8-Ball Geplaatst: 28 juli 2004 Rapport Geplaatst: 28 juli 2004 Er is weer een nieuw virus genaamd W32.Mydoom.m@mm Eigenschappen: Mydoom.m is een nieuwe variant van W32.Mydoom.a@mm. Het is een internetworm die zich verspreidt via e-mail en P2P-netwerken als Kazaa. Alle eigenschappen van het e-mailbericht varieren. Daardoor is het lastig te herkennen. Het icoontje van het bijlagebestand is meestal die van een tekstbestand, ook al is het een .bat, .com, .zip, .exe, .pif, .cmd of .scr bestand. Na infectie stuurt het zich door naar lokaal opgeslagen e-mailadressen gevonden op het getroffen systeem. Ook is het in staat om via bepaalde zoekmachines te zoeken naar adressen geplaatst op websites, deze worden vervolgens ook een ontvanger van het virus. Aanduiding: Gevaarlijk. Payload Na installatie wordt een backdoor ge-installeerd, op poort 1034 wordt gewacht op instructies van de virusschrijver. Uit te voeren acties zouden kunnen zijn: * Het vastleggen van toetsbord-aanslagen * Het openen en verwijderen van geinstalleerde software c.q. bestanden. Eigenschappen van het e-mailbericht: * Afzender: [spoofed, ofwel adres is niet van de werkelijke afzender, kan bijvoorbeeld een e-adres zijn wat aanwezig is in het adressenboek van het verzendende c.q. besmette systeem.] * Onderwerp: [wisselend, een van onderstaande] click me baby, one more time delivery failed Delivery reports about your e-mail error hello Mail System Error - Returned Mail Message could not be delivered report Returned mail: Data format error Returned mail: see transcript for details say helo to my litl friend status test Preventieve maatregelen: Herkenning van besmetting: Bestanden 1a. Mydoom.m is in staat om tal van copies te plaatsen op willekeurige locaties. De naamstelling en de extensie van deze bestanden is volstrekt willekeurig. Controleer bij twijfel de wijzigingsdatum van de bestanden, deze is gelijk aan de datum van infectie. 1b. Aanwezigheid van de bestanden "java.exe" & "services.exe" in de Windows\ directory. (c:\Windows\) ** let wel: deze bestandsnaam wordt ook door Windows gebruikt, u vindt dit normale windows-bestand op de locatie C:\Windows. (Heeft u twijfels over dit bestand, controleer het dan met een online scanner, zie hieronder.) Registry 2a. Creatie van de registry-sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run met de waarde: "Services" = "%Windir%\services.exe" 2b. Creatie van de registry-sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run met de waarde: "JavaVM" = "%Windir%\java.exe" Reageren
Robin2130 Geplaatst: 28 juli 2004 Rapport Geplaatst: 28 juli 2004 ik heb die F*CKING virus gehad maarre hij is nu weer gewist handig joh updaten Reageren
8-Ball Geplaatst: 28 juli 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2004 ik heb die F*CKING virus gehad maarre hij is nu weer gewist handig joh updaten Waar staat die update? ik heb hem niet maar voordat ik hem heb! Hoe kreeg je die virus? Reageren
Robin2130 Geplaatst: 28 juli 2004 Rapport Geplaatst: 28 juli 2004 (bewerkt) ik heb Norton 2004 Pro maare ik heb m alvast geupdated en die mydoom ging weg als een bange ezel die virus kwam binnen via email daardoor moest ik windows opnieuw installeren ik wil m wel ff aan jou gven 8-ball (de virus) Bewerkt: 28 juli 2004 door robin2130 Reageren
8-Ball Geplaatst: 30 juli 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2004 Volgens mij heb ik hem nu ook! De computer probeert alles te verwijderen en geeft fouten aan! :angry: :blink: Reageren
Trax Geplaatst: 30 juli 2004 Rapport Geplaatst: 30 juli 2004 Ik kreeg zo'n mail: Returned mail: see transcript for details Reageren
Robienske Geplaatst: 10 augustus 2004 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2004 En hoe krijg je hem weg ? Of hoe voorkom je dat het virus je computer infecteerd ? Reageren
Robin2130 Geplaatst: 11 augustus 2004 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2004 kijk gewoon goed uit wat je doet en update je virusscanner regelmatig Reageren
Robienske Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 HIer een verwijder tool !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als je het virus hebt: link Reageren
Pete-R Geplaatst: 6 september 2004 Rapport Geplaatst: 6 september 2004 Wij hebben BitDefender Professional Edition v7.2 Die update ze eigen 2 3 keer per dag automatisch Reageren
Mr.Yo Geplaatst: 29 september 2004 Rapport Geplaatst: 29 september 2004 Ik kreeg laatst ook een e-mail met het onderwerp : hallo en er stond een .zip (ingepakt met winzip)bestand bij. Ik wist wel dat het een virus was want mijn virusscanner (mcafee) had al paar uurtjes geleden het geupdate . Dus ging ik het bestand openen! Direct kwam mcafee in actie (Hup mcafee!!! ) en wiste dat gore virus uit. Ik heb ook nog een e-mail naar de afzender gestuurd met wat scheldwoorden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.