Jump to content

Het beruchte voertuigen topic

Robin2130

Recommended Posts

• Reacties 3.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• The Outlaw

361

• Mazzeltje

322

• commando

196

• RTS

195

Top Posters In This Topic

Posted Images

Toen ik door de parkeergarage van Schiphol liep ben ik nog wat dikke auto's tegen gekomen. O.a. een Aston Martin uit Monaco, een aantal Audi A8's (1 knalrode), een Lincoln Navigator en nog veel meer.

Hier een slechte foto (telefoon) van de Navigator. Van de rode A8 en de Aston Martin heb ik ook foto's alleen nog niet van mn maat gekregen.

post-685-1156619144.jpg

Delen op andere websites

Toen ik door de parkeergarage van Schiphol liep ben ik nog wat dikke auto's tegen gekomen. O.a. een Aston Martin uit Monaco, een aantal Audi A8's (1 knalrode), een Lincoln Navigator en nog veel meer.

Hier een slechte foto (telefoon) van de Navigator. Van de rode A8 en de Aston Martin heb ik ook foto's alleen nog niet van mn maat gekregen.

Ik heb even voor de gein die Lincoln Navigator nagetrokken op de site van de RDW. :D

Dit kreeg ik als antwoord. :)

Kenteken	   Info   	80-RD-TR
Voertuigsoort 	Info 	Personenauto
Merk 	Info 	LINCOLN
Handelsbenaming 	Info 	NAVIGATOR
Kleur(en) 	Info 	Zwart
Brandstof 	Info 	Benzine
Aantal cilinders 	Info 	8
Cilinderinhoud 	Info 	5403 cm3
Aantal zitplaatsen 	Info 	0
Aantal staanplaatsen 	Info 	N.v.t.

Massa ledig voertuig 	Info 	2.630 kg
Maximum massa voertuig 	Info 	3.265 kg
Massa rijklaar 	Info 	0 kg
Laadvermogen 	Info 	N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 	Info 	450 kg
- geremd 	Info 	3.260 kg
- oplegger geremd 	Info 	N.v.t.
- autonoom geremd 	Info 	N.v.t.
- middenas geremd 	Info 	N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 	Info 	17 februari 2005
Datum eerste toelating 	Info 	7 maart 2002
Datum aanvang tenaamstelling 	Info 	17 februari 2005

Vervaldatum APK 	Info 	7 maart 2007

Delen op andere websites

Ik ben nu weer even aan het surfen op het internet en heb wel een hele speciale motor gevonden. :)

Namelijk de : Yamaha WR 450 F 2-Trac

Het mooie van deze motor is dat zijn 2 wielen beide worden aangedreven. :)

Het systeem dat Yamaha samen met Öhlins ontwikkelde maakt geen gebruik van een ketting of cardan, om daarmee rechtstreeks het voorwiel aan te drijven. De oplossing is zowel simpel als goed bedacht want het systeem werkt hydraulisch en kan in principe op elk bestaand motorblok aangesloten worden. Op de uitgaande as van de versnellingsbak zit er een extra tandwiel, dat via een ketting een oliepomp aandrijft. Die pomp zit boven de versnellingsbak gemonteerd en stuurt via een gesloten circuit de olie –die op druk gebracht is door de pomp- naar een hydraulische motor die –als naaf vermomd- in het voorwiel zit verwerkt. Daar zorgt de oliedruk voor de benodigde kracht om het voorwiel aan te drijven. Het geheel oogt simpel en clean, maar kan veel meer dan enkel het voorwiel aandrijven. Het treedt namelijk slechts in werking vanaf het moment dat het achterwiel gaat doorslippen. Het regelt ook automatisch in welke mate het vermogen over de beide wielen moet verdeeld worden om een optimale tractie te verkrijgen. Via een voorkeuze instelling kan het systeem bovendien naar de wensen van de piloot worden afgesteld. Dat het systeem betrouwbaar is en zelfs onder de zwaarste condities goed werkt werd bewezen door het in te zetten in enkele zware rally’s. Daar ondervond men onder andere als bijkomstig voordeel dat de topsnelheid van de motor ten gevolge van de tweewiel-aandrijving plots 10% hoger lag dan voorheen en dat allemaal door de verbeterde tractie. De hoofdzaak waarom Yamaha dit systeem ontwikkelde is echter niet een verhoogde topsnelheid, maar wel om met een oplossing voor de dag te komen voor een verbeterde controle van een doorslippend achterwiel. Iets wat met de toenemende vermogens in de nabije toekomst wel eens héél handig kan gaan blijken.
Delen op andere websites

Ik neem aan dat dat jou neefs auto is. :)

Het geluid klinkt wel goed.

Maar ik zie wel een roodlampje op het Dashboard. :schater:

En bij ons is een roodlampje bijna nooit goed nieuws. :D

Ik kan niet goed zien waar dat lampje van is. :N:)

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...