Jump to content

mensen, autos en wapens plaatsen.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo. ik ben nou ens lekker aan t modden en nou heb ik ff een vraagje.

hoe moet ik mensen plaatsen (zoals die biker in downtown).

en met mensen bedoel ik :

-Mensen die op jouw en je teamgenoten schieten

-teamgenoten die op de groep mensen hieboven schiet

-bodyguards die je volgen als je ze aanraakt (graag zo ingesteld dat ze na die en dat missie daar staan)

-mensen die je direkt in missies volgen (vrienden)

-neutrale mensen

-mensen die vanaf hier naar daar rijden en op het einde uitstappen.

-en mensen van vijand, team of neutraal die van hier naar daar lopen. en dan beginnen met schieten

ik wil namelijk de oh zo makkelijke missies in vice city wat moeilijker (en leuker maken) maken.

(voorbeeld : the party : mensen die in hun eigen autos van hun huis tot het feest rijden, sniper on the roof bij pole position. friendly rivalry : taxi chauffeurs die de weg naar buiten blokeren en ga zo maar door.)

verder heb ik ook nog hulp nodig bij het plaatsen van wapens die er pas staan/liggen NAdat je een bepaalde missie hebt gehaald.

ik heb t hier btw over vice city.

hopelijk kan hier iemand antwoord opgeven (en dan vooral op het rode gedeelte)

alvast bedankt.

edit: ik heb dit gevonden bij de missie death row:

de plaats waar een mens staat :

in :Label074021 staat :

009A: $B9C = create_actor 10 #CLA at #$B9D $B9E $B9F

01ED: reset_actor $B9C flags

03FE: unknown_actor $B9C 200

dit is de naam van het persoon dat er staat.

dit zijn de coordinaten

ik weet wat ik hiermee moet doen, maar hoe kan ik instellen welk wapen ze dragen. en waar staat de rest voor?

ik ga verder zoeken.

Oene

ps :ja ik weet t er zijn ook wel moeilijke missies maar hoe moeilijker hoe beter (moet wel te doen zijn natuurlijk)

ps2 :ik weet hoe ik coordinaten moet zoeken en autos en guns plaatsen weet ik ook wel, alleen het instellen dat ze pas na een bepaalde missies daar staan niet.

Bewerkt: door oeneboy
Geplaatst:

volgens mij al wil je dit allemaal maken heb je:

1.Veel SCM ervaring nodig

2.Veel tutorials doorlezen

zucht daar heb ik wat aan maar oke ik ga zelf s ff op speurtocht in de main.scm en dan zal ik het wel vinden in de missie death row ofzo.ik edit het eerste berichtje nog.

oene :duh:

Bewerkt: door oeneboy
Geplaatst:

Ik kan je wel een beetje op weg helpen, maar ik heb de op dit moment geen code bij de hand, dus voorbeelden kan ik je niet geven.

Zoals je zelf al gevonden hebt, kun je met "create_actor" mensen plaatsen. De eerste parameter is de naam van het model dat je voor dat mens gebruikt. Je moet dit model wel eerst laden, voordat je het kunt gebruiken, anders crashed VC.

Hoe je dit precies doet, moet je maar even in bestaande code nakijken. Als ergens een "create_actor" gedaan word, is de kans heel erg groot, dat een paar regels erboven (soms iets verder) dat model geladen wordt.

B.v. met

0247: request_model #CLA
038B: load_requested_models

maar het kan ook op andere manieren.. (om het moeilijk te houden :puh: )

Met leuke van SCM modden, is het uitzoeken :puh:

Je kunt mensen wapens geven met "give_weapon" (even zoeken in bestaande code),

ook hierbij moet je het model van het wapen eerst laden..

Veel plezier... en mocht het niet lukken, dan zal ik binnenkort( als ik de code wel heb) wel een korte mini tutorial maken :puh:

Geplaatst:

zie daar heb ik al wat meer van _O_ . ik zal zelf ook nog s uitzoeken en dan denk ik dat mijn mannekes er later wel staan. als het gelukt is post ik wel ff een screen.

nog bedankt he

oene

Geplaatst:
dan zal ik binnenkort( als ik de code wel heb) wel een korte mini tutorial maken :puh:

Graag, ik ben hier ook al een tijdje mee bezig (ook met auto's) maar tot nu toe is het niet gelukt, maar ik zal de missie's zo nog even doorspitten, alvast bedankt met deze info.

