mossel Geplaatst: 14 juni 2006 Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 welke versie van 3d studio max is aan te raden? Reageren
GTA_PEEKCITY Geplaatst: 3 januari 2008 Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 Dat eiland is kei en kei mooi! Hoe model je dat in SketchUp en tot ingame? Reageren
fabio000 Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 Ik ga hier behandelen hoe je een IPL en IDE maakt met 3d studio max met scripts van KAMBenodigde tools: KAM MAP IO SCript 3D Studio Max In deze tutorial ga ik er van uit dat je weet hoe je dff's en txd maakt voor SA Voorbereiding: -Start het script. Klik in GUI op "get ipl info" en selecteer de IPL die je wilt gebruiken. -Nu heeft het script informatie uit de IPL klik op "List dff" om de dff namen op te slaan in Maxscript Listener (druk op F11 om het te voorschin te halen) -Maak een map en zet daar alle dff in die je nodig hebt eventueel zet de texture images ook in de map dus niet de TXD! -Ga terug naar 3d studio max en klik op 'dff path' selecteer de map waar de dff (en eventueel textures) zijn opgeslagen en klik op ok. TIP: DRUK OP "CHECK MISSING DFF'S" OM TE KIJKEN OF ALLE DFF'S AANWEZIG ZIJN Map importeren: - Selecteer welke game versie je wilt gebruiken. - Selecteer de texture soort als je textures wilt zien tga of bmp hangt ervan af hoe je de textures hebt ge-exporteerd. (deze stap is niet verplicht) - Nu druk op de "IPL" knop van Import group. - Na een tijdje is je map geladen. Maar alle info (IDs, textures, enzo) zijn er nog niet. - Importeer dus de IDE door te druken op "IDE" in the Import group. * Denk eraan niet alle info is ingesteld in één ipl/ide bestand dus je zou mogelijk meerderen moeten importeren Werken met je map: TIP: Selecteer alles en bevries de objecten om bewerk ongelukken te voorkomen! - Maak/importeer je objecten. - Selecteer je objecten 1 voor 1 en van MAP IO script -> object properities, configueer je instellingen en druk "Set" om de informatie op te slaan in het object. - Je kan als je wilt drukken op "Get" om alle informatie te zien van je object. Exporteer je map: - Wees er zeker van dat je de goede game selecteert om te exporteren - selecteer alle objects die je wilt exporteren in een ipl/ide. - Van MAP IO script -> IO Control druk je de "IPL" of "IDE" knop bij export om het te exporteren naar Maxscript Listener (F11 om het te voorschuin te halen als je het niet hebt) - Kopiëer en plak deze tekst in een .ipl en .ide bestand en je bent klaar om je map te testen. ALL CREDITS GOES TO KAM FOR CREATING THIS SUPER SCRIPTS ----------------------------------------------------- Binnenkort volgt mischien nog een tutorial waarin ik dieper in ga op bepaalde functies maar dat merk je dan wel. Met dit zou je opzich eerst wel moeten kunnen redden de link naar KAM werkt niet! Reageren
fabio000 Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 Die link is helemaal niet dood hoor, klik dan maar eens op vernieuwen als hij het niet doet, toen deed ie het bij mij wel wel 403 forbidden staat er dan! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.