Door Rick_Mense LET OP: in deze tut staan nog niet alle plaatjes omdat ik het erg druk heb. Je kan het nu eerst zo proberen, maar morgen staan er plaatjes bij.
Nodig:
imgtool
txdworkshop
Photoshop
Als je 2 van deze dingen niet hebt kun je ze downloaden op www.gtagames.nl
Behalve photoshop, daarvoor moet je googelen, en een trial downloaden.
Stap 1
Oke we openen imgtool, dan open je gta san andreas/models/player en dan zoek je naar: necksaints, omdat we die in deze tut gaan veranderen.
Dit krijg je dan:
Oke als je hem gevonden hebt druk je op rechtermuis knop, en druk je op extract.
En sla je hem op waar jij wilt.
Dit krijg je dan :
Stap 2
Oke nu openen we txdworkshop, en open je het bestandje dat je net opgeslagen hebt.
Dan druk je op extract en sla je het op als bmp, waar jij wilt.
Screen:
Dan druk je op alpha mask onderaan.
dan krijg je dit
screen:
die sla je ook op als bmp, waar jij wilt.
Stap 3
Nu open je photoshop.
Nu open je het eerste opgeslagen plaatje van de ketting. ( saints.bmp )
Nu open je een plaatje van een ketting die jij ingame wilt, ik heb een simpel kruis gekozen voor deze tutorial.
Oke je verkleint nu het plaatje van jouw ketting zodat hij in de orginele past.
Screen:
LET OP: Let goed op de breedte van de ketting, hij mag niet breeder zijn dan de orginele, want dat is de breedte limiet.
Hij mag even lang als het zwarte vlak zijn.
Oke Mijn ketting heeft een witte achtergrond ( kan je makkelijk zwart maken ), maar als hij niet helemaal wit is ( jepg ) dan moet je even inzomen en stuk voor stuk de achtergrond zwart maken.
( net zoals je een signature maakt )
Dus zorg dat de achtergrond zwart word.
Screen:
Oke als je dat gedaan hebt sla je de ketting op onder dezelfde ( kan ook andere ) naam.
( je kan ook de ketting waar het kruis aanhangt veranderen, dit werkt hetzelfde )
nu maak je het kruis helemaal wit, en ook de ketting waar het kruis aanhangt.
Screen:
Die sla je op als een bijv saints 2 of saints alpha.
Stap 4
Nu open je txdworkshop weer en open je de ketting necksaints.txd ( die je in het begin met imgtool ergens hebt opgeslagen )
Dan zie je eerst het gekleurde plaatje, en die ga je vervangen, door op replace te druken en dan zoek je je bewerkte ketting: saints.bmp.
dan ga je weer naar alpha mask en druk je weer op replace en vervang je dat plaatje door de zwart witte ketting, saint alpha.
Dan druk je op bestand opslaan, en je bent hier klaar.
Stap 5
Dan open je weer imgtool en zoek je necksaints op.
Dan druk je weer op rechter muisknop, en druk je op replace.
Dan zoek je necksaints op die je bewerkt hebt en replace je hem.
Dan start je GTA San Andreas en koop je je nieuwe ketting. ( deze staat in de plaats van de saints ketting die je bij pro laps kan kopen )
Veel plezier
Je mag nu wel reactie plaatsen, maar hou er rekening mee dat ik het druk heb en dat nog niet alle plaatjes er staan
Ketting maken tutorial
Door Rick_Mense LET OP: in deze tut staan nog niet alle plaatjes omdat ik het erg druk heb. Je kan het nu eerst zo proberen, maar morgen staan er plaatjes bij.
Nodig:
imgtool
txdworkshop
Photoshop
Als je 2 van deze dingen niet hebt kun je ze downloaden op www.gtagames.nl
Behalve photoshop, daarvoor moet je googelen, en een trial downloaden.
Stap 1
Oke we openen imgtool, dan open je gta san andreas/models/player en dan zoek je naar: necksaints, omdat we die in deze tut gaan veranderen.
Dit krijg je dan:
Oke als je hem gevonden hebt druk je op rechtermuis knop, en druk je op extract.
En sla je hem op waar jij wilt.
Dit krijg je dan :
Stap 2
Oke nu openen we txdworkshop, en open je het bestandje dat je net opgeslagen hebt.
Dan druk je op extract en sla je het op als bmp, waar jij wilt.
Screen:
Dan druk je op alpha mask onderaan.
dan krijg je dit
screen:
die sla je ook op als bmp, waar jij wilt.
Stap 3
Nu open je photoshop.
Nu open je het eerste opgeslagen plaatje van de ketting. ( saints.bmp )
Nu open je een plaatje van een ketting die jij ingame wilt, ik heb een simpel kruis gekozen voor deze tutorial.
Oke je verkleint nu het plaatje van jouw ketting zodat hij in de orginele past.
Screen:
LET OP: Let goed op de breedte van de ketting, hij mag niet breeder zijn dan de orginele, want dat is de breedte limiet.
Hij mag even lang als het zwarte vlak zijn.
Oke Mijn ketting heeft een witte achtergrond ( kan je makkelijk zwart maken ), maar als hij niet helemaal wit is ( jepg ) dan moet je even inzomen en stuk voor stuk de achtergrond zwart maken.
( net zoals je een signature maakt )
Dus zorg dat de achtergrond zwart word.
Screen:
Oke als je dat gedaan hebt sla je de ketting op onder dezelfde ( kan ook andere ) naam.
( je kan ook de ketting waar het kruis aanhangt veranderen, dit werkt hetzelfde )
nu maak je het kruis helemaal wit, en ook de ketting waar het kruis aanhangt.
Screen:
Die sla je op als een bijv saints 2 of saints alpha.
Stap 4
Nu open je txdworkshop weer en open je de ketting necksaints.txd ( die je in het begin met imgtool ergens hebt opgeslagen )
Dan zie je eerst het gekleurde plaatje, en die ga je vervangen, door op replace te druken en dan zoek je je bewerkte ketting: saints.bmp.
dan ga je weer naar alpha mask en druk je weer op replace en vervang je dat plaatje door de zwart witte ketting, saint alpha.
Dan druk je op bestand opslaan, en je bent hier klaar.
Stap 5
Dan open je weer imgtool en zoek je necksaints op.
Dan druk je weer op rechter muisknop, en druk je op replace.
Dan zoek je necksaints op die je bewerkt hebt en replace je hem.
Dan start je GTA San Andreas en koop je je nieuwe ketting. ( deze staat in de plaats van de saints ketting die je bij pro laps kan kopen )
Veel plezier
Je mag nu wel reactie plaatsen, maar hou er rekening mee dat ik het druk heb en dat nog niet alle plaatjes er staan
Bewerkt: door Rick_Mense