Jump to content

auto's kopen, een probleempje


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb deze tut van Wauzie gevolgd maar als ik op F7 druk zegt hij bij een bepaalde zin dat hij teveel parameters heeft, dit is de label waar de zin in staat, de zin zelf is vetgedrukt:

:Labelbuy2 

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 123.245 -813.487 9.482 radius 1.0 1.0

004d: jump_if_false ££Labelbuy2

00D6: if  0

010A:  player $PLAYER_CHAR money >  0

004d: jump_if_false ££Labelbuy2

0109: player $PLAYER_CHAR money += -0 

00A5: $10 = create_car #DELUXO at 120.351 -811.983 9.332

0175: set_car $10 z_angle_to  0.0

0001: wait 5000 ms

004E: end_thread

En verder heb ik nog een vraag, waar staat 5.0 achter de cordinaten bij deze label voor:

:labelbuyload
03BC: $3F = create_sphere 123.245 -813.487 9.482  5.0 
0247: request_model #DELUXO
038B: load_requested_models

Geplaatst:

5.0 = Doorsnede in meters van de marker.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je uit deze regel dit weghalen:

00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 123.245 -813.487 9.482 radius 1.0 1.0

Weghalen:

9.482

Succes.

Geplaatst:

Bedankt, hij doet het nu, ik ga zo proberen om een text in het beeld te krijgen van bv. ''you byut blablabla'' en proberen een text blokje te maken waarneer je niet genoeg geld hebt, en leren koophuizen te maken en ..................

Geplaatst:

Leuk idee,

Je moet gewoon de jump if false veranderen naar Labeltext of zo, en daar dan deze code in zetten:

00BA: text_styled 'BEEFY'  1000 ms  2

Beefy is de naam van de Entry uit American.gxt en 2 geeft aan welke soort text het is.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar dan moet ik toch nog een hele nieuwe label toevoegen of begrijp ik het verkeerd?

edit: ik heb een hele nieuwe label gemaakt boven label nummer 3 met die regel erin maar over die regel zegt hij dat parameter 3 verkeerd is.

edit2: als ik het goed gesnapt heb, heb ik het zo naar mijn weten juist gedaan, ik heb in american.gxt een nieuwe *hoe heet dat* toegevoegt en ik heb de naam erin gezet:

:labelbuyload
03BC: $3F = create_sphere 123.245 -813.487 9.482  2.0 
0247: request_model #DELUXO
038B: load_requested_models

:Labelbuy2  
0001: wait 0 ms
00d6: if 3
00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 123.245 -813.487 radius 1.0 1.0    

:Labeltext
00BA: text_styled 'GELDALL'  1000 ms  2

:Labelbuy3
004d: jump_if_false ££Labeltext
00D6: if  0
010A:  player $PLAYER_CHAR money >  10
004d: jump_if_false ££Labelbuy2
0109: player $PLAYER_CHAR money += -10  
00A5: $10 = create_car #DELUXO at 120.351 -811.983 9.332
0175: set_car $10 z_angle_to  0.0 
0001: wait 5000 ms
004E: end_thread

Bewerkt: door bigG
Geplaatst:
:labelbuyload
03BC: $3F = create_sphere 123.245 -813.487 9.482  2.0 
0247: request_model #DELUXO
038B: load_requested_models

:Labelbuy2  
0001: wait 0 ms
00d6: if 3
00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 123.245 -813.487 radius 1.0 1.0    

:Labeltext
00BA: text_styled 'GELDALL'  1000 ms  2

:Labelbuy3
004d: jump_if_false ££Labeltext
00D6: if  0
010A:  player $PLAYER_CHAR money >  10
004d: jump_if_false ££Labelbuy2
0109: player $PLAYER_CHAR money += -10  
00A5: $10 = create_car #DELUXO at 120.351 -811.983 9.332
0175: set_car $10 z_angle_to  0.0 
0001: wait 5000 ms
004E: end_thread

