ReinierK Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Hoi, worden alle declares in de GTA2 scripts voor het levelstart commando gezet? Oftewel, mag je midgame een object declareren EN setten? Of moet je eerst een "lege" declaratie maken en hem dan midgame pas "setten"? Dus bijv: CAR_DATA car1 levelstart car1 = ( 200.0 , 12.0 , 255.0) -1 0 levelend Of mag dit ook? levelstart CAR_DATA car1 = ( 200.0 , 12.0 , 255.0) -1 0 levelend Reageren
Lantyz Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Wanneer je het object (Bijvoorbeeld een auto of wapen-pickup) alleen ergens neer wilt zetten, dan is een enkel DECLARE & SET voldoende. De declare moet overigens wel voor LEVELSTART: CAR_DATA car1 = ( 200.0 , 12.0 , 255.0) -1 0 STINGRAY LEVELSTART LEVELEND Wanneer je het object later in het script nog wilt gebruiken (Bijvoorbeeld wanneer je een missie script), dan is het wel noodzakelijk om een afzonderlijk DECLARE-commando en SET-commando te gebruiken: CAR_DATA car1 LEVELSTART car1 = CAR_DATA ( 200.0 , 12.0 , 255.0) -1 0 STINGRAY END LEVELEND Reageren
ReinierK Geplaatst: 31 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Ik zal even proberen uit te leggen wat ik bedoelde, aan de hand van een voorbeeld. Stel: ik wil een missie maken waarbij ik een auto wil plaatsen voor een bank, deze staat er 'normaal' natuurlijk niet. Moet ik dan de auto wel van tevoren declaren, of mag dat gewoon op het moment dat de missie start? In de meeste programmeertalen wil je vaak alle objecten van te voren 'reserveren' en dan pas 'setten' als je ze nodig hebt, dat is wel zo netjes, maar iets minder overzichtelijk. Anders probeer ik zelf wel wat, ik moet nog even kijken hoe ik een custom zone in m'n map kan plaatsen, maar volgens mij waren daar ook wel tooltjes voor te vinden. Reageren
Daedalus Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Ik denk dat het wel overzichtelijk kan zijn als je alles bij elkaar hebt staan. Dus je declaret alle auto's die je maar in je map hebt, voorzien van comment // auto op parkeerplaats noord of zo, en dan een blokje missie auto's, voorzie je van comment // auto bij bank in missie a1 Dan kun je het later altijd makkelijk terugvinden, en staan alle auto's keurig bij elkaar. Reageren
Lakser_u Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Sowieso moet je missies in een aparte file zetten, dat werkt niet met 'levelstart'maar met 'missionstart'. Maar volgens mij moet je 't wel van te voren declareren (in de aparte file dus) Reageren
ReinierK Geplaatst: 31 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Sowieso moet je missies in een aparte file zetten, dat werkt niet met 'levelstart'maar met 'missionstart'.Maar volgens mij moet je 't wel van te voren declareren (in de aparte file dus) Dat is niet waar, je kan missies gewoon in je script zetten. Je kan ze ook apart houden, maar voorlopig zet ik ze gewoon in m'n main script. Wel leuk trouwens, dat scripten. Best pittig, omdat de structuur een beetje eigenaardig is. Ik heb even snel een missie gescript waarin je een taxi moet opblazen en daar $ 2000 voor krijgt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.