Bradley H. Geplaatst: 4 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2005 Ik ga denk ik, (zal nog wel even duren) een computer samenstellen. Uit mijn huidige PC pak ik: Totaal 280GB aan harddisks DVD brander DVD Speler Monitor En eventueel 512mb DDR geheugen van kingston Een Videokaart van Nvidia, de geforce 440MX Samenstelling van de (nieuwe) Hardware: PC1 Proccecor Athlon 64 3700+, 2200 Mhz, KByte1000 MHz, Socket 939 300 euro Moederbord K8N Neo2 Platinum nForce3 UltraSocket 939 400 MHz 119 euro totaal 419 Euro PC2 Proccecor Athlon 64 3200+, Boxed, Winchester, 2000 MHz, 512 KByte, Socket 939 199 euro Moederbord UL8 van Abit, Socket 939, 400 MHz400 MHz € 74,- totaal 263 Euro Als ik voor Socket 754 kies kom ik rond de 270 euro met goede specifieken. Athlon 64 3400+ Boxed, OPGA, "Newcastle"2400 MHz Maar ik ben ervan overtuigt dat ik voor de 939 ga: ---------------------------------------------- Het verschil tussen deze 2 is kwa prijs erg groot, en kwa prestatie ? Ik heb nu een Socket A , met 512 mb geheugen. Is dat geheugen compatible met de Socket 939 ? Ik heb nu een videokaart in mijn PC zitten, (Nvidia geforce 440 MX) een AGP 8X als ik het goed zeg. Is die compatible met Socket 939 ? Zijn er moederborden die AGP ondersteunen ?, of zijn ze allemaal overgestapt op PCI Reageren
Joriz Geplaatst: 4 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2005 Wat voor Processor, moederbord en werkgeheugen heb je op dit moment dan? Reageren
Arjen Geplaatst: 4 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2005 Je koopt een gamerscomputer met een geweldige processor. Moederbord is redelijk, niet slecht, niet top. Maar nu zie ik dat je een GeForce 4 hebt. Als je dat in je computer gaat stoppen, mét die AMD64 Processor + moederbord, moet je niet te veel verwachten. Geheugen maakt ook veel uit. Standaard AMD64 computers worden verkocht met 1024MbRam geheugen. Niet dat 512 slecht is. Als ik jouw was, zou ik eerst voor een betere videokaart zorgen. btw. De GeForce die je nu hebt, kan FIFA 2005 niet op z'n hoogst draaien. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 5 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2005 Ik ben niet echt een gamer, Ik vindt de procecor belangrijker, Als mijn videokaart de nieuwe GTA niet aankan dan ben ik verplicht een nieuwe te kopen, vooralsnog geef ik het liefst geen geld uit aan een nieuwe videokaart. Ik heb op dit moment: AMD 2600+ XP op 2 Ghz. Moederbord K7. 512 + 256mb DDR geheugen van kingston, Videokaart 128mb (MX 440 van geforce) 2 Harde schijfen 1 van 80GB en 1 van 200 GB. Zoals ik net al zij vindt ik de snelheid van de PC in windows het belangrijkste, ik erger me soms aan deze snelheid. Geheugen is indedaad ook belangrijk, maar als die 2 nieuwe dingen ook kunnen draaien op mijn huidige geheugen en videokaart bespaart dat gewoon veel geld. Na 6 maanden kan ik altijd nog even het geheugen opkrikken of er een nieuwe Videokaart in zetten. Reageren
X-TX Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Beter voorkomen dan genezen... Ik zou hardware kopen dat over 2 jaar nog steeds werkt dan 3 keer in 2 jaar upgraden. Zit wat in niet waar? Geforce 4 is helemaal prima, ik game met mijn Geforce 2 nog steeds en het werkt geweldig. 4 jaar lang al. 512MB Ram is ook goed, er zullen dan paar keer trage moment komen maar dat is dan je proccesor die het niet aan kan. En van 2Ghz. zou ik 3 van maken, want 2 is oud de tijd eigenlijk. Zelf heb ik 1.5 maar het geld om nieuwe te kopen heb ik niet. En 128MB van je videokaart is ook prima ik heb 64 en ik doe zeer veel met mijn pc ook met programma's die erg veel vragen van mijn hardware. Maar gamen doe ik niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.