet nooit iedereen over één kam scheren.

Er zitten verwaande types bij, maar er zijn ook zat mensen die het goed bedoelen.

Mr. Cortez bijvoorbeeld, die heeft mij aardig wat tips & tricks geleerd.

Van deze mensen moet je je gewoon niks aantrekken en op zoek gaan naar iemand die je wel wat wil leren.

Kom bijvoorbeeld eens in onze GTAgames.nl - Server.

Meer info:

Ga naar GTAgames Server topic!

of www.GTAgames.nl

Geplaatst:

Ik weet dat ik generaliserend overkom, maar werkelijk alle mensen met tags die ik tegenkom komen over als verwaande kwasten.

Geplaatst:
Ik ben het wel met je eens, maar je moet nooit iedereen over één kam scheren.

Er zitten verwaande types bij, maar er zijn ook zat mensen die het goed bedoelen.

Mr. Cortez bijvoorbeeld, die heeft mij aardig wat tips & tricks geleerd.

Van deze mensen moet je je gewoon niks aantrekken en op zoek gaan naar iemand die je wel wat wil leren.

Kom bijvoorbeeld eens in onze GTAgames.nl - Server.

Meer info:

Ga naar GTAgames Server topic!

of www.GTAgames.nl

heey zet die tips en trucks hier eens neer :puh:

dan kunnen we nog wat leren...wil je ze niet hier neerzetten?...wil je mij dan ff een pm sturen :lol:

Geplaatst:
Na een weekje spelen heb ik een aardig oordeel kunnen vormen over MTA en zijn community. En heb ik een aantal punten van kritiek.

Op het spel zelf heb ik niks negatief te zeggen, het zit vol met bugs maar dat neem ik voor lief, het is immers gemaakt door fans.

Waar ik mij wel gruwelijk aan erger is de community. Voornamelijk de mensen die in een clan spelen en die om de minuut hun !stat naar boven halen om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Ze hebben schijt aan alle nieuwe mensen en proberen ze zo snel mogelijk achter elkaar af te maken om zo hun score op te krikken.

Als ik dan een vraag heb over hoe je moet richten om iemand schade aan te richten krijg ik steevast te horen dat ik dat zelf uit moet gaan zoeken, omdat ze dat "zelf ook hebben moeten uitzoeken". Als ik dan voor ze wegrijd omdat ik niks tegen ze kan beginnen word ik uitgescholden en krijg ik een votekick.

Ben benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben.

2 Tips voor je..

Tip 1: Richten: Schiet onderin het been (is meestal raak).

Tip 2: Ga in een server zitten waar geen scripts zijn zoals bijv Ambience.

Geplaatst:
Ik weet dat ik generaliserend overkom, maar werkelijk alle mensen met tags die ik tegenkom komen over als verwaande kwasten.

Nope... Alleen mensen met mijn tag ;):puh: ...

Zoals Extent al zei, probeer andre servers uit, scriptloos... Meestal is het verwaande daar al een stuk minder, omdat je niet kunt tonen hoe goed je bent...

Een hoge score is sowieso de bedoeling van het spel, at least.. daar kick je tog wel op en dat is naar mijn ervaring bij de meeste spellen wel zo...

Hoe je moet richten? Tja... ik heb nooit iemand om uitleg gevraagd :unsure: , zoveel moeilijker als in Single Player is het niet...

1 grote tip: Kies geen characters als Racer, Rocker enz...

Maar start out met Mexicaan (Diaz) of de Robber, aangezien die de sterkste guns hebben, de agent is ook niet bar slecht, maar tog kun je het beste Diaz of de Robber kiezen...

Zodra je met M60 schiet, aim dan niet precies op 1 punt, maar beweeg met je crosshair van links naar rechts over het lichaam van je tegenstander, mik ook niet op het hoofd. Wacht totdat je het punt hebt gevonden waar je z'n health omlaag haalt en blijf daar in de buurt schieten, dat werkt meestal het beste...

