Arjen Geplaatst: 18 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2005 Hallo beste mensen, Nu heb ik 512DDR Ram aan werkgeheugen in mijn gamerspc. Niet genoeg voor mij natuurlijk. ^^ Nou is de vraag; wat kan ik beter kopen? 1Gb of 2x512 DDR Ram (allebei Kingston, prijsverschil is 10,-). De prijs doet er op zich niet zo veel toe. Het zijn allebei PC3200 400Mhz. Of maakt het niet zo'n verschil tussen die twee? Reageren
Ikkes Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 Hoi Arjen, Het maakt in ieder geval (zeer) weinig uit. Maar volgens mij werkte 2 van 512 MB sneller dan 1 van 1024 MB. Het is niet veel maar toch. Het is net zo als je 2 harde schijven heb als je op de ene je systeem heb staan en op de andere je spelletje, dan draait het sneller om dat je van beide snelheid kan vragen. En volgens mij werkt dit ook zo met je geheugen bankjes. Veel succes ermme. Ps. Goede keuze voor je geheugen :'D Reageren
X-TX Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 Kijk, op de moederbord waar die 2 rusten (of 1) verzenden allemaal laten wij zeggen 'stralen' uit naar elkaar toe. Stel dat 1 zo'n straal naar jou MB Ram schijf gaat. Dan gaat die straal dus naar 1 omdat er maar 1 is. Als je er 2 hebt word die straal gekozen naar welke punt die gaat. Natuurlijk gaat dit allemaal binnen de kleinste seconden maar het kan toch wat sec. schelen. Als je echte gamer bent doe je alles aan om het systeem op zijn volle power te laten werken en zorg je dus dat dit soort kleine sec. sneller gaan door maar 1 schijf van maxium geheugen te plaatsen. Wat je ook nog kunt doen maar dat is echt puur voor gaming. Een Geforce met TurboCach kopen (hoop geld) Want dat word gebruikt als geheugen maar dan voor allerlei dingen. Zo kan dus je kaart voor de dingen op je beeld zorgen en dat opslaan in zijn geheugen en niet de geheugen van je MB Ram schijfen gebruiken. Zo hou je meer ruimte over en doet de videokaart op zijn eigen terrein zijn eigen werk. Conclusie: 1 is beter. Reageren
TubS Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 nou die stralen boeien geen zak hoor, ik zou 1 kiezen want stel je hebt 2 slots, dan heb je ruimte voor 2 gig later, anders moet je weer appart kopen ben je duurder uit Reageren
Arjen Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 Wat je ook nog kunt doen maar dat is echt puur voor gaming. Een Geforce met TurboCach kopen (hoop geld). Klopt, heb ik ook nog aangedacht, maar ik ben geen hardcore-gamer en om daar mijn geld aan uit te geven vind ik ook geldverspilling. nou die stralen boeien geen zak hoor Waarschijnlijk dus wel. Zoals X-TX al zegt, het scheelt enkele seconden. Niet zoveel natuurlijk, maar ik heb het liever zo goed mogelijk. btw. Ik ga binnenkort ook over op een nVidia 7800 die over een paar jaar de zwaarste games gemakkelijk kan draaien. Dan heeft het werkgeheugen ook nog invloed op je computer. Reageren
Johan O. Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 jah de snelheid van je PC ligt deels af van je RAM geheugen maar dat merk je het meest met gamen omdat je dan meer van je PC vraagt dan ff msnen muziek draaien en internetten tegelijk (snelheid hangt ook af van beschikbare schijfruimte) ik zou voor de 2x 512 gaan (ga ik ook doen) maar kan je niet 1x 512 (die er al inzat) en die 1GB erbij doen ? neemt ook 2 "gaten" in beslag? Reageren
TubS Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 Arjen serieus die stralen maakt echt niks uit, merk je haast niks van, maar ik zou toch voor 1 van een gig gaan. kijk in de toekomst Reageren
Arjen Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 kijk in de toekomst Het is me duidelijk. Ik ga voor de 1Gb. Bedankt voor alle info etc. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.