NickDrake Geplaatst: 17 september 2005 Rapport Geplaatst: 17 september 2005 zie ook het filmpje! het filmpje AMSTERDAM - Nintendo doet afstand van de traditioneel met twee handen vast te houden controller. Het bedrijf presenteert vrijdagmiddag op de Tokyo Games Show een nieuw bedieningssysteem voor de nog uit te brengen spelcomputer Nintendo Revolution. De nieuwe controller, die iets wegheeft van een traditionele afstandsbediening, werkt voornamelijk op sensoren. Als de controller op het scherm wordt gericht, reageert hij op elke beweging die wordt gemaakt. Hierbij wordt gekeken naar diepte, positionering en richting. Zo kan met de controller gezwaaid worden als een zwaard, of geslagen worden alsof je aan het tennissen bent. Op de website van de Tokyo Games Show valt in een filmpje te zien hoe dit werkt. "De beleving is zo echt en natuurlijk, zodra spelers de controller ter hand nemen, zal hun hoofd tollen van de mogelijkheden. Het zal gamen, zoals we het vandaag de dag kennen, veranderen", legt Nintendo President Satoru Iwata uit. "Dit is een uiterst opwindende uitvinding - het is er een die huidige spelers zal overrompelen en die nieuwe spelers over de streep zal trekken." Wi-Fi De Nintendo Revolution, die begin 2006 in de winkels ligt, heeft 512 megabytes aan intern flashgeheugen aan boord. De gameconsole heeft twee USB 2.0 poorten en ingebouwde toegang tot Wi-Fi. Nintendo-spelers kunnen het hierdoor wereldwijd tegen elkaar opnemen. Het technologische hart van de Revolution is een processor genaamd ‘Broadway’, die in samenwerking met IBM is ontwikkeld. Memory card Een opening voor een SD memory card geeft spelers de mogelijkheid het interne flashgeheugen uit te breiden. In plaats van een schuiflade beschikt de console over een enkelvoudige, zelf-ladende mediabaai. Die kan zowel de optische discs van 12 cm in diameter voor de nieuwe console als de kleinere discs voor de Nintendo GameCube afspelen. Eigenaars hebben de mogelijkheid om een klein, afzonderlijk onderdeel aan te sluiten dat weergave van gewone DVD’s mogelijk maakt. 2 afbeeldingen http://www.nu.nl/img.db?593156+s(350!x380!) http://www.nu.nl/img.db?593155+s(350!x249!) bron nu.nl Reageren
Stino Geplaatst: 17 september 2005 Rapport Geplaatst: 17 september 2005 Ik ben geen voorstander van Nintendo, maar hij ziet er el cool uit! Ik hoop dat hij ook vet wórdt Alleen vind ik die controller een fout, het is gewoon een afstandsbediening Reageren
.Maze. Geplaatst: 17 september 2005 Rapport Geplaatst: 17 september 2005 HAHAHAHA LOL , die controllers zijn nog erger als die van de PS3. net een afstandsbediening. Reageren
Bassie_94 Geplaatst: 17 september 2005 Rapport Geplaatst: 17 september 2005 Allemagies...ik dacht dat er nix ergers kon zijn dan die van de PS3..daar ging ik al bijna van kotsen..nou nu mot ik echt naar de plee wat een domme dingen Reageren
Fabelous_P Geplaatst: 18 september 2005 Rapport Geplaatst: 18 september 2005 Hahahah, Die van de ps3 is een boomerang en deze een afstandsbediening. Echt lelijk sorry. Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 18 september 2005 Rapport Geplaatst: 18 september 2005 Ten eerste ben ik ook géén fan van Nintendo. Dus Nintendo heeft geen goede naam bij mij. Ik vind die Console ook echt nergens op lijken. En heel lelijk ding vind ik het. En die Controllers....... Hier ga ik niks over zeggen, want wat ik wil zeggen is te erg voor woorden. Reageren
Young_Buck Geplaatst: 18 september 2005 Rapport Geplaatst: 18 september 2005 ik vond nintendo vroeger erg leuk maar het is ook eigelijkk meer een kinderconsole vind ik. ik vond eigelijk dat ze altijd wel de beste controllers hadden maar waar ze nu mee komen. dit is gewoon te zielig voor woorden Reageren
W3sl3y Geplaatst: 19 september 2005 Rapport Geplaatst: 19 september 2005 Als we nou allemaal gaan zeggen dat de controller lelijk is komen we ook niks verder... Hij is lelijk. uitgesproken Maar als alles goed functioneerd zou ik het wel de moeite waard vinden om te kopen. Je speelt spellen alsof je er echt inzit. Ik ben benieuwd hou de verkoop cijfers zullen dalen/stijgen. Reageren
Timos Geplaatst: 20 september 2005 Rapport Geplaatst: 20 september 2005 Hij is lelijk. uitgesproken Spreek voor jezelf! Ik vind het best een mooi ding, vooral die controller heeft wel wat.. Een mooi strak design en weer eens iets anders dan een standaard halfronde controller die je met 2 handen vast moet pakken. Ik vind het best wel iets hebben, ook cool dat je gewoon vanaf de bank, zonder draadje iets op je beeld kan 'aanraken'. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 20 september 2005 Rapport Geplaatst: 20 september 2005 Nou, ik vind dit dus echt ronduit lelijk. Net of je tijdens het gamen aan het zappen bent. Sony heeft besloten de controller van de PS3 aan te passen, vanwege de negatieve kritieken. Ik hoop voor alle Nintendo fans die deze controller ook lelijk vinden dat Nintendo dat ook doet. Zo niet, dan wens ik de Nintendo gamers veel sterkte met gamen in de komende generatie. Dat is mijn mening. Reageren
_jordy_ Geplaatst: 15 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2005 ik vind hem echt vet joh.. nintendo heeft 20 jaar geleden het concept gemaakt voor de dagelijkse controller en nu zijn ze klaar voor iets nieuws Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.