Geplaatst:

Ik had deze vraag: Zou het niet vet zijn om een mod te bouwen, ik denk dat het niet zo moeilijk is, om bij je Savehouse in the Grove een aantal punten hebt waar als je inloopt je ergens anders uitkomt (net als bij gebouwen).

Een soort teleport, dan zou je gewoon in the grove beginnen, stap je in zo'n punt en dan kom je in een keer in Las Venturas. Dat zou best vet zijn. Zou dat kunnen?

Ikzelf denk van wel, ik had het allang uitgebropeerd zelf, maar ik heb geen San Andreas (alleen voor de PS2). :'D

• 2 weken later...
Geplaatst:
Ik had deze vraag: Zou het niet vet zijn om een mod te bouwen, ik denk dat het niet zo moeilijk is, om bij je Savehouse in the Grove een aantal punten hebt waar als je inloopt je ergens anders uitkomt (net als bij gebouwen).

Een soort teleport, dan zou je gewoon in the grove beginnen, stap je in zo'n punt en dan kom je in een keer in Las Venturas. Dat zou best vet zijn. Zou dat kunnen?

Ikzelf denk van wel, ik had het allang uitgebropeerd zelf, maar ik heb geen San Andreas (alleen voor de PS2). :'D

uhm...

wat heeft dit met mensen en autos in missies plaatsen te maken...

btw het gaat hier ook over vice city (al denk ik dat het het zelfde is in san andreas)

ja toch??? wagentjes en wapentjes neerleggen gaat toch het zelfde in sa dan in vc en gta III???

btw die tutorial kan ik ook wel gebruiken ik snap het mannekes plaaysen wel maar ik snap het laden enzo neit echt. naar die give code heb ik nog niet gekeken. aangezien me pc een beetje kappote processor en voeding heeft kan ik dus ff niet modden. zit nu op me broers. dus...

oene

038B: load_requested_models

0247: request_model #FBI

0247: request_model #M4

:label_CP3_modelwait

00D6: if 21

8248: NOT model #FBI available

8248: NOT model #M4 available

004D: jump_if_false £label_CP3_modelready

0001: wait 0 ms

0002: jump £label_CP3_modelwait

:label_CP3_modelready

009A: $CP3_FBI1 = create_actor 4 #FBI at 100 100 100

0173: set_actor $CP3_FBI1 z_angle_to $CP3_FBI_RZ

01B2: give_actor $CP3_FBI1 weapon 26 ammo 30 ;; Load the weapon model before using this

01ED: reset_actor $CP3_FBI1 flags

0243: set_actor $CP3_FBI1 ped_stats_to 16

0291: unknown_actor $CP3_FBI1 unknown_behavior_flag 1

0350: unknown_actor $CP3_FBI1 not_scared_flag 1

011A: set_actor $CP3_FBI1 flags 1

01CA: actor $CP3_FBI1 kill_player $PLAYER_CHAR

02E2: set_actor $CP3_FBI1 weapon_accuracy_to 90

0223: set_actor $CP3_FBI1 health_to 150

Komt bijna rechtstreeks uit de scm code, dit maakt een FBI agent met een m4 ergens hoog boven het golfterrein als ik me niet vergis, en hij is niet zo vriendelijk voor Tommy :puh: . Met dank aan PatrickW voor me maanden eerder te helpen met dit.

Er is ook een Vice City SCM mod van mij, op Gtagames genaamd "battle for mall", het is een lege SCM met alleen actors bij de mall, misschien handig om eens naar te kijken?

Bewerkt: door Ironfist
Geplaatst:

Om een auto te maken die ergens naartoe rijdt, kun je in SA (en dus waarschijnlijk in VC) deze code gebruiken (heb ik zelf niet uitgestest!):

02C2: car $mijnauto drive_to_point  (X) (Y) (Z)

Dan moet je de auto eerst maken met:

00A5: $mijnauto = create_car #(spel-id van de auto) at  (X) (Y) (Z)

maar daarvoor moet je zoals PatrickW al zei, het model van de auto laden

Als ik het fout heb, waarschuw me (dat dit niet werkt in VC bv.)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...