Jump to content

gta terug naar bureaublad

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Gisteren heb 'k een nieuwe computer gekocht, en dan ben 'k vandaag als de wiedeweerga om GTA gereden, eindelijk zou 'k hem kunnen spelen. GTA installeren is geen probleem, alles gaat goed (geluid en beeld perfect) tot ie aan het titelscherm komt, en dan gaat ie terug naar 't bureaublad.

Specs:

Windows XP home edition

Pentium 4, 3 Ghz

harddisk 200Gb

512 Mb RAM

SIS Mirage graphics

Realtek AC97 audio

Alles gekocht zoals het hoort (uiteraard), en 'k heb al de laatste drivers gedownload, maar 't helpt niet. Het zou me ten zeerste verbazen zou het aan mijn computer liggen, aangezien die nieuw is, maar waaraan ligt het dan wel?

Dank bij voorbaat!

edit: 'n paar threads verder staat er iemand met 'n gelijkaardig probleem, maar bij mij staat het bestand gta_sa.set niet bij die user files, in geen enkele van die 2 mappen zitten er bestanden.

Bewerkt: door Stef_P
Geplaatst:

Dat bij jouw gta_sa.set nog niet is aangemaakt, komt omdat je San Andreas nog nooit geheel hebt opgestart. Pas op dat moment wordt het bestandje aangemaakt.

Verder zijn je systeem specificaties dik in orde, maar zou je ook kunnen zeggen welke videokaart je hebt (merk en aantal MB)?

Je zegt dat alles goed gaat tot aan het titelscherm. Alles wat voor het titelscherm komt zijn normale filmpjes die afgespeeld worden. Pas na het titelscherm gaat San Andreas zelf draaien.

Daarom is de kans groot dat het iets met je videokaart te maken hebt.

Zou je die hier even kunnen posten?

Gunslinger

256-bit, 't is idd een ingebouwde.

Maar is het niet raar dat alles dan perfect loopt totdat hij moet beginnen laden? (edit: deze vraag is ondertss ook beantwoord)

Thx alleszins.

edit: merk, zou dat SiS 661FX + SiS 964 kunnen zijn?

256-bit, 't is idd een ingebouwde.

Maar is het niet raar dat alles dan perfect loopt totdat hij moet beginnen laden?

Thx alleszins.

Dat is niet raar. Zie mijn post boven die van jou. Daar leg ik het uit. :)

Zoals kraay al zei, gaat het nog al eens fout met on-board videokaarten. Dus ik denk dat je toch echt een "losse" moet kopen.

Voor 50 euro heb je al snel een videokaart waar San Andreas op te spelen is. Het moet minimaal een videokaart zijn met 64 MB (128 MB aanbevolen) geheugen, en DirectX9 ondersteunend. Ik raad je een NVIDIA aan, daarvoor is het spel gemaakt, en ATI kaarten willen nogal eens problemen geven.

Bewerkt: door Gunslinger

En is het echt niet op één of andere manier met deze videokaart te doen? Damn, ik verlang om te spelen...

edit: 'k heb ergens in een andere thread (ben vergeten welke) over 3danalyze. Zou dat mss 'n oplossing kunnen zijn?

Geplaatst:
En is het echt niet op één of andere manier met deze videokaart te doen? Damn, ik verlang om te spelen...

edit: 'k heb ergens in een andere thread (ben vergeten welke) over 3danalyze. Zou dat mss 'n oplossing kunnen zijn?

Je kunt het proberen, maar als ie werkt, denk ik dat het spel wel zal haperen. Ik heb op het moment ook een onboard en daar werkt het spel wel op, maar haperd ie best wel veel. Dus een losse videokaart kopen zal de beste oplossing zijn :Y

Geplaatst:

Het is ondertussen gelukt met die 3danalyzer, maar het spel hapert idd. Ik had gehoopt 't vlotter te krijgen door aan de display options te morrelen, maar als 'k er iets aan wil veranderen gaat ie terug naar 't bureaublad. Helaas is het niet echt speelbaar, hij hapert echt te veel. Toch maar 'n losse videokaart erin steken vrees 'k...

Alleszins merci voor jullie hulp!

Vanaf dat ik op advanced klik in de display settings gaat ie naar 't bureaublad.

hey stef_P,

Heb jij de Patch van SA al ge-installeerd of niet?

Met die patch worden er namelijk enkele crashes opgelost wanneer je in het advanced scherm gaat van je display settings.

Bewerkt: door Dizzee

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...