Als je met de Stubby speelt, dan raad ik je aan om springen goed onder de knie te krijgen, zodat je niet valt als iemand anders met stubby op je schiet... Mik ook vooral op de rechtervoet en niet in het midden van iemands lichaam... Mocht iemand vallen, dan loop je dichter naar hem toe, een klein stukje om hem heen en schiet je zodra hij opstaat (dit moet je leren aanvoelen, omdat de animaties van het opstaan niet kloppen).

Over het wegrijden... Dat is echt vervelend, aangezien je niet de enigste "n00b" bent die de server binnenkomt, af en toe zit de hele server vol met "n00bs", of heb je er net een lading gehad.. En als ze allemaal wegrijden, dan begint dat te irriteren ja... Ook leer je er totaal niets van, rijden met de auto's kan iedereen ;) ...

Goed opletten wat iemand doet is ook een goede tip, die nog makkelijker word in 0.4 (Spectator).

Over verwaande gasten met clantags... - Het ligt er maar niet aan welke clan je tegenkomt... Niet allemaal zijn ze zo, en niet elke lid van een bepaalde clan is zo... Aangezien meer als de helft op MTA tegenwoordig in een clan zit, en meeste clanspelers in ge-scripte servers zitten kan het er op lijken alsof ze zo verwaand zijn...

Ik wens je verder veel succes... ook met het doorlezen van mn verhaal <_<

Dunnow of je het ooit nog zal spelen, maar goed...

Geplaatst:
Furi0uz,Jul 22 2004, 11:12 AM] Als je met de Stubby speelt, dan raad ik je aan om springen goed onder de knie te krijgen, zodat je niet valt als iemand anders met stubby op je schiet... Mik ook vooral op de rechtervoet en niet in het midden van iemands lichaam... Mocht iemand vallen, dan loop je dichter naar hem toe, een klein stukje om hem heen en schiet je zodra hij opstaat (dit moet je leren aanvoelen, omdat de animaties van het opstaan niet kloppen).

Nooit op de rechtervoet Furi0uz. Je moet op de rechtararm mikken. ;)

Als je in een duel zit, moet je altijd linksom de persoon gaan. Als het kan met je toetsenbord. (Zodat je de speler altijd ziet). Sommige toetsenborden kunnen bepaalde toetsen niet tegelijkertijd in drukken. (De mijne wel :rolleyes:)

Waarom moet je de linkerkant op? Nou, de Robbers denken vaak dat ze rechtsom gaan, omdat dat het makkelijkste is. (Feit)

Als je de persoon raakt heeft hij nog 060 Health. Zn health balkje word dan Geel. Zodra die geel word, moet je dichterbij gaan staan en inschatten hoe lang hij erover doet om op te staan. Net als Furi0uz zei: De animaties kloppen niet.

Maarrr... Goeie ervaren spelers springen er dus ook bij. Als je hem raakt terwijl hij springt gaat het balkje wel naar de 060 health, maar hij valt niet op de grond. Hij kan gewoon verder lopen. Je moet dus ook snel denken van, valt hij nou wel of niet op de grond?

Dat is de taktiek van een Robber.

Ik ben best goed met Robber, tenminste dat was ik eerst. Ik heb mijn eigen taktiek maar die vertel ik niet. De taktiek die hier boven staat is van een gewone Robber.

Geplaatst:

Waar je moet schieten met de Robber ligt denk ik tog voor een groot deel aan je eigen pc ook :puh: .. Aangezien ik meestal wel raak op de rechtervoet, maar goed...

Ook niet altijd natuurlijk, kan verschillen per tegenstander...

Goed opletten wanneer je schiet ook natuurlijk :)

Geplaatst:
Furi0uz,Jul 22 2004, 11:53 PM] Waar je moet schieten met de Robber ligt denk ik tog voor een groot deel aan je eigen pc ook :puh: .. Aangezien ik meestal wel raak op de rechtervoet, maar goed...

Ook niet altijd natuurlijk, kan verschillen per tegenstander...

Goed opletten wanneer je schiet ook natuurlijk :)

Ik schiet altijd in het midden van de ander met stubby bijna altijd raak :s

Bedankt voor de tips Cortez en Furiouz!

En ik kreeg geen bedankje :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...