Blu3ice Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 22 maart 2007 Twee lievelingsauto's: 1) De ultieme droomwagen: aston martin vantage 2) (de betaalbare optie, alhoewel): BMW Z4 M Coupé Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nickonly Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 22 maart 2007 ik heb gezocht of hier al een Topic van is niks gezien dus jah Lijkt zo'n topic als dit niet een beejte op Het beruchte voertuigen topic? Naja, die van mij is inieder geval een Chervolet Corvette C4 ZR-1. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NandroDavids Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 22 maart 2007 Lijkt zo'n topic als dit niet een beejte op Het beruchte voertuigen topic?Klopt, ook daar is ruimte voor het plaatsen van je favoriete auto, wat ook eigenlijk het oorspronkelijke onderwerp was van dat topic. Het is inmiddels uitgebreid naar allerlei voertuigen, waardoor alle andere topics over voertuigen overbodig zijn geworden.Zo ook dit topic en daarom voeg ik ze even samen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Blu3ice Geplaatst: 23 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 23 maart 2007 Hier effe het vliegtuig waar ik hopelijk mee zal kunnen en mogen vliegen binnen een tiental jaar: En hier het vliegtuig waarmee ik deze zomer naar San Francisco ga: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RTS Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2007 Hier effe het vliegtuig waar ik hopelijk mee zal kunnen en mogen vliegen binnen een tiental jaar: Ik schat je kans niet zo groot in om piloot te worden bij KLM. Uberhaupt niet makkelijk om piloot te worden, zeer strenge eisen, zeer dure opleiding en erg moelijk. En als je het bent word je niet gelijk op een 747 gezet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jorair Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2007 Wees daar maar niet zo zeker van, het was nog maar pas op het nieuws (ok, wel in belgië) waarin ze zeiden dat er veel piloten tekort waren. Ze hebben ca. 5-10 piloten nodig om een vliegtuig 24 uur op 24 in 'de lucht te houden', dus er is altijd nog wel plaats. Dat ze je niet direct op een 747 zetten is dan weer wel waar, maar de grote vliegtuigen als de 747 en de airbus A380 zijn momenteel even makkelijk te vliegen als de kleinere modellen. Airbus' rust al zijn toestellen met precies hetzelfde bestuuringssysteem uit, zodat de kleinste A319 net dezelfde vliegeigenschappen heeft als de grootste A380. Dus de stap naar een 747/A380 is snel gezet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ZOrange Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2007 umm ja maar toch, het is zooo duur. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
mattiejj Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2007 crysler 300 C ftw. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RTS Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2007 Wees daar maar niet zo zeker van, het was nog maar pas op het nieuws (ok, wel in belgië) waarin ze zeiden dat er veel piloten tekort waren.Ze hebben ca. 5-10 piloten nodig om een vliegtuig 24 uur op 24 in 'de lucht te houden', dus er is altijd nog wel plaats. Dat ze je niet direct op een 747 zetten is dan weer wel waar, maar de grote vliegtuigen als de 747 en de airbus A380 zijn momenteel even makkelijk te vliegen als de kleinere modellen. Airbus' rust al zijn toestellen met precies hetzelfde bestuuringssysteem uit, zodat de kleinste A319 net dezelfde vliegeigenschappen heeft als de grootste A380. Dus de stap naar een 747/A380 is snel gezet. Belgie is een ander verhaal dan Nederland. Ik las dat het loon de helft minder is dan in andere landen. Maar het tekort kom ook zeker door de zware, speciefieke opleiding. Daarnaast kost een opleiding zo'n €150000 euro wat niet in de studiefinanciering valt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Blu3ice Geplaatst: 27 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2007 (bewerkt) Wees daar maar niet zo zeker van, het was nog maar pas op het nieuws (ok, wel in belgië) waarin ze zeiden dat er veel piloten tekort waren.Ze hebben ca. 5-10 piloten nodig om een vliegtuig 24 uur op 24 in 'de lucht te houden', dus er is altijd nog wel plaats. Dat ze je niet direct op een 747 zetten is dan weer wel waar, maar de grote vliegtuigen als de 747 en de airbus A380 zijn momenteel even makkelijk te vliegen als de kleinere modellen. Airbus' rust al zijn toestellen met precies hetzelfde bestuuringssysteem uit, zodat de kleinste A319 net dezelfde vliegeigenschappen heeft als de grootste A380. Dus de stap naar een 747/A380 is snel gezet. Belgie is een ander verhaal dan Nederland. Ik las dat het loon de helft minder is dan in andere landen. Maar het tekort kom ook zeker door de zware, speciefieke opleiding. Daarnaast kost een opleiding zo'n €150000 euro wat niet in de studiefinanciering valt. Ok, ik zie dat ik het een en het ander moet rechtzetten betreffende mijn eerdere post. Ten eerste zei ik dat ik "hoop" dat ik daarmee mag vliegen, maar tuurlijk weet ik dat het niet gewoon is van binnen bij klm en binnen twee dagen op een 747. Het is dan ook maar een "best case scenario". Het kan ook zijn dat ik de heel andere kant uitga (dokter - ingenieur - ...). Ten tweede is het inderdaad waar wat Jorair zei als hij zegt dat er piloten te kort zijn en dat een groot vliegtuig met dezelfde besturing vliegt als een 'kleintje' (zie Quest van maart 2007 dacht ik). En inderdaad is het duur, maar piloten verdienen er ook naar... Trouwens, bijna alle scholen bieden voordelige leningen aan bij banken waar je een tiende van de normale intrest moet betalen... Maar dit geheel off-topic. ---------------------------------- On-topic: De binnekort beschikbare Ferrari Dino ziet er ook niet slecht uit: Bewerkt: 27 maart 2007 door Blu3ice Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RTS Geplaatst: 27 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2007 Dino is inmiddels 599 Scaglietti geworden. Leuke auto ja Al blijf ik bij Zuffenhausen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bassiej Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2007 (bewerkt) Dit vind ik persoonlijk wel strakke wagentjes : Volvo C30 (inmiddels geen concept meer ) Seat Ibiza Bewerkt: 28 maart 2007 door Bassiej™ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Gino99 Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2007 Twee lievelingsauto's:1) De ultieme droomwagen: aston martin vantage 2) (de betaalbare optie, alhoewel): BMW Z4 M Coupé Die bovenste zwarte is ook mijn lievelings auto maar de Mazda RX - 8 mag er ook wel wezen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Pennywise The Clown Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2007 Een paar lekkere conceptcars Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
PIERRO P Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2007 (bewerkt) Mijn favoriete muscle cars De Chevy Camaro Z28 uit 1979 En de Cadillac eldorado Bairritz uit 1959 Green Peace bereid je voor Bewerkt: 28 maart 2007 door PIERRO P Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.