Jump to content

sketchup scalen


Recommended Posts

Geplaatst:

ik ben net begonnen met modden, maar hoe kan je een model in sketchup in het juiste fromaat krijgen? volgens mij is hier een tut over gemaakt, maar ik kan hem niet vinden :-( kan iemand mij helpen?

Geplaatst: (bewerkt)

Deze Qoute is genomen van Wauzie's Tut

Als je het object wilt verkleinen druk je op 2. Maar voordat je dat doet selecteer je alles wat je wil verkleinen met 1.

Je ziet nu allemaal groene blokjes. Hiermee kun je het object uitrekken.

tut163zg.jpg

Daarmee moet het lukken, het is erg simpel ;)

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst:

Dat snap ik wel, maar ik bedoel dat als ik een huis maak dat dat huis in vice city ook het juiste formaat heeft, niet dat ik eroverheen kan springen

iig bedankt voor de hulp!

Geplaatst: (bewerkt)

dat kan je in z-modeler heel makkelijk doen

start z-modeler

importeer je model

importeer na je model daarna 'player.3ds' (als je die neit hebt zal ik hem zo ff uploaden)

klik rechts in je sgerm op 'modify'

klik daarna tussen het rijtje op 'scale'

als je dat gedaan heb ga je met je muis op je model in 1 van de view screens

houd je shift ingedrukt en je muisknop ook en ga je met je muis naar boven of naar beneden bewegen.

daardoor zal je model kleiner of groter worden.

maak je model dan zo groot dat hij vergeleken met de 'player.3ds' goed kwa groote is.

als je dat gedaan hebt ga je met je muis op de 'player.3ds' en druk je op delete

nu gwoon opslaan en hij zal de juiste grote hebben in vc.

*[player.3ds]

Bewerkt: door kaaspizza
Geplaatst:
dat kan je in z-modeler heel makkelijk doen

start z-modeler

importeer je model

importeer na je model daarna 'player.3ds' (als je die neit hebt zal ik hem zo ff uploaden)

klik rechts in je sgerm op 'modify'

klik daarna tussen het rijtje op 'scale'

als je dat gedaan heb ga je met je muis op je model in 1 van de view screens

houd je shift ingedrukt en je muisknop ook en ga je met je muis naar boven of naar beneden bewegen.

daardoor zal je model kleiner of groter worden.

maak je model dan zo groot dat hij vergeleken met de 'player.3ds' goed kwa groote is.

als je dat gedaan hebt ga je met je muis op de 'player.3ds' en druk je op delete

nu gwoon opslaan en hij zal de juiste grote hebben in vc.

*[player.3ds]

Je kan ook Player.3ds in sketchup importen en daarna gaan scalen volgensmij.

Geplaatst: (bewerkt)

@Twenty Eyes: Dat kan niet.(Iig niet dat ik weet.) Ik heb dat zelf ook al zoveel geprobeerd.

Lol was een beetje in de war. :puh:

Bewerkt: door kortman_8
Geplaatst:

Bedankt voor de info. Heb zmodeler en player.3ds. Player.3ds kan in zmodeler. Morgen ga ik scalen. Ik geef meteen een screen.

Geplaatst:

Je kan het eerder beter in 3DS max 7 doen hoor ;)

Omdat het scale in Zmodeler een beetje ingewikkelder is, en in Zmodeler, zie je ook minder goed je model

In 3DS max zijn ook de aanzichten beter en het scalen is minder ingewikkelder als dat van de Zmodeler

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...