Bradley H. Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Beste lezers, Ik wil een FTP server aanmaken maar ik heb begrepen dat daarvoor eerst de poorts van mijn router geopent moeten worden. (Router: Prestige 650HW-31) Als ik naar mijn IP ga (http://83.43.190.118/) krijg ik dit te zien: Ik tik netjes het wachtwoord in en daar ben ik dan, ik kom op de volgende pagina: Mijn vraag is nu, wat moet ik doen om mijn poorts te openen ? Reageren
Slimm Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Elke router is anders, ik denk dat je beter proffesionelere hulp kan vragen, ik heb ook wel eens problemen in mijn router gehad en dat is geen pretje.. Maak anders een screen van Advanced Setup, ik denk namelijk dat je moet Port Forwarden.. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Sorry welke bedoel je ? Reageren
Slimm Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Ik bedoel dat je je port moet openstellen voor bepaalde dingen, dat staat waarschijnlijk bij security.. (in dit geval je FTP) Over FTP weet ik niks, heeft dat een IP? Geef ook gelijk een screen van je security scherm Reageren
T@rget Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 Je moet op NAT Klikken maar ff nog een scraan maar dan als je op NAT hebt geklikt Reageren
Ken-D Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 Juist en dan moet je naar als iets staat van Virtual Server of iets in die richting. Als je daar bent wil je dan nog even een plaatje maken? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 Dit bericht was niet gebackupt ------------- Je moet op NAT Klikken maar ff nog een screen maar dan als je op NAT hebt geklikt Dit krijg ik als ik op NAT druk. Als ik dan op edit druk, bij SUA krijg ik hetvolgende Poort 21 heb ik zelf geplaatst, aangezien iemand me zij dat ik dat daar moest zetten.... A.v.b Bradley H. Reageren
T@rget Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 (bewerkt) Ok je moet even naar Start, Verbinding maken, Alle verbindingen weergeven dan zie je LAN Verbinding staan daar klik je met je rechtermuisknop op en je klikt op status dan ga je naar geavanceerd en daar zie je IP adderes staan dat vul je bij je router in en bij poort in je router kies je het poort wat je wilt open zetten zeg het maar als het niet lukt (meestal moet je je router rebooten als je poorts hebt geopend vergeet dat niet!) EDIT: Dit heb ik nog ff voor je op gezocht (het word een lang bericht nu ) * ZyXEL routers herkennen de initialisatie van een FTP sessie op poort 21 als wat het is: een FTP sessie. Ze herkennen dit niet als het verzoek binnen komt op een andere poort dan 21. Dit stelt beperkingen aan een ZyXEL of ZyWALL router welke voor een FTP server geplaatst wordt. Hier werkt alleen "active" FTP. * FTP gebruikt niet alleen vaststaande poorten 20 en 21, maar voor de uiteindelijke overdracht van gegevens ook poorten die door de FTP cliënt of server vrij kunnen worden gekozen in het bereik van 1024 tot 65355. De gegevens welke poorten er precies worden gebruikt wordt als onderdeel van een pakket informatie doorgelaten door de firewall, zonder dat de firewall hieruit kan lezen via welke poort de informatie gaat lopen. De firewall moet voor de FTP sessie op de gebruikte poorten worden aangepast. Dit betekent dat de gebruiker van te voren moet weten welke poort er gebruikt gaat worden. Het enige alternatief is het opengooien van de firewall door álle poorten in het bereik open te zetten. Dit is niet aan te bevelen. Bewerkt: 26 oktober 2005 door T@rget Reageren
Bradley H. Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Mijn IP was verkeert daar dus, ik heb het al aangepast, poort 21 was goed dus, en ik heb de rooter zonet gereset. Wat kan ik nu doen om te controleren of alles werkt ?, ik heb Serv-U of heb ik een ander proggrama nodig ?. Reageren
T@rget Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Je kan controleeren of het werkt door iemand je ftp te geven en kijken of ie er in kan ik weer over FTP servers veder niet zo veel ik kon je alleen helpen met het poorten open zetten Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.