Waarschuwing: Is dit niet het geval, dan maak je GEEN gebruik van de orginele R* scm!
Tip: laat de mission builder aan staan.
Stap 2
Open de sa place manager en vervolgens sa > Als je een plek hebt gevonden waar je de horseshoe, photo pickup OF oyster wilt hebbben druk je op Alt + Tab > in de sa place manager klik je op ‘add place’ vervolgens op ‘Click here to insert your current ingame location’ In de vakjes met X \ Y \ Z komen nu een aantal getallen te staan die je zo dadelijk moet kopiëren.
Als je een horseshoe wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
0959: $2915 = create_horseshoe_at
Als je een photo pickup wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
0958: $2948 = create_photo_at
En als je een oyster wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
095A: $3002 = create_oyster_at
Achter ‘at’ doe je 2 spaties en plaats je de X coordinaat, vervolgens je Y coordinaat en daarna je Z coordinaat Vergeet niet tussen elke coordinaat een spatie te doen! Zo ziet het er dan bijvoorbeeld uit:
Deze $2948 code moet verandered worden, ik maak er $TEST van
Vervolgens vervang je de komma’s in punten.
En daarna rond je de coordinaat af tot één getal achter de punt. Nu heb je dit ongeveer:
0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 13.3
Tip: Als je later een 2de wilt tovoegen moet je dus $TEST weer veranderen in iets anders
Tip2: Normaal gesproken staat een photo pickup in de lucht dus tel wat bij de Z coordinaat. Ik verhoog de Z coordinaat met 10, dan heb je dus dit:
0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 23.3
Tip3: Tel bij een horseshoe en oyster 0.5 bij de Z coordinaat, zodat die mooi boven de grond zweeft.
Stap 3
Ga terug naar sa en sluit het spel af > Zet je ‘’code’’ in de scm.
Zo ziet het er nu uit als je een horseshoe plaats:
Zo als je een photo pickup plaatst:
En zo als je een oyster plaatst:
Vervolgens druk je op F6 om de scm te compilen en hij word ook automatisch naar je sa data map verplaatst. Je krijgt wel een foutmelding maar die kun je negeren.
Het rusultaat:
Zijn er dingen niet goed of niet duidelijk in deze tutorial? Zo ja, pb me of post het hier
Tutorial: [sA] Horseshoes, Photo pickups en Oysters plaatsen
Benodigde tools:
BW's Mission Builder 0.33
Jabobs SA Place Manager
Op google kun je deze tools vinden.
Stap 1
Open de main.scm met de mission builder > klik bovenaan op 'Find text' > typ ‘hor’ > klik op ‘Find’
Je ziet nu dit staan:
0959: $2882 = create_horseshoe_at 1224.0 2617.0 11.0
0959: $2883 = create_horseshoe_at 2323.0 1284.0 97.0
0959: $2884 = create_horseshoe_at 2035.0 2305.0 18.0
etc.
Als je naar onder scrolt kom je dit tegen:
0958: $2932 = create_photo_at -2511.28 -672.99 195.75
0958: $2933 = create_photo_at -2723.63 -314.72 55.79
0958: $2934 = create_photo_at -1737.71 -579.55 26.19
etc.
En als je nog wat naar onder scrolt kom je dit tegen:
095A: $2982 = create_oyster_at 979.0 -2210.0 -3.0
095A: $2983 = create_oyster_at 2750.0 -2584.0 -5.0
095A: $2984 = create_oyster_at 1279.0 -806.0 85.0
etc.
Waarschuwing: Is dit niet het geval, dan maak je GEEN gebruik van de orginele R* scm!
Tip: laat de mission builder aan staan.
Stap 2
Open de sa place manager en vervolgens sa > Als je een plek hebt gevonden waar je de horseshoe, photo pickup OF oyster wilt hebbben druk je op Alt + Tab > in de sa place manager klik je op ‘add place’ vervolgens op ‘Click here to insert your current ingame location’ In de vakjes met X \ Y \ Z komen nu een aantal getallen te staan die je zo dadelijk moet kopiëren.
Als je een horseshoe wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
0959: $2915 = create_horseshoe_at
Als je een photo pickup wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
0958: $2948 = create_photo_at
En als je een oyster wilt plaatsen gebruik je deze lijn:
095A: $3002 = create_oyster_at
Achter ‘at’ doe je 2 spaties en plaats je de X coordinaat, vervolgens je Y coordinaat en daarna je Z coordinaat Vergeet niet tussen elke coordinaat een spatie te doen! Zo ziet het er dan bijvoorbeeld uit:
0958: $2948 = create_photo_at 2494,526 -1682,768 13,3385
Deze $2948 code moet verandered worden, ik maak er $TEST van
Vervolgens vervang je de komma’s in punten.
En daarna rond je de coordinaat af tot één getal achter de punt. Nu heb je dit ongeveer:
0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 13.3
Tip: Als je later een 2de wilt tovoegen moet je dus $TEST weer veranderen in iets anders
Tip2: Normaal gesproken staat een photo pickup in de lucht dus tel wat bij de Z coordinaat. Ik verhoog de Z coordinaat met 10, dan heb je dus dit:
0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 23.3
Tip3: Tel bij een horseshoe en oyster 0.5 bij de Z coordinaat, zodat die mooi boven de grond zweeft.
Stap 3
Ga terug naar sa en sluit het spel af > Zet je ‘’code’’ in de scm.
Zo ziet het er nu uit als je een horseshoe plaats:
Zo als je een photo pickup plaatst:
En zo als je een oyster plaatst:
Vervolgens druk je op F6 om de scm te compilen en hij word ook automatisch naar je sa data map verplaatst. Je krijgt wel een foutmelding maar die kun je negeren.
Het rusultaat:
Zijn er dingen niet goed of niet duidelijk in deze tutorial? Zo ja, pb me of post het hier
© SA-Modding.com – Deze tutorial mag nergens geplaatst worden zonder mijn toestmming !
Bewerkt: door Blaster27