Zo moet het:

:labelbuyload

03BC: $3F = create_sphere 123.245 -813.487 9.482  2.0

0247: request_model #DELUXO

038B: load_requested_models

:Labelbuy2 

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 123.245 -813.487 radius 1.0 1.0

004d: jump_if_false ££Labelbuy2 ;(1)

jump  ££Labelbuy3    ;(2)

:Labeltext

00BA: text_styled 'GELDALL'  1000 ms  2

wait 2000 ms

jump ££Labelbuy2

:Labelbuy3

00D6: if  0

010A:  player $PLAYER_CHAR money >  10

004d: jump_if_false ££LabelText ;(3)

0109: player $PLAYER_CHAR money += -10 

00A5: $10 = create_car #DELUXO at 120.351 -811.983 9.332

0175: set_car $10 z_angle_to  0.0

0001: wait 5000 ms

004E: end_thread

Je was vergeten de JUMP IF FALSE code achter de If te zetten (1) en na die check moet je ergens heen, als dat niet de label moet zijn die onder de jouwe staat zet je een Jump code neer (2). Er moet ook een jumpcode in de label: Labeltext. Nadat de text verschenen is moet er opnieuw gekeken worden of de player zijn geld heeft. Bij 3 moet je de jump naar labeltext zetten. De text mag pas verschijnen als je geld minder is dan 10. Na de text gaat hij weer terug naar labelbuy2.

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt, alleen zegt hij nog steeds bij die ene regel dat parameter 3 niet goed staat, dit is naar mijn weten de naam oftewel bij mij ''geldall'', zou het eraan kunnen liggen dat ik ''geldall'' alleen heb toegevoegt bij de american.gxt en niet bij de franse, spaanse, enz?

edit: ik wou op mijn eigen advies ''geldall'' ook gaan toevoegen in de franse enz. maar ik wou eerst de text kopieren uit de american zodat hij geen foutmelding geeft maar als ik hem laad zie ik opeens dat hij er helemaal niet is :-(

edit2: ik was hem gister vergeten te saven :bonk: , maar als ik het nog een keer over wil doen en ik save geeft hij een error, ik heb vicegxt.

Bewerkt: door bigG
  • 3 weken later...
Geplaatst:
Bedankt, alleen zegt hij nog steeds bij die ene regel dat parameter 3 niet goed staat, dit is naar mijn weten de naam oftewel bij mij ''geldall'', zou het eraan kunnen liggen dat ik ''geldall'' alleen heb toegevoegt bij de american.gxt en niet bij de franse, spaanse, enz?

edit: ik wou op mijn eigen advies ''geldall'' ook gaan toevoegen in de franse enz. maar ik wou eerst de text kopieren uit de american zodat hij geen foutmelding geeft maar als ik hem laad zie ik opeens dat hij er helemaal niet is :-(

edit2: ik was hem gister vergeten te saven :bonk: , maar als ik het nog een keer over wil doen en ik save geeft hij een error, ik heb vicegxt.

Als je VC op americaans staat bij de opties, hoef je ook alleen maar de american.gxt aan te passen

Probeer eens het programma: GTA Texter 0.93 te gebruiken, hiermee doe ik het ook en dat werkt prima

en leg je probleem eens is iets beter uit...

Geplaatst:

Werkt niet, ik probeer gewoon american te openenen maar er gebeurd nix :bonk:

Mischien heb ik nog een leuk id: ik probeer nu mannetjes te plaatsen, mischien kan ik 1 van de mannetjes uit het spel halen, veranderen en nergens meer rond laten lopen, naast de auto spawnen ergens in een achterbuurt zodat het lijkt alsof hij een iligale autohandelaar is, en dan als je niet genoeg geld hebt er zo'n textbalkje komt met ''He you f*cking idiot! You don't have enough cash to by this car!'' :clown